Šumavský Špičák má vlastní bezplatné parkoviště a nové dětské hřiště. Společný „Železnorudský“ skipas letos nově platí i na Belvederu.

Investice do areálu letos přesáhly 21 milionů Kč. Vody na technické zasněžování má Ski&Bike Špičák dostatek. Vedle parkoviště další nová sjezdovka. Zazpívá i Marek Ztracený.

Cílená propagace v Plzni

Otevření nového parkoviště pro 230 aut hned u sjezdovek a prodejní místo skipasů přímo na parkovišti znamená nejmarkantnější vylepšení podmínek pro návštěvníky největšího šumavského střediska Ski&Bike Špičák pro letošní zimní sezonu. Investice za 18 milionů korun (bez DPH, z toho 5 milionů Kč tvořila podpora Plzeňského kraje) je zatím nejvýznamnějším krokem postupné modernizace areálu za poslední roky. Za parkování navíc lidé nic platit nebudou. Celkem tak od letoška budou mít lyžaři na Špičáku k dispozici cca 350 parkovacích míst ve vzdálenosti maximálně 200 metrů od nástupu na lanovku. Stejně blízko tady staví též vlak na trase Praha – Plzeň – Špičák/zpět.

„Změní se tak úplně logistika pohybu i pobytu lyžařů u nás na Špičáku. Pro jejich pohodlí jsme udělali maximum a nyní vlastně už nemusí udělat ani krok navíc. Hned u auta vklouznou do bot a lyží, dojedou ke kasám a k nástupu na sedačkovou lanovku. Zpět na parkoviště je dopraví vlek,“ přiblížil hlavní výhody parkování na novém místě provozní ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík. Hned vedle navíc vznikla i nová 200 metrová sjezdovka (30 metrů široká) vhodná pro děti a začátečníky.

Srovnání úrovně s TOP středisky, zlepšení bezpečnosti návštěvníků

Mimo to, že se Ski&Bike Špičák díky novému parkování ve všech parametrech vyrovnává dalším TOP českým střediskům (pozn. např. i bonusem parkování zdarma, původní parkoviště poblíž lanovky bylo soukromé a tím pádem i placené), velkým plusem je též vyšší bezpečnost. Většina aut už se totiž při příjezdu/odjezdu nebude vydávat klikatými úzkými uličkami, kudy zároveň procházeli i pěší, směrem k někdejšímu placenému parkovišti. Předpokladem je, že tudy pojedou už jen ti, co např. při vrcholech sezony neseženou místo na bezplatném stání nebo rezidenti ubytovaní v hotelech a horských chatách poblíž lanovky.

„Také všechny autobusy, které přepravují děti do kurzů naší lyžařské školy, zastaví na místě nového parkoviště. Děti se tak ve větším klidu a bezpečněji dostanou rovnou na sjezdovku a zpět,“ doplnil Kasík. K dispozici je samozřejmě také i nadále bezplatné stání na parkovišti Kaskády, případně soukromé/placené Vrbas. Ke všem parkovištím navede návštěvníky nový elektronický informační systém.

Další novinky – dětské hřiště pro nejmenší, biski pro hendikepované

Celkové investice v součtu s parkovištěm přesáhly 21 milionů Kč. “ V prostoru před chatami Hanička a Blaženka jsme ještě vybudovali nové dětské hřiště. Sloužit bude těm nejmenším lyžařům pro začátky výuky. Plochy a sjezdovky pro děti a začátečníky se tak zase rozšíří (využívat se stále dají cvičné svahy a další hřiště pod hotelem Sirotek). Jako každoročně jsme pak pořídili nejmodernější stroje pro servis lyží a obnovili mobilní techniku – skútry či rolby,“ upřesňuje V. Kasík. Půjčovna je letos premiérově vybavena lyžemi značky Rossignol. Hendikepovaní lyžaři si mohou půjčit tzv. biski (speciální zařízení pro tělesně postižené) a využít také instruktora areálu, který je proškolí a naučí na nich lyžovat.

Po roční odmlce se bude na Špičáku opět soutěžit „S ČT na vrchol“ (soutěž ve slalomu po veřejnost v různých věkových kategoriích, vítězové postoupí do celorepublikového finále). Právě při této příležitosti se uskuteční koncert původem železnorudského zpěváka a místního patriota Marka Ztraceného, který letos vydal novou desku.

Investice byly v porovnání s minulými léty minimálně dvojnásobné. „Na naše poměry byly skutečně velké a mohli jsme je realizovat i díky podpoře Plzeňského kraje. Ski&Bike Špičák si za poslední léta vybudoval pozici jednoho z významných center cestovního ruchu kraje, kam jezdí na lyže (ale i do bikeparku/na rozhlednu/turistika k jezerům) i lidé z jiných oblastí ČR, sousedního Německa. Jsme oblíbeni i v zemích Beneluxu. Bez koordinace s aktivitami kraje v cestovním ruchu a jeho podpory bychom tak měli situaci o dost ztíženou,“ objasnil Vladimír Kasík.

Společný skipas na Železnorudsku – letos přibyl Belveder

Po loňské premiéře prvního společného skipasu Železnorudska (Ski&Bike Špičák, Nad Nádražím) se letos přidává také středisko Belveder. Navíc dojde k rozšíření nabídky – společný skipas se bude týkat mimo denních a vícedenních též všech celosezónních nebo rodinné jízdenky. Ceny společného skipasu odpovídají cenám Ski&Bike Špičák, takže kdo si zakoupí jízdenku na Špičáku, automaticky může lyžovat v dalších dvou uvedených střediscích. Zakoupit si ale samozřejmě může i skipasy pouze do jednotlivého areálu.

Ski&Bike Špičák je také stále jediným areálem v oblasti, kde se dá využít celosezónní Český skipas. Zároveň se zde dá i zakoupit. Letos už zahrnuje 23 (loni to bylo 19) českých lyžařských středisek. Za stejnou cenu jako loni - 11 tisíc Kč (dospělý), mají lyžaři k dispozici už celkem 190 km sjezdovek, 34 lanovek a 141 vleků po celé ČR.

Ceny na Špičáku – stále úroveň nejlevnějšího TOP střediska v ČR

Ski&Bike Špičák trvale už posledních cca 10 sezon drží cenovou úroveň nejlevnějšího TOP střediska v ČR. Z nejvíce frekventovaných jízdenek stojí celodenní pro dospělého skipass v hlavní lyžařské sezoně 610 Kč a pro mládež 405 Kč. Cena rodinného skipasu (dvě dospělé osoby a neomezený počet vlastních dětí) přijde na 1390 Kč (např. rodina - 2 dospělí a 2 děti ušetří za den 640 Kč). Výrazné slevy dostanou lyžařské školní kurzy (40 %). 

Vyhlášená lyžařská škola, nabídka půjčovny

Lyžařská škola rozjede už 42. sezonu. Co se týká úrovně a tradice výuky, lepší v oblasti nenajdete. Víkendové kurzy startují 9. ledna 2016, každodenní výuka hned od zahájení sezony. Instruktoři ze Špičáku vedou lyžařskou školu i v areálu Nad Nádražím, kde pohlídají i děti od 3 let. Tam a zpět se můžete pohodlně přesunout za 5 minut též vlakem. Zdejší lyžařská škola je také jednou z mála, která má akreditaci ministerstva školství k výuce a udílení kvalifikace instruktorů lyžování a snowboardingu.

V novém testcentru Rossignol možnost testování nejvyšších modelů lyží z jednotlivých pánských i dámských řad včetně závodní řady Hero. Celková kapacita půjčovny: přes 200 sjezdových kompletů (z toho 65 nových párů lyží, 50 snowboardových, 30 běžeckých). Samozřejmostí půjčení helmy a chrániče páteře. Dále vybavení pro skialpinisty, sněžnice, sáně, fatbike (jízdní kolo na sníh, šířka plášťů 4“), snowscoot (hybrid snowboardu a kola), biski pro vozíčkáře, Kompletní servis lyží a snowboardů - letos nový špičkový stroj Wintersteiger Omega SBI.

Základní charakteristika střediska.

Ski&Bike Špičák - stálice mezi tradičními TOP českými areály. Sportovní sjezdovky v kombinaci s lehčími tratěmi pro rodiny s dětmi či precizně zvládnutá lyžařská škola. Oslovuje širokou skupinu lyžařů a snowboardistů všech úrovní sjezdového lyžování. Stále tady platí, že na rozdíl od společenského shonu a leckde jinde přeplněných sjezdovek na Špičáku najdete pohodové vyžití jak pro začátečníky, tak i lyžařské fajnšmekry. Raritou je nejprudší česká sjezdovka – Šance, se sklonem až 100 % (45°). Hned po jejím dojezdu si na Spodní Šanci užijete alpské parametry (šíře 70-120m). Ta je osvětlená pro večerní lyžování a nabízí měřený slalom pro veřejnost.

Na sjezdovce Lubák opět specializovaná firma se zkušenostmi z alpských středisek vybuduje snowpark Freestyle Area. Určen je jak pro experty, tak i méně zdatné jezdce včetně dětí.

Délka sjezdovek: 8,5 kilometrů (včetně cvičných pro potřeby vlastní lyžařské školy), 87 % zasněžováno technickým sněhem. Celkem 5 hlavních sjezdovek: černá – Šance (nejprudší v ČR), červené - U Zalomeného, Slalomová, modré – Spodní Šance,Turistická, Freestyle Area – Lubák, dětský areál a hřiště pod hotelem Sirotek. Přepravu zajišťuje čtyřsedačková lanovka (2400 osob/hodina, délka 1272 m) a 10 dalších vleků s celkovou kapacitou 7550 osob/hodina. Pro běžkaře vlastní okruh a desítky kilometrů upravovaných tratí v okolí.

Pro letošní zimní sezonu má Ski&Bike Špičák k dispozici 16 tyčových a 11 vrtulových děl. Jde o nejmodernější dostupnou techniku s optimální kombinací spotřeby energie a vody na vyrobené množství technického sněhu. Voda pro zasněžování je v současné době k dispozici a vodohospodáři dosud nevydali žádný pokyn ohledně omezování její spotřeby v porovnání s předchozími roky.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka