V lokalitě Výsluní proběhne 28. března zkouška veřejné dopravní obslužnosti – prověření možnosti vedení linky MHD

Zajišťování veřejné dopravy na území měst a obcí je jednou z hlavních rolí místních samospráv, protože funkční veřejná doprava je základní podmínkou pro fungování a rozvoj obydlených území. Jednou z lokalit v plzeňském centrálním obvodu, kde doposud veřejná doprava prakticky chybí, je Výsluní, které se z bývalé zahrádkářské kolonie stává regulérní městskou čtvrtí.

Cílená propagace v Plzni

„V oblasti už zminulosti chybí technická i dopravní infrastruktura, občanská vybavenost, prostory pro veřejný život a omezené jsou i podmínky pro možnost zajištění obsluhy veřejné dopravy, kdy místní komunikace svojí únosností budou jen těžko bojovat stěžkými autobusy a jejich šířka pak zase prověří umění řidičů autobusů na případné nově zřízené lince“, říká David Procházka, starosta Městského obvodu Plzeň 3.

Nadcházející zkouška není první takovou akcí v této části plzeňského třetího obvodu, v minulosti již několikrát proběhla, bohužel bez úspěchu.

„Náš spolek se na problém chybějící dopravní obslužnosti snaží poukazovat již od svého vzniku. Otázka zavedení linek MHD se již projednávala několikrát, v minulosti se dokonce zástupci Spolku Plzeň - Výsluní z.s. účastnili zkušebních jízd. Bohužel se tehdy ukázalo, že PMDP nedisponují vhodným typem autobusu, který by lokalitu s ohledem na své rozměry mohl bezpečně projíždět a obsluhovat“, vzpomíná Petr Šunk, místopředseda spolku Plzeň – Výsluní z.s. a zároveň místopředseda nově zřízené Komise pro rozvoj Výsluní RMO Plzeň 3.

V důsledku kontinuální přeměny využití území na trvalé bydlení zvyšující se populace obyvatel Výsluní čím dál více volá po zřízení autobusové linky se zastávkami v intravilánu tohoto území. V dnešní době jsou totiž docházkové vzdálenosti na nejbližší linky MHD ze středu území Výsluní cca 1,2 km, což nesplňuje nastavený městský standard.

„Samozřejmě vnímám názory některých sousedů, že největším problémem Výsluní je chybějící vodovod a kanalizace, ale nesouhlasím s nimi v tom, že zavedení linky MHD je podružnou záležitostí, nad níž je možné mávnout rukou. Tak, jak první obyvatelé, kteří si kdysi své chatičky přebudovali na rodinné domky, stárnou, a jak do školního věku dorůstají děti, které se mladým rodinám na Výsluní narodily, roste skupina spoluobčanů, kteří jsou na městskou dopravu odkázáni“, říká Michaela Cibulková, předsedkyně Komise pro rozvoj Výsluní RMO Plzeň3.

Obvod doufá, že případné použití vozidel s nestandardními rozměry pomůže vyřešit současnou komplikovanou dopravní situaci. Další zkušební jízdy MHD se budou konat ve čtvrtek 28.března v 10hodin na Výsluní.

„Na zkoušku budeme nasazovat jak náš běžný plzeňský vůz, tak i vozy jiných rozměrů. S ohledem na využitelnost se však vždy bude jednat o klasický autobus, byť kratší nebo užší. Dle odborníků mohou v takovýchto uličních profilech hrát roli i jinak umístěná zpětná zrcátka autobusu, skutečně jde o každý centimetr. Chtěl bych tedy poděkovat našim kolegům z dopravních podniků Praha, České Budějovice a Karlovy Vary, kde tyto menší vozy na podobných linkách využívají, za konzultaci a přistavení těchto autobusů ke zkoušce“, vysvětluje podrobnosti akce Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků.

A tak se 28. března na Výsluní potkají čtyři různé autobusy výše uvedených dopravců. Městský obvod důrazně upozorňuje obyvatele, aby dodržovali úpravu stanovenou dopravním značením, neboť již s ohledem na nasazení mimoplzeňských autobusů nebude možné akci přerušovat a automobily tvořící překážku na vytipovaných trasách, stojící v rozporu se značkami, budou odtahovány.

„Jsme rádi, že vedení obvodu, ve snaze vyjít vstříc občanům lokality Výsluní, vyvolalo se Správou veřejného statku města Plzně, Dopravními podniky města Plzně a dopravní policií opětovné provedení zkušebních jízd, tentokrát s nestandardními vozidly hromadné dopravy. Doufáme, že akce umožní najít a vytipovat trasu pro autobus a zároveň věříme, že všichni Výsluňáci budou přechodné dopravní značení respektovat“, shodují se oba představitelé Komise pro rozvoj Výsluní RMO Plzeň 3.

„Osobně jsem velmi zvědavý, jestli se povede trasu najít. V takovém případě pak musíme jako vedení obvodu nasadit všechny síly pro prosazení takové linky, včetně výstavby zastávek na této trase“, již jen doplňuje David Procházka, starosta městského obvodu Plzeň 3.

Fotogalerie
Autor: Miroslav Knotek Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
st 20.03.2019 19:49




0 +
 
Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka