Hyundai IONIQ má pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP

Nový model IONIQ společnosti Hyundai Motor obdržel od nezávislé zkušební organizace Euro NCAP nejvyšší hodnocení bezpečnosti s pěti hvězdičkami. IONIQ v testu získal nejlepší známky ve čtyřech kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana chodců a bezpečnostní asistenční systémy. Výsledky potvrzují, že IONIQ je jedním z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu.

Jarní servisní akce AUTO CB

Hybridní pohon, elektrický pohon nebo hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení?

Všechny verze modelu se mohou v oblasti aktivní bezpečnosti pochlubit dlouhým seznamem prvků standardní výbavy, včetně autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) s detekcí chodců, asistenčních funkcí pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) a LKA (Lane Keeping Assist) a chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control). Jako první na světě Hyundai nabízí vůz, u něhož mají zákazníci na výběr tři elektrifikované druhy pohonu: hybridní pohon, elektrický pohon a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení.

Pětihvězdičkové hodnocení od organizace Euro NCAP pro model IONIQ dokládá výhody přístupu společnosti Hyundai Motor, který je založený na využití té nejvyspělejší techniky,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Všechny verze standardně vybavujeme nejmodernějšími systémy aktivní bezpečnosti a IONIQ je díky tomu jedním z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu. Pro zákazníky představuje bezpečné a cenově dostupné řešení pro elektrickou mobilitu.“ 

IONIQ má nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti ve standardní výbavě 

Organizace EuroNCAP došla po testech k závěru, že pro model IONIQ standardně dodávaný systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) se vyznačuje celkově vynikajícími funkčními vlastnostmi. Systém upozorňuje řidiče na nebezpečné situace a v případě potřeby autonomně brzdí. AEB používá radarové a kamerové senzory vpředu a řidiče upozorňuje ve třech krocích. Po prvním akustickém a vizuálním upozornění řidiče aktivuje brzdy v závislosti na míře rizika kolize a v bezprostředním okamžiku před kolizí vyvíjí maximální brzdnou sílu. Systém se aktivuje, jakmile zaznamená vozidlo nebo chodce před vozem a pracuje při rychlosti 8 km/h nebo vyšší. Zabraňuje kolizím nebo minimalizuje rozsah poškození, pokud je kolize neodvratitelná.

Asistenční funkce pro jízdu v jízdním pruhu LKA a LDW

Standardní bezpečnostní výbavu modelu IONIQ rozšiřují asistenční funkce pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a LDW (Lane Departure Warning). Řidiče akusticky a vizuálně upozorní, začne-li vůz přejíždět podélné značení na vozovce bez zapnutých ukazatelů směru, a mírným natočením volantu podpoří řidiče ve snaze o bezpečný návrat do původního jízdního pruhu. Systém byl důkladně testován organizací Euro NCAP a úspěšně absolvoval všechny zkoušky.

Chytrý tempomat SCC

Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) ve standardní výbavě všech verzí modelu IONIQ rovněž přispěl k pětihvězdičkovému hodnocení. Automatickým přibrzďováním popřípadě intenzivním brzděním, nebo zrychlováním, udržuje konstantní rychlost jízdy a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) ve výbavě modelu IONIQ Electric nabízí navíc funkci automatické akcelerace a brzdění až do úplného zastavení v popojíždějící koloně.

Sledování slepého úhlu

Kromě vyspělých systémů testovaných organizací Euro NCAP nabízí IONIQ také systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a funkci upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert). Tyto systémy upozorňují řidiče na vozidla v blízkém okolí, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi při couvání. Jedná se o další příspěvek k mimořádné bezpečnosti modelu IONIQ.

Pozoruhodné výsledky z testů Euro NCAP završuje oblast pasivní bezpečnosti

Lehká a zároveň odolná karoserie je z hlediska pasivní bezpečnosti u celé modelové řady IONIQ výsledkem vyspělé konstrukce, pokrokových výrobních metod a inovativních materiálů. Skelet karoserie s 53% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí se vyznačuje vynikající tuhostí, která má pozitivní vliv na vynikající ovladatelnost s pohotovými reakcemi. Je maximálně bezpečná díky vysoké míře pohlcování nárazové energie a minimálnímu narušení prostoru pro cestující. Tím je zaručena optimální ochrana cestujících v případě kolize. Vylepšení skeletu karoserie doplňuje zadní nárazník vyztužený vlákny s vysokou pevností, aby byla zaručena odolnost všech verzí modelové řady IONIQ. V interiéru modelu IONIQ je rozmístěno celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče – to je další důležitý faktor, který se pozitivně projevil v úspěšných výsledcích testů Euro NCAP.

IONIQ Hybrid a IONIQ Electric se na evropských trzích již prodávají. IONIQ Plug-in bude uveden na trh v roce 2017.

Tip pro fanoušky nových automobilů

Pokud jste fanouškem automobilů značky Hyundai ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.

Tip na závěr: Přečtěte si nový magazín Nové automobily v ČR. Je k dispozici online i ke stažení ve verzi PDF.

Autor: Kateřina Štveráková Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 07.12.2016 08:00




3 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka