Hyundai Motor Group představuje jako první na světě systém airbagů pro vícenásobné kolize

Budoucí vozidla Hyundai a Kia obdrží nejmodernější technologie airbagů, které zvýší bezpečnost řidičů a cestujících minimalizací rizika poranění při nehodách s vícenásobnými kolizemi.

Jarní servisní akce AUTO CB

Nový systém airbagů poskytuje účinnější ochranu během sekundárních kolizí

Společnost Hyundai Motor Group informovala o vývoji a budoucím komerčním využití systému airbagů pro vícenásobné kolize. První systém svého druhu na světě významně zvyšuje účinnost ochrany airbagy při nehodách s vícenásobnými kolizemi. Při těchto nehodách následují po prvním nárazu sekundární kolize s dalšími objekty, jako jsou stromy, elektrické sloupy nebo ostatní vozidla. Podle tohoto scénáře probíhají tři nehody z deseti. V současnosti používané systémy airbagů nenabízejí sekundární ochranu, pokud není první náraz dostatečně intenzivní pro jejich aktivaci. Systém airbagů pro vícenásobné kolize umožňuje účinnou aktivaci airbagů po sekundárním nárazu na základě přesného zjištění stavu vozidla a cestujících. 

Nová technologie Hyundai detekuje polohu cestujících v interiéru po první kolizi

Jsou-li cestující uvedeni nárazem do neobvyklé polohy, účinnost současné bezpečnostní technologie může být omezena. Systém airbagů pro vícenásobné kolize je koncipován pro ještě rychlejší naplnění, pokud by bezpečnostní systémy v první fázi nebyly efektivní. Díky tomu poskytuje vyšší úroveň bezpečnosti v situaci, kdy jsou řidič a cestující nejzranitelnější. Změnou nastavení intenzity kolize, nezbytné k aktivaci airbagů, reaguje systém airbagů při sekundárním nárazu rychleji, čímž zvýší bezpečnost cestujících ve vozidle, jež se stalo účastníkem nehody s vícenásobnými kolizemi. 

„Očekáváme, že rozšířením možností využití airbagů při vícenásobných kolizích výrazně zvýšíme bezpečnost řidičů a cestujících v našich automobilech. Budeme pokračovat v našem výzkumu dalších rozmanitých situací při dopravních nehodách v rámci našeho úsilí o výrobu stále bezpečnějších vozidel, která chrání cestující a zabraňují jakýmkoli poraněním.“ řekl Taesoo Chi, vedoucí technického centra vývoje podvozků a karoserií ve společnosti Hyundai Motor Group

Společnost Hyundai Motor Group důkladně analyzovala průběh vícenásobných kolizí, aby vylepšila ochranu poskytovanou airbagy a preciznost jejich aktivace v sekundárních kolizích

Nejčastější druh nehod s vícenásobnými kolizemi zahrnoval vozidla, která přejela středovou čáru (30,8 procenta). Podle četnosti výskytu následují kolize způsobené náhlým zastavením na dálničních mýtných bránách (13,5 procenta), kolize s prostředním dělicím pásem na dálnicích (8,0 procenta), boční kolize a kolize se stromy a elektrickými sloupy (4,0 procenta). Podle statistických údajů o nehodovosti NASS-CDS (National Automotive Sampling System Crashworthiness Data System), specializovaného úřadu vládní agentury pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) v USA, zahrnovalo 30 procent z 56 000 dopravních nehod v letech 2000 až 2012 v severoamerickém regionu vícenásobné kolize.

Hyundai Motor Group v budoucnosti zařadí tento systém do výbavy nových vozidel Hyundai a Kia.

Tip pro fanoušky nových automobilů

Pokud jste fanouškem automobilů značky Hyundai ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.

Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka