PEUGEOT 3008DKR MAXI: cílem je vítězství v Rallye Dakar 2018

Tým Peugeot Total obsadil všechna místa na stupních vítězů v Rallye Dakar v roce 2017 a ve 40. ročníku této soutěže bude opět usilovat o vítězství. Dakar 2018 se odehraje ve dnech od 6. do 20. ledna a jeho náročná 9000 km dlouhá trasa povede přes Peru, Bolívii a Argentinu.

Jarní servisní akce AUTO CB

PEUGEOT 3008DKR VE VERZI MAXI

Tým PEUGEOT Total pro Dakar 2018 vyvinul nový vůz. Zůstává v kategorii vozidel s pohonem dvou kol, nicméně PEUGEOT 3008DKR se letos vydá na trať ve verzi Maxi, která má šířku 2,40 metru pro dosažení větší stability.

„TÝM SNŮ“ JDE DO BOJE

Team Peugeot Total a jeho sestava „týmu snů“, která v loňském roce získala devět z desíti možných etapových vítězství, se v roce 2018 nemění: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz, Sébastien Loeb/Daniel Elena a Cyril Despres/David Castera. Kvarteto jezdců se mezi sebou dělí o 19 dakarských vítězství (mezi motocykly i auty), zatímco PEUGEOT SPORT má na svém kontě šest vítězství ze sedmi účastí (1987 až 1990, 2015 až 2017).

KAŽDÝ S VLASTNÍ BARVOU!

Čtyři posádky, čtyři auta, čtyři barvy! Každý z vozů Peugeot 3008DKR Maxi má při Dakaru svou vlastní výraznou barvu na přídi a na střeše:

  • Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 300): žlutou

  • Carlos Sainz/Lucas Cruz (č. 303): modrou

  • Sébastien Loeb/Daniel Elena (č. 306): bílou

  • Cyril Despres/David Castera (č. 308): červenou

ZMĚNY V TECHNICKÝCH A SPORTOVNÍCH PŘEDPISECH

Technické předpisy pro rok 2018 přinášejí několik úprav, které znevýhodňují vozů s pohonem dvou kol. Vozy s pohonem všech kol mají minimální hmotnost sníženou až o 100 kg a zdvih pérování zvýšený o 30 mm, zatímco PEUGEOT 3008DKR Maxi poveze 70 kg dodatečné zátěže. Inženýři divize PEUGEOT SPORT proto museli usilovně pracovat na tom, aby kompenzovali tento v předpisech zřídka používaný handicap.                            

Sportovní předpisy Dakaru se pro rok 2018 znovu pozměnily s cílem ztížit navigaci. Již není povoleno používání map ve vozech, zatímco trasa přináší několik mimořádně složitých úseků. Pro spolujezdce je nyní jejich práce ještě náročnější. Nicméně tato pravidla jsou stejná pro všechny.

VELMI NÁROČNÁ TRASA

Pro letošní 40. ročník Rallye Dakar pořadatelé ohlásili obzvlášť náročnou trasu: pět etap v  písečných dunách Peru, tři etapy ve velké nadmořské výšce v Bolívii (v jednom bodě dosahuje 4786 m n. m.) a náročnou maratonskou etapu v Argentině, která je délkou téměř 1000 km a obávanou sekcí „Super Fiambala“ těžkou zkouškou odvahy pro všechny posádky! Dohromady to představuje celkem 8793 km, z toho 4329 km měřených úseků.

ZÁVĚREČNÝ TEST

Jeden z vozů PEUGEOT 3008DKR Maxi s posádkou Cyril Despres/David Castera odletěl do Jižní Ameriky poněkud dříve, už v polovině prosince, aby dokončil některé testy ve velké nadmořské výšce v Chile. Čtyři závodní vozy se 4. ledna zúčastní posledního shakedownu v Limě v Chile před tím, než se vydají k technické přejímce 5. ledna a na start 6. ledna.

Tip pro fanoušky nových automobilů

Pokud jste fanouškem automobilů značky PEUGEOT ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.

Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
čt 04.01.2018 17:23



2 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka