5 chyb, díky kterým eshopy přichází o zákazníky

Novinář, publicista a editor serveru Podnikatel.cz Daniel Morávek se mne zeptal na několik otázek ohledně chyb majitelů či manažerů eshopů, díky kterým přichází eshopy o zisk. Přečtěte si rozhovor, který Vám může pomoci v podnikání!

Cílená propagace v Plzni

Která data (nepočítaje prodeje a zisk) jsou pro e-shopaře nejdůležitější?

Kromě objemu prodaných položek je pro majitele eshopu velmi podstatný zdroj objednávek a chování zákazníků na stránkách internetového obchodu (míra okamžitého odchodu, nejméně oblíbené stránky, pohyb po eshopu, apod.). Na základě pravidelného sledování statistik lze stanovit další investice do online marketingu, který je efektivní a přináší objednávky. Samozřejmě je také nutné sledovat technologický vývoj a eshop neustále rozvíjet. V současné době je aktuální přechod na responzivní verze shopů optimalizované pro mobilní zařízení.

Zajímaly by mě chyby, kterých se při práci s vlastními daty e-shopy nejčastěji dopouštějí. Poprosím vás o 5 chyb.

Z mé 8leté konzultantské praxe jednoznačně vyplývá, že největší chybou je ignorování významu analytických nástrojů (například Google Analytics a Google Webmaster Tools). Manažeři se často rozhodují podle pocitů a neměřitelných faktorů a nechtějí si nechat poradit či vysvětlit na základě ověřených případových studií, jaké investice jim přinesou návštěvníky a zákazníky.

Mám-li vyjmenovat 5 nejčastějších chyb při péči o eshop, tak tady jsou:

  • nepoužívání analytických nástrojů pro vyhodnocení zdroje objednávek e-shopu

  • ignorování optimalizace webu pro vyhledávače (SEO)

  • zanedbání aktualizace obsahu eshopu

  • odmítání technologického pokroku a trendů (například responzivní webdesign)

  • neefektivní nákup online inzerce bez jakékoliv koncepce či obchodní strategie

Která data e-shopy podceňují a která podle vás naopak přeceňují?

Majitelé či manažeři e-shopů podceňují význam SEO jako důležitého pilíře online marketingu a nedokáží vysledovat, kolik objednávek přišlo do eshopu z neplacených návštěv z fulltextových vyhledávačů Seznam, Google, Bing, Ask, Yahoo, Yandex, apod. Klasickým omylem je také přeceňování významu počtu návštěv z placeného zdroje. Podstatné by pro eshop vždy měly být objednávky a zdroje objednávek, nikoliv návštěvnost.

Pokud manažer investuje 20.000Kč do PR článku na velmi čteném bulvárním online magazínu a příchozí návštěvnost z tohoto placeného zdroje bude v řádech stovek či tisíců, neznamá to, že investice byla rozumná. Z bulvárního magazínu nemusí přijít ani jediná objednávka a efektivnější inzerce může být na méně navštěvovaných ale více relevantních webech.

Rozhovor realizovali: Jan Vavřička (UNIWEB Plzeň), Daniel Morávek (Podnikatel.cz)

Část rozhovoru byla také zveřejněna v článku 7 hlavních chyb, které e-shopy dělají při práci s daty o nákupech a zákaznících na portálu Podnikatel.cz.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka