ČEZ otevřel v Plzni rychlodobíjecí stanici pro elektromobily

Skupina ČEZ v pondělí v Plzni v Guldenerově ulici zprovoznila novou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily. Jejich řidiči si tak mohou dobít svůj vůz za méně než 30 minut. Hlavním přínosem nové stanice je, že pro rychlé stejnosměrné dobíjení jsou k dispozici oba standardy konektorů CHAdeMO i Combo...

Cílená propagace v Plzni

Skupina ČEZ v pondělí v Plzni v Guldenerově ulici zprovoznila novou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily. Jejich řidiči si tak mohou dobít svůj vůz za méně než 30 minut. Hlavním přínosem nové stanice je, že pro rychlé stejnosměrné dobíjení jsou k dispozici oba standardy konektorů CHAdeMO i Combo 2. Navíc je stanice doplněna o zásuvku na rychlé dobíjení střídavým proudem Mennekes. Díky trojkombinaci dobíjecích standardů je zaručena univerzálnost jejího využití. Jde o hlavní rozdíl oproti dobíjecím stanicím podobného typu instalovaným v České republice a v zahraničí.
„V rozvoji projektu Elektromobilita ČEZ jsme učinili další významný krok. V Plzni jsme dosavadní stanici pro běžné dobíjení u budovy ČEZ nahradili novou rychlodobíjecí stanicí. Tu původní využijeme v jiné lokalitě. Dobíjecí standardy uspokojí požadavky všech zákazníků. Jednoduše řečeno, rychle se u nás dobije každý v současnosti na evropském trhu prodávaný elektromobil,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.
Kromě Plzně instaluje Skupina ČEZ rychlodobíjecí stanice i v dalších městech. Minulý týden byly uvedeny do provozu stanice v Hradci Králové a Vrchlabí. Výhledově přibydou lokality pro dobíjení elektromobilů také na hlavních dálničních tazích po ČR. Všechny nové stanice jsou vybaveny standardy stejnosměrného dobíjení CHAdeMO a CCS o výkonu až 50 kW. Zároveň disponují i konektorem pro dobíjení střídavým proudem pomocí dnes už téměř klasické zásuvky typu Mennekes, která umožňuje výkon dobíjení až 22 kW. Pomocí tohoto standardu dobíjení baterie načerpá energii od 1 do 3 hodin. Ovšem právě standardy o výkonu 50 kW jsou podstatně rychlejší a umožňují elektromobilu s kapacitou baterie 24 kWh, dobití na 80 % do 30 minut. „Díky kombinaci těchto rychlodobíjecích standardů jsou naše stanice připravené k univerzálnímu využití,“ vysvětluje Tomáš Chmelík. Zároveň poukazuje na fakt, že nové rychlodobíjecí stanice Skupiny ČEZ naplňují požadavky vyplývající z nové legislativy, která upravuje oblast infrastruktury pro alternativní paliva.

Elektromobilita ČEZ připravuje komplexní řešení služeb pro uživatele elektromobilů – od domácností po firmy. Jedním z nejvýznamnějších prvků tohoto řešení je v současnosti realizovaný rozvoj veřejné dobíjecí sítě. „Tyto dobíjecí stanice podstatně zlepší komfort užívání elektromobilů, jejichž nabídka se na našem trhu v posledních letech výrazně rozšířila a poptávka po nich roste. Z toho důvodu se nyní intenzivně věnujeme právě rozvoji sítě rychlodobíjecích stanic,“ dodává Chmelík.

Spolu s instalací těchto stanic nabízí Skupina ČEZ i možnost stát se zákazníkem služby Elektromobilita ČEZ a mít tak možnost dobíjet u stanic ČEZ po celé České republice. Pro roky 2014 a 2015 je dobíjení elektromobilů u stanic Skupiny ČEZ zpoplatněno částkou 150 korun bez DPH měsíčně pro každého, kdo má uzavřenou platnou zákaznickou smlouvu. Po zaplacení částky může zákazník dobíjet neomezeně. Pro majitele elektromobilu BMW i3 je v nabídce také služba ChargeNow, kdy mohou majitelé tohoto vozu dobíjet u řady veřejných dobíjecích stanic, z nichž Skupina ČEZ provozuje většinu.


Parametry rychlodobíjecí stanice


Standard

Výkon

Doba dobíjení


CHAdeMO

až 50 kW

cca 30 min


Combo

až 50 kW

cca 30 min


Zásuvka Mennekes (AC)


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 29.07.2014 17:08



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka