Den ve vzduchu se blíží. Ukáže otevření piva vrtulníkem

Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton patří k největším leteckým show v rámci celé republiky. Na západě Čech jde o největší podobnou akci svého druhu, která si během dlouholeté existence vydobyla přední příčku v úspěšnosti z pohledu návštěvnosti. Každý rok ji během dvoudenního trvání navštíví zhruba 2...

Jarní servisní akce AUTO CB

Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton patří k největším leteckým show v rámci celé republiky. Na západě Čech jde o největší podobnou akci svého druhu, která si během dlouholeté existence vydobyla přední příčku v úspěšnosti z pohledu návštěvnosti. Každý rok ji během dvoudenního trvání navštíví zhruba 20 tisíc diváků nejen z regionu, ale i ze vzdálenějších koutů republiky.
Letecká show, která probíhá vždy během dvou víkendových dnů na přelomu dubna a května v areálu AK Plasy (letos 26. a 27. dubna), si od svých počátků zakládá na originalitě vystoupení a programu, který přináší. Od začátku organizátoři dbají na to, aby každý ročník přinesl něco unikátního, premiérového, co ještě v rámci podobných akcí v republice nebylo k vidění. V roce 2006 se například právě Plasích poprvé představily armádní letouny Jas-39 Gripen. Vystoupení strojů Armády České republiky se postupně stalo tradicí, která je jedním z velkým taháků pro návštěvníky. Přelety letounů Jas – 39 Gripen se tak postupem času staly okamžikem, který neoficiálně startuje celou show Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton.

K armádním vystoupením se v každém ročníků navíc přidávají nejrůznější premiérová vystoupení, originální počiny a právoplatně se tak Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton zapsal do povědomí veřejnosti jako akce, která přináší něco nad rámec běžných leteckých show, něco, co na jiných podobných akcí k vidění není. V minulosti se tím stal pokus o udržení startujícího letadla silákem Železným Zekonem, závody rallye speciálu s jezdcem Václavem Pechem a helikoptérou, nebo o rok později propracovaný závod motorky s letadlem, který měl i povinný prvek, kterým bylo salto obou strojů. V letošním roce budou mít návštěvníci možnost vidět pokus o otevření lahve piva vrtulníkem. Úkolu se zhostí pilot Daniel Grössl z Mamba Air s vrtulníkem CH-7 Kompress. I když podobné experimenty se již uskutečnily, na letecké show v rámci západních Čech půjde o první takový počin.

Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton se za své existence stal také synonymem pro skutečné premiéry na poli leteckých vystoupení. V roce 2009 se v areálu v Plasích objevila tančící žena na křídlech letadla a beze sporu dosud největším úspěchem byla světová premiéra vystoupení špičkové českého akrobatického pilota Martina Šonky s akrobatickým teamem The Flying Bulls Aerobatics Team v roce 2011. V roce 2014 tradice pokračuje a na veřejnosti se na Dni ve vzduchu s rádiem Kiss Proton poprvé představí zbrusu nová akrobatická formace Red Bull. Společnost před startem letošní

sezóny oficiálně představila nové The Flying Bulls Duo ve složení pilotů Stanislav Čejka a Jan Rudzinskij. Jde o premiéru, která se zapíše do historie, a do poslední chvíle se jakékoliv informace ohledně vystoupení těchto dvou pilot přísně tajily. Důvodem byl také fakt, že nová akrobatická formace představí veřejnosti poprvé zbrusu nová letadla XtremeAir XA42, která jsou v současné době nejrychlejšími stroji zkonstruovanými pro akrobatické létání.

Program Dne ve vzduchu s rádiem Kiss Proton je každoročně napěchovaný i dalšími vystoupeními, z nichž každé stojí za zhlédnutí. Každé z nich je totiž vybírané s pečlivostí s ohledem na široké spektrum složení diváků, kteří do Plas každoročně zavítají. Během letošního ročníku tak návštěvníci uvidí například leteckou bitvu z I. světové války s pyrotechnickými efekty, pozornost zaslouží mimo jiné i exkluzivní ukázka chemického postřiku vrtulníkem Robinson R44, který je v současné době nejspíš jediným v rámci republiky, který podobnou věc dokáže. Vrtulník je vybavený zařízením Apollo DTM4 americké výroby. Pozornosti by nemělo ujít ani vystoupení paraglidisty Petra Matouška, který je úřadujícím mistrem světa, několikanásobným mistrem republiky a v Plasích předvede poměrně novou disciplínou pilotáž mezi pylony na padáku, která se po vzoru slavných leteckých závodů Red Bull Air Race stává oficiální světovou disciplínou v soutěžích paraglidistů.

Celodenní program je navíc obohacený o další vystoupení parašutistů, nejrůznějších letadel a nechybí ani pohled do historie, který kromě letecké bitvy, obstarají ukázky historických letounů Zlín 381 „Basa“ a Aero C-14. Letoun Zlín 381 „Basa“ je jeden ze dvou dochovaných létajících exemplářů na světě, který je kompletně zrestaurovaný do originální podoby, ve které se představil v roce 1947, stejně jako Aero C-104.

Letecký program Dne ve vzduchu s rádiem Kiss proton je každoročně doplněný doprovodným programem. Také v letošním roce přinese hudební vystoupení, výstavy historických vozidel, přehlídku hasičské a vojenské techniky, výstavy nejrůznějších modelů a fotografií. Oblíbenou dvojicí, která návštěvníky dvoudenním programem provází, je populární a oblíbený moderátor rádia Kiss Proton Petr Vejvoda a pilot František Lukeš. U diváků si získali oblibu především spojením odborného výkladu k jednotlivým vystoupením a letadlům z technického pohledu s lehkým humorem, to vše ve velmi přátelském duchu.

Areál a zázemí pro návštěvníky

Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton se již od svých začátků pojí s areálem letiště AK Plasy. Od Plzně je letiště vzdálené zhruba 20 kilometrů jízdy po hlavním tahu I/27. Od obce Rybnice je příjezd do areálu značený a zajištěný pořadatelskou službou. Přímo u letiště je návštěvníkům k dispozici velkokapacitní parkoviště a přístup do areálu je bezbariérový. AK Plasy samozřejmě nabízí také vyhlídkové lety v nejrůznějších typech letounů a také ve vrtulníku Robinson R44 Raven.

Diváci mají k dispozici celou plejádou občerstvení, zázemí pro rodiny s malými dětmi včetně herních atrakcí a koutku pro maminky s malými dětmi.

Doprava do areálu letiště je zabezpečená také pro diváky, kteří na show nevyužívají automobilovou dopravu. Od konečně tramvaje číslo 1 v Plzni Bolevci budou k dipsozici opět autobusy zdarma.

Plzeň - Plasy

Plzeň-Bolevec konečná tram. č.1 10:00 11:00

Třemošná 10:07 11:07

Horní Bříza – rozcestí 10:14 11:14

Kaznějov 10:20 11:20

Rybnice 10:24 11:24

Plasy - letiště 10:30 11:30

Plasy – Plzeň

Plasy - letiště 17:30 17:40

Rybnice 17:36 17:46

Kaznějov 17:40 17:50

Horní Bříza - rozcestí 17:46 17:56

Třemošná 17:53 18:03

Plzeň-Bolevec konečná tram.č.1 18:00 18:10


Program Dne ve vzduchu s rádiem Kiss proton 2014

Sobota 26. a neděle 27. dubna

09:00 Slety letadel, vyhlídkové a rekreační lety, atrakce

10:30 Hasiči + kaskadéři – ukázka zásahu při autonehodě

11:30 Kaskadérská show na čtyřkolce – Richard Mošna

12:00 Hasiči – slaňování z 52m dlouhého žebříku + ukázka vysokotlakého hasícího a řezacího zařízení CCS Cobra

12:20 Fixed Light – hudební vystoupení, vítěz soutěže západočeská kapela roku rádia Kiss Proton

13:45 Skupinové létání modelů – 4x Z37

14:00 JAS 39 Gripen – král českého nebe, vystoupení armády ČR

14:10 Kouzlo historie – Zlín 381 „Basa“ + Aero C-104

14:20 Follow me – skupinové létání, 3x Z226 + 1x Z326

14:33 Akrobacie na kluzáku

14:38 Sestřelování balónků vrtulemi letadla – 3x Z142

14:52 L-159 Alca – vojenské bitevníky české výroby, vystoupení armády ĆR

15:02 Pterodactyl Flight - ukázka klasického leteckého souboje z 1. světové války, doprovázena palbou z palubních zbraní a pyrotechnickými efekty při útoku na muniční vozidlo císařské armády táhnoucí kanón na frontu

15:18 Ukázka letecko-chemické činnosti – Z 37 Čmelák

15:24 Vrtulník Robinson R44 v unikátní roli! Ukázka postřiku vrtulníkem

15:35 EXTRA ČÍSLO! Je možné otevřít vrtulníkem láhev piva! Exkluzivně nacvičeno pro Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton! Poprvé v ČR!

15:46 Létání mezi pylony – Petr Matoušek několikanásobný mistr ČR v paraglidingu

15:57 AutoGiro – novinka v ČR, ukázka nového virníku vyráběného v SRN

16:08 Unikátní akrobacie na padácích – seskok parašutistů

16:13 SVĚTOVÁ PREMIÉRA! The Flying Bulls Duo ! Nová letka v ČR poprvé na veřejnosti

Doprovodný program:

* Výstava historické vojenské techniky, výstava historických automobilů, výstava historické hasičské techniky, vojenský dobový tábor, atrakce pro děti, dětský koutek

PROGRAMOVÉ TIPY

Světová premiéra! The Flying Bulls Duo poprvé na veřejnosti!

Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton přinese divákům letošního ročníku mimořádnou lahůdku. Letiště v Plasích bude o posledním dubnovém víkendu svědkem premiéry nové akrobatické letky, která od letošní sezóny rozšíří vystoupení stáje Red Bull.

Dvojice pilotů Stanislav Čejka a Jan Rudzinskij, kteří až dosud fungovali jako „náhradníci“ pro světoznámou letku The Flying Bulls Aerobatics Team, se návštěvníkům předvede nejen s novým vystoupením, ale zároveň se zbrusu novými stroji. V akci tak diváci poprvé uvidí špičková letadla XtremeAir XA42, která osedlá The Flying Bulls Duo! Jedná se jedny z nejsilnějších strojů v letecké akrobacii, které dosahují rychlosti až 420 km/h. „Ty stroje jsou extrémně rychlé, což ale při vystoupení nemusí být vždycky dobré, protože člověk může velmi rychle zmizet z dohledu diváků. Navíc stará letadla se řídila pohybem ruky, tady ta jsou tak citlivá, že stačí mikropohyby zápěstím. Musíme je rychle dostat do krve," říká Jan Rudzinskij.

Od letošní sezóna se dvojice pilotů stává samostatnou letkou a jejich vystoupení uvidí postupně tisíce diváků po celém světě. Plasy se ovšem zapíší do historie jako místo, kde se tato letka předvedla veřejnosti vůbec poprvé při oficiální letecké show. Svůj program ale zatím nové duo poměrně úzkostlivě tají. Jisté je, že část sestavy se bude létat v těsné skupině a bude podbarvena komponovanou hudbou. Chybět nebudou ani prvky sólové akrobacie. „Postupně budeme sestavu rozšiřovat a využívat tak možnosti nových letadel, abychom připravovali těžší a těžší prvky,“ dodává Stanislav Čejka.

Jisté tak je, že Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton přinese maximální možný zážitek. O světové premiéře se mluvilo již dlouho, teprve teď je ale definitivní. „Je vždy velmi náročné udržet tajemství pod pokličkou. Tentokrát to bylo o to těžší, že stáj Red Bull se svoji prestiží pochopitelně striktně dbala na udržení celé události v tajnosti. Samozřejmě to je logické, protože takové novinky se skutečně světu nepředstavují každou sezónu,“ dodává k premiéře akrobatické dvojice promo manažer akce Jiří Pěč.


Letouny Armády České republiky

JAS-39 Gripen – monstrózní síla, respekt a absolutní vláda

Letoun Jas-39 Gripen je právem nazýván Králem českého nebe. Jeho maximální rychlost je stanovená na 2 204 kilometrů v hodině a pyšní se i dalšími superlativy. Už jen jeho cena je astronomická, kdy se hodnota jednoho letounu může šplhat až na 60 000 000 dolarů! Tyto víceúčelové proudové bojové letouny doslova na první pohled vzbuzují obrovský respekt. Za vše mluví zkratka JAS – Jakt, Attack, Spaning – stíhací, bitevní, průzkumný.

Vláda nedávno schválila prodloužení pronájmu stíhaček do roku 2027.


L – 159 Alca – s elegancí královny…

Armáda České republiky se na Dni ve vzduchu s rádiem Kiss Proton pravidelně prezentuje i svými letouny L – 159 ALca. Tyto lehké víceúčelové bojové letouny jsou určené hlavně k podpoře pozemních vojsk, vedení průzkumu a v určité míře i ke vzdušným bojům. Oproti robustním Jas- 39 Gripen je Alca na nebi podobná elegantní dámě, která ovšem dokáže být velmi nebezpečná. Letouny L-159 Alca dosahují maximální rychlosti téměř 1000 kilometrů v hodině. Možná poměrně neuvěřitelně zní dnes fakt, že prototyp těchto bitevníků vzlétl poprvé v srpnu 1997.


MISTR SVĚTA V PARAGLIDINGU HLÁSÍ PŘÍCHOD!

Petr Matoušek předvede pilotáž mezi pylony!

Plejáda zvučných jmen a slavných osobností, které se na Dni ve vzduchu s rádiem Kiss Proton představí, by nebyla úplná bez Petra Matouška. Několikanásobný mistr České republiky a především úřadující mistr světa v paraglidingu předvede na letišti v Plasích královskou disciplínu. Pilotáž padáku mezi pylony.

„Je to podobné, jako se létá Red Bull Air Race s letadly. Náš známý Martin Šonka. Také my létáme mezi pylony plněnými vzduchem. Jsou 11 metrů vysoké. V Plasích budeme mít dva pylony a budeme předvádět takzvanou osmičku,“ přibližuje sympatický pilot motorového paraglidingu, který se v „občanském“ životě zabývá výrobou kytar.

Petr Matoušek má na svém kontě řadu velkých úspěchů. K těm domácím mistrovským titulům přidal i několik stříbrných a bronzových umístění v mezinárodních šampionátech. V roce 2012 dokonce titul mistra světa v paraglidingu ve Španělsku. I když jsou to dva roky, Petr Matoušek je stále úřadujícím mistrem. V roce 2013 se totiž mistrovství nekonalo, protože se organizačně začal oddělovat svět klasického motorového paraglidingu od toho s pilotáží mezi pylony.

„Je to úplně nová disciplína, která vznikla před dvěma lety. Řekněme, že vzorem byl právě Red Bull Air Race. Stejně jako piloti mají svá speciální letadla, tak i my máme speciální padáky, které se k běžným lidem ani nedostanou. Jsou nám šité na míru. Jsou to speciály šité tak, aby byly hodně rychlé. I já mám svůj speciál, který v Plasích představím,“ vysvětluje Petr Matoušek.

Že by ale jeho padák nesl své vlastní jméno, jak to někdy bývá u letadel pilotů, to ho prý nikdy nenapadalo. „Já mu jen někdy nadávám, když je neposlušný ve vzduchu,“ směje se světový šampion.

Diváci v Plasích navíc uvidí skutečnou top podívanou. „Buď jsou piloti na tříkolkách, nebo s motorem na zádech a startují z nohou. To je top, v tom je největší konkurence. My budeme v Plasích tři. Já a ještě Lukáš Koláček budeme létat s motorem na zádech a Michael Nadažy s tříkolkou,“ dodává Petr Matoušek.

V paraglidingu obecně záleží hodně na počasí. I přes ne příliš příznivé podmínky, se piloti u nás velmi snaží, aby obstáli světové konkurenci, a daří se jim to. „Třeba ve Španělsku mají na to mnohem lepší počasí. Záleží totiž na termice a samozřejmě na větru. Ten je u nás také velkým problémem. Ale snažíme se,“ uzavírá s úsměvem špičkový pilot, který se k paraglidingu a světovému věhlasu dostal paradoxně přes „modelařinu“ a práci se dřevem. První tříkolku pro paragliding si totiž vyrobil sám z vozíku rogala.


Vrtulník Robinson R44 v unikátní roli!

Postřik s vrtulníkem z výšky pár metrů nad zemí je přesný jako od geometra!

Hodně unikátní podívaná se naskytne návštěvníkům Dne ve vzduchu s rádiem Kiss Proton prostřednictvím ukázky zemědělského postřiku. Předvádět ji totiž bude klasický vrtulník Robinson R44 a to pod taktovkou pilota Josefa Svěceného, kterého si diváci nejspíš budou pamatovat například ze souboje vrtulníku s rallye speciálem s Václavem Pechem, který se v Plasích odehrál před pár lety.

Pokud by někomu zůstával rozum stát nad tím, pro jde o takový unikát, důvodů je hned několik. „Tak předně to zařízení je jediné v České republice,“ rozbíjí všechny pochybnosti hned na začátku přímo pilot Josef Svěcený s tím, že jde o stroj americké výroby Apollo DTM4. „U nás byly vždy postřiky spojené hlavně s letadly, těmi známými čmeláky. Jenomže na západ od nás, ve Francii nebo třeba v Německu, se používají právě vrtulníky, protože jsou přesnější. U nás se vrtulníky používají většinou jen na hašení, kdy mají nádrže na vodu. Letadla na postřik se kromě nás používají zřídkakdy, třeba v Americe, kde mají velké plochy a přesnost tam není tak důležitá,“ vysvětluje Josef Svěcený.

Vrtulník má oproti letadlu výhodu například i v manévrech. Dokáže totiž létat pomaleji i hodně nízko nad zemí. „Létám ve dvou až třech metrech, jsem schopný to provést nad polem, zahrádkou i nad skalkou. Výhodu má vrtulník v tom, že je zkrátka přesnější, protože může létat pomaleji než letadlo. Na druhou stranu to není tak obsáhlé jako letadlo. Zatímco letadlo může nést až 500 litrů látky, já mám tak 300 litrů a raději ještě tak kolem 200 litrů, abych byl pohyblivější,“ pokračuje známý pilot s tím, že dosud se u nás využívaly služba slovenských pilotů s vrtulníky. Teď už se dokonce i na něj obrací Ministerstvo zemědělství. „Vrtulníky se například kromě jiného používaly po povodních, kdy se rozmnožili komáři a prováděl se ten speciální postřik,“ připomíná Josef Svěcený.

O poměrně kuriózní chvíle navíc sympatický pilot nemá nouzi. Hodně v povědomí je zákaz postřiků, který začal platit před několika lety, a tak už zažil i zákrok policie. „Často na nás kvůli tomu volají policii. My ovšem postřik provádíme s nejedovatými látkami a pomocnými látkami, na které se zákaz nevztahuje,“ říká pobaveně. Návštěvníci Dne ve vzduchu se tak rozhodně spršky jedovatého postřiku rozhodně bát nemusí. „Jsem opravdu přesný a dokážu se lecčemu vyhnout. Třeba letadlo sem tam zasáhne i potok, s vrtulníkem se mu úplně vyhnu. Je to stejně přesné jako traktor. Často se také potkáváme přímo na polích,“ uzavírá s úsměvem Josef Svěcený.

Otevře vrtulník lahev piva? „Budu trénovat,“ slibuje pilot Daniel Grössl

Překonávání fyzikálních hranic, boření mýtů i netradiční zkoušky lidské odvahy a odhodlání pokořit zažitá pravidla. I takové výkony a taková vystoupení se na Dni ve vzduchu s rádiem Kiss proton už za posledních několik let zabydlela. Zatímco v minulých ročnících viděli návštěvníci na letišti v Plasích například souboj freestylového motorkáře Petra Kuchaře s dvouplošníkem nebo závod rallye speciálu s Václavem Pechem u volantu s vrtulníkem, letos poprvé dojde na dlouho očekávané číslo, které se na letecké show v republice objeví skutečně v premiéře.

„Pokus o otevření lahve piva vrtulníkem jsme plánovali už dlouho a kvůli různým organizačním záležitostem byl vždy odložený. Letos se ale podařilo všechno dovést do konce a diváci uvidí další pokus o posunutí hranic možností pilotů zase o pořádný kus dál,“ říká s nadšením promo manažer akce Jiří Pěč.

Experimentu se zhostí pilot Daniel Grössl z Mamba Air s vrtulníkem CH-7 Kompress. Jde o ultralehký vrtulník, který je velmi typický v mnoha ohledech. Je to plně aerodynamicky řiditelný stroj, ve kterém posádka sedí podobně jako na motorce v kabině na dvousedadle. Jeho maximální vzletová hmotnost je 450 kilogramů a dosahuje maximální rychlosti 209 kilometrů v hodině.

„Samozřejmě jsem zkoušel různé manévry, ale tohle opravdu ještě ne. Zatím jsem se díval na internetu, jak to zkoušeli různě po světě a podobně. Něco jiného je takový ten standard, létat pozpátku, točit se, různě přistávat, ale tohle je něco úplně jiného,“ říká pilot Daniel Grössl, který má před sebou kvůli Dni ve vzduchu i speciální trénink.

„Jestli budu mít nějaký fígl? No, jestli se mi ta jedna lahev povede otevřít, tak ji vypiju,“ říká s humorem pilot. Nicméně si už dopředu uvědomuje, že trénink bude potřebovat nejspíš řadu promyšlených tahů. „Ne, teď vážně. Přemýšlím, jak to natrénovat. Viděl jsem třeba zatížený stůl a na něm přidělanou lahev. I to je ale riskantní. Nebo se možná pokusím zabodnout nějakou pevnou hůl a lahev na ni připevním. Něco musím zkusit. Záleží tam také na úhlu toho uchopení a provést pak páčení. Zdá se mi i ten otvírák hodně malý na takový manévr,“ přemýšlí Daniel Grössl.

I když se to zdá jako poměrně banální záležitost, je jasné, že manévr to bude velmi komplikovaný. Už proto, že vrtulník má tendenci pohnout se dopředu a při otvírání bude muset udělat pohyb naprosto odlišný. Navíc samotný vis vrtulníku ve vzduchu je právě jeden z nejobtížnějších manévrů. „Je to jako byste se snažili kuličku udržet na vrcholu hrbolku,“ popisuje velmi výstižně pilot.

Jisté tak je, že Daniela Grössla čeká několik týdnů perného tréninku. „Ještě mám čas, takže budu trénovat. Zatím jsem to ani nemohl vyzkoušet, protože vrtulník mám na roční garanční prohlídce,“ uzavírá pilot s tím, že těsně před posledním dubnovým víkendem se určitě

fanouškům pochlubí, jak přípravu zvládnul. Výsledek ovšem uvidí naživo až diváci na Dni ve vzduchu s rádiem Kiss Proton na letišti v Plasích 26. a 27. dubna.


Nad Plasy se rozhoří otevřená letecká bitva!

Otevřená letecká i pozemní bitva, řada pyrotechnických efektů a napětí do poslední chvíle. Přesně to slibuje jedno z řady vystoupení, kterými se pyšní letošní Den ve vzduchu s rádiem Kiss Proton. Leteckou bitvu se vším všudy, a dokonce i se střelením letadla, předvede v Plasích originální letová skupina Pterodactyl Flight ze Žirovnice.

Opravdoví mistři ve svém oboru nenechají v klidu jediného diváka. Drama na nebi slibuje přímý souboj historických replik letounů Sopwith 1½ Strutter a Fokker E-III. Vystoupení je režírované jako opravdová válečná situace z I. světové války, kdy Fokker napadne nákladní auto a Sopwith se ho snaží zlikvidovat. Jak bitva dopadne, to je překvapením pro návštěvníky.

„Skupina Pterodactyl Flight předvádí ohromnou show, při které jsou diváci vtažení do děje historické bitvy a chybět nebude ani řada pyrotechnických efektů. Dokonce dojde na sestřelení letadla a to se na letišti opravdu jen tak nevidí. Celé vystoupení je velmi realistické,“ popisuje manažer akce Jiří Pěč.

Pro milovníky historie navíc představení letové skupiny ze Žirovnice neskončí ani po samotné letecké bitvě. Stroje budou na letišti k prohlédnutí, včetně vojenského ležení a dalších dobových artefaktů. Chybět nebudou ani historické vozy, kola a na své si tak přijdou i vášniví fotografové.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 23.04.2014 10:03



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka