Nový jízdní řád přinese v kraji o pět procent méně vlaků

V neděli 14. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2015. V Plzeňském kraji je připravován ve spolupráci s organizátorem a koordinátorem veřejné dopravy POVED Plzeň. Jízdní řád zahrnuje celkem 496 vlaků v působnosti Regionálního obchodního centra Plzeň, z toho jezdí denně 203 vlaků, o sobotác...

Jarní servisní akce AUTO CB

V neděli 14. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2015. V Plzeňském kraji je připravován ve spolupráci s organizátorem a koordinátorem veřejné dopravy POVED Plzeň. Jízdní řád zahrnuje celkem 496 vlaků v působnosti Regionálního obchodního centra Plzeň, z toho jezdí denně 203 vlaků, o sobotách a nedělích 236 spojů a pouze v pracovní dny jezdí 162 vlaků. Regionální spoje ujedou 5 013 416 vlakokilometrů, což představuje redukci o 4,8 % ve srovnání se současným jízdním řádem.

Regionální osobní dopravu objednává Plzeňský kraj. Dálkovou dopravu, tedy rychlíkové a expresní spoje, České dráhy realizují na základě objednávky ministerstva dopravy. V novém jízdním řádu budou jezdit denně v Plzeňském kraji dva páry vlaků SC Pendolino. Vlaky SC 505 / 506 pojedou z Chebu přes Plzeň hl.n., Prahu hl.n. do Ostravy hl.n. a zpět. Vlaky SC 515 / 512 pojedou z Františkových Lázní přes Plzeň hl.n., Prahu hl.n., Ostravu hl.n. do Bohumína a zpět.

* SC 505 bude odjíždět z Plzně hl.n. do Ostravy v 8:00,

* SC 506 bude odjíždět z Plzně hl.n. do Chebu v 18:08,

* SC 512 bude odjíždět z Plzně hl.n. do Františkových Lázní ve 12:08,

* SC 515 bude odjíždět z Plzně hl.n. do Bohumína v 15:58.

Vlaky SC Pendolino pojedou v úseku Plzeň – Františkovy Lázně a zpět na objednávku ministerstva dopravy místo klasických rychlíků, to znamená, že budou v tomto úseku ve 2. třídě bez povinné rezervace (místenky).

Další novinkou na západě Čech bude nová kategorie vlaků „rychlík vyšší kvality“ s označením Rx (čteno „Rex“). Soupravy rychlíků Praha – Plzeň – Cheb budou sestaveny z modernizovaných vozů. Vybrané vozy budou vybaveny také klimatizací. Jedná se o vozy typu EC / IC dosud zařazované do prestižní mezinárodní sítě komfortních expresů.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Plzeňském kraji

Změna konceptu na tratích Plzeň – Bezdružice a Plzeň – Planá u Mariánských Lázní – Cheb. Budou jezdit spěšné vlaky, na kterých jezdí převážně motorové jednotky RegioShark. Spěšné vlaky jezdí dvouhodinovém taktu, který je proložen v pracovních dnech Plzeňskými linkami v úseku Kozolupy – Plzeň hl.n. a přímými vlaky, které jezdí z Plzně hl.n. přes Pňovany do Bezdružic a zpět.

V úseku Špičák – Železná Ruda-Alžbětín – (Plattling) nepojedou průjezdné vlaky. Důvodem redukce průjezdných spojů je nízké využívání v posledních letech. V úseku Domažlice – Furth im Wald k termínu platnosti jízdního řádu nepojedou dva páry (dopolední a odpolední) přeshraničních regionálních vlaků do bavorského Furth im Wald.

Motorové jednotky RegioShark budou jezdit na třech tratích a více spojích. V rámci nového konceptu spěšných vlaků v úseku Plzeň hl.n. – Svojšín – Planá u Mariánských Lázní - (Mariánské Lázně) – (Cheb) budou ve srovnání se současným jízdním řádem jezdit na více spojích jednotky RegioShark. Také na trati Plzeň – Žihle, většinou o sobotách a nedělích, pojedou na některých spojích motorové jednotky RegioShark. Objeví se nově i na večerním spoji z Plzně hl.n. do Nepomuku a zpět.

Na více vlacích z Berouna do Plzně pojedou modernizované soupravy s řídícím vozem. Soupravy s řídícím vozem byly v provozu už letos, v jízdním řádu 2015 budou na trati 170 v provozu celkem 4 soupravy

s řídicím vozem řady Bfhpvee v úseku Plzeň hl.n. – Rokycany – Zdice – (Beroun). Tyto soupravy mají na sedačkách kobercové potahy, řídící vůz má elektronický informační systém, vakuové WC a je klimatizován.

V úseku Staňkov – Horšovský Týn na trati Poběžovice – Staňkov pojedou vlaky jen o sobotách a nedělích. Redukce se dotkne také trati Svojšín – Bor. Vlaky zde budou jezdit čtyři dny v týdnu (čtvrtek – neděle). Důvodem je nízká frekvence cestujících.

Obvod IDS a číslování zón zůstává stejný jako v současném jízdním řádu. Od 1. ledna 2015 však dojde k rozšíření o oblast Zbirožska. Na trati 170 bude do zóny 047 zaintegrována zastávka Kařez, včetně všech vlaků, které zde zastavují.

V současné době probíhají intenzivní práce na přestavbě železniční stanice Plzeň hlavní nádraží. V novém jízdním řádu budou tyto práce pokračovat včetně rekonstrukce III. tranzitního železničního koridoru v úseku Rokycany - Chrást u Plzně - Plzeň hlavní nádraží. Stavba probíhá za plného provozu všech vlaků, z tohoto důvodu zůstal nový jízdní řád v úseku Rokycany - Chrást u Plzně – Ejpovice – Plzeň hl.n. koncipován pro jednokolejný provoz, aby probíhající stavbou nedocházelo k narušování pravidelnosti železničního provozu.

Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Plzeňského kraje

Trať 160 Plzeň hl.n. – Žatec

* Na trati je zachován současný koncept jízdního řádu a dochází pouze k drobným změnám a minimálním posunům. Osobní vlak s odjezdem z Plzně hl.n. ve 22:56 nebude jezdit až do Žihle, ale jízdu ukončí v Plasích. Stejně tak obratový spoj nebude vyjíždět ze Žihle, ale z železniční stanice Plasy ve 4:20, příjezd do Plzně hl.n. v 5:02.

* U spoje, který přijížděl v pracovních dnech z Plas do Plzně hl.n. v 8:51, byla prodloužená trasa a nově bude vyjíždět ze Žihle. Do Plzně hl.n. přijede v 8:48.

* Rychlíky R 1182 s odjezdem z Plzně hl.n. v 18:05 a R 1181 s příjezdem do Plzně hl.n. v 7:54 budou i v novém jízdním řádu zastavovat také ve stanici Vroutek. Tyto rychlíky jsou objednané Plzeňským a Ústeckým krajem.

Trať 162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka

* V úseku Kralovice u Rakovníka – Čistá nedochází ke změnám.

Trať 170 Plzeň hl.n. – Beroun

* V úseku Rokycany – Chrást u Plzně – Plzeň hl.n. je z důvodu stavebních prací jednokolejný provoz. Pro nový jízdní řád je zachován současný koncept s úpravami časové polohy vlaků. Taktové příjezdy do Plzně hl.n. se posunou z 26. minuty na 42. minutu, taktové odjezdy z plzeňského hlavního nádraží se změní z 31. minuty na 15. minutu.

* Vlak, který ve dnech školního vyučování přijížděl do Rokycan v 5:00, nově přijede do Rokycan v 5:03, ale nebude vyjíždět ze železniční stanice Radnice, v novém jízdním řádu bude vyjíždět z Plzně hl.n. ve 4:33.

* Spoj, který vyjížděl z Plzně hl.n. v 7:31, byl rozdělen do variantních tras. Nově bude v pracovních dnech vyjíždět z Plzně hl.n. již v 6:58, o sobotách, nedělích a státních svátcích pojede z Plzně hl.n. v 7:15 do Chrástu u Plzně.

Trať 170 Plzeň hl.n. – Planá u Mariánských Lázní - Cheb

* V úseku Plzeň hl.n. – Planá u Mariánských Lázní – Cheb je zavedený zcela nový koncept dopravní obslužnosti u regionálních vlaků. Budou jezdit spěšné vlaky, na kterých jezdí převážně motorové jednotky RegioShark. Spěšné vlaky jezdí dvouhodinovém taktu, který je proložen v pracovních dnech Plzeňskými linkami v úseku Kozolupy – Plzeň hl.n. a přímými vlaky, které jezdí z Plzně hl.n. přes Pňovany do Bezdružic a zpět.

* Plzeňské linky budou v novém jízdním řádu jezdit s vlakovou četou. V přímých spojích z Plzně hl.n. přes Pňovany do Bezdružic a zpět bude specifický způsob odbavování cestujících.


Trať 175 Rokycany – Nezvěstice

* Je zachován současný koncept jízdního řádu s minimálními úpravami časové polohy vlaků.

Trať 176 Chrást u Plzně – Radnice

* U vlaků na trati 176 došlo k minutovým posunům jejich časové polohy v návaznosti vlaky na trati 170.

Trať 170 Plzeň – Pňovany, 177 Pňovany zastávka – Bezdružice

* Na tratích 170 a 177 byl v úseku Plzeň hl.n. – Pňovany – Bezdružice zaveden zcela nový koncept jízdního řádu s využitím nízkopodlažní motorové jednotky Regionova.

* Přímé vlaky do Bezdružic budou z Plzně hl.n. budou odjíždět denně v 6:35, 9:03, 12:35, 14:35, 16:35 a 18:35.

* Přímý vlak, který bude vyjíždět z Plzně hl.n. ve 14:35, bude denně jezdit do Pňovan. Do Bezdružic bude pokračovat v pracovních dnech do 27. března a od 12. října a denně od 30. března do 9. října.

* Přímé vlaky z Bezdružic budou do Plzně hl.n. odjíždět denně v 6:13, 8:13, 12:13, 16:13 a 18:13.

* Přímý vlak, který bude vyjíždět z Bezdružic ve 14:13, bude denně jezdit do Plzně hl.n. v pracovních dnech do 27. března a od 12. října a denně od 30. března do 9. října.

* Přímé vlaky z Plzně hl.n. přes Pňovany do Bezdružic a zpět budou se specifickým způsobem odbavování cestujících.

* Pro přestupy mezi vlaky na trati 170 a 177 je určen bod Pňovany zastávka (nikoliv Pňovany), je tomu tak z důvodu úspory jízdních dob u spěšných vlaků, které v železniční stanici Pňovany nezastavují.

Trať 178 Svojšín – Bor

* V novém jízdním řádu nebudou jezdit vlaky ze Svojšína do Boru v pondělky, úterky a středy.

* V návaznosti na změny na tratích 170, 184 a přestupové vazby v železniční stanici Svojšín a Bor se změnily časové polohy u vlaků, které zde budou jezdit.

Trať 180 Plzeň – Domažlice

* V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept jako v současném jízdním řádu. Kromě vlaků se zaměstnaneckou a školní frekvencí v pracovních dnech zajišťují spoje motorové jednotky RegioShark. Základem jízdního řádu v pracovních dnech je v lichém i sudém směru hodinový takt vyjma dopoledního sedla. O sobotách a nedělích jezdí vlaky ve dvouhodinovém taktu. Šest párů vlaků zajíždí na zastávku Domažlice město.

* V novém jízdním řádu jsou uvedeny z Domažlic do Furth im Wald dva páry vlaků (dopolední a odpolední s variantními trasami z Domažlic). Jsou to vlaky Os 5772 s odjezdem z Domažlic v 8:33 denně do Furth im Wald, Os 5774 s odjezdem z Domažlic v 16:33 o sobotách, nedělích a státních svátcích do Furth im Wald a Os 5776 s odjezdem z Domažlic v 17:4 v pracovních dnech do Furth im Wald. V opačném směru se jedná o vlak Os 5771 s odjezdem z Furth im Wald v 9:06 denně do Domažlic a vlak Os 5773 s odjezdem z Furth im Wald v 18:59 denně do Domažlic. Z důvodu nedořešení zajížďky osobních vlaků do Furth im Wald s německou stranou k termínu uzávěrky jízdního řádu, je v Jízdním řádu uvedena poznámka, že v úseku Česká Kubice – Furth im Wald a zpět vlaky Os 5771, Os 5772, Os 5773, Os 5774 a Os 5776 pojedou ode dne vyhlášení.

Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť

V novém jízdním řádu jsou minimální změny.


Trať 182 Poběžovice – Staňkov

* V úseku Staňkov – Horšovský Týn budou vlaky jezdit pouze o sobotách, nedělích a státních svátcích ve čtyřhodinovém taktu. Odjezd ze Staňkova bude v 8:10, 12:10, 16:10 a 20:10. Vlaky v úseku Horšovský Týn – Poběžovice pojedou také v taktových časech, což znamená u některých spojů minutové posuny. Z Horšovského Týna budou vlaky odjíždět v taktových časech 6:32, 8:32, 12:32, 14:32, 15:32, 16:32, 19:32 a 20:32. Z Poběžovic budou vlaky odjíždět v taktových časech 7:10, 11:10, 13:10, 15:10, 16:10, 19:10, výjimkou je vlak Os 17401, který bude z Poběžovic vyjíždět mimo takt již v 5:30, to je o 18 minut dříve.

Trať 183 Plzeň hl.n. – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín

* Je zachován současný koncept jízdního řádu s minimálními úpravami časové polohy vlaků, došlo však k řadě redukcí málo využívaných spojů.

* Nepojedou všechny průjezdné vlaky (Plattling) – Železná Ruda-Alžbětín – Špičák a zpět. V novém jízdním řádu budou vlaky přijíždějící z Plattlingu končit v Železné Rudě-Alžbětíně.

Trať 184 Domažlice – Tachov – Planá u Mariánských Lázní

* Pokračuje současný koncept jízdního řádu s relativně zásadními úpravami časové polohy a zkrácením jízdních dob u některých vlaků zejména v dopoledních hodinách. U málo využívaných spojů došlo k redukcím.

Trať 185 Horažďovice předměstí – Klatovy - Domažlice

* Je zachován současný koncept jízdního řádu s minimálními úpravami časové polohy vlaků, došlo však k některým redukcím u málo využívaných spojů.

Trať 190 Plzeň hl.n. – Horažďovice předměstí

* Je zachován současný koncept jízdního řádu s minimálními změnami.

Trať 191 Nepomuk – Blatná

* Je zachován současný koncept jízdního řádu s minimálními změnami.

Nasazení nových a modernizovaných souprav na tratích v Plzeňském kraji

Trať 160 Plzeň hl.n. – Žihle: 60 % spojů – Regionova 814 + 914; cca 15 % spojů – RegioShark 844

Trať 170 Plzeň hl.n. – Kozolupy: 40 % spojů – Regionova 814 + 914

Trať 170 Mariánské Lázně – Plzeň hl.n. – Rokycany – Zdice – Beroun: cca 70 % spojů v úseku Plzeň – Beroun – souprava s řídícím vozem Bfhpvee295; Mariánské Lázně – Plzeň hl.n. (cca 70 % spojů – RegioShark 844) a Plzeň hl.n. – Chrást u Plzně (cca 5% spojů – RegioShark 844 o sobotách a nedělích);

Trať 170 / 177 Plzeň hl.n. – Pňovany – Bezdružice: 50 % spojů – Regionova 814 + 914;

Trať 175 Rokycany – Příkosice: 95 % spojů – Regionova 814 + 914

Trať 176 Chrást u Plzně – Radnice: 90 % spojů – Regionova 814 + 914

Trať 180 Plzeň – Domažlice: cca 94 % spojů – RegioShark 844

Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť: 100 % spojů – Regionova 814 + 914

Trať 184 Domažlice – Tachov – Planá u Mariánských Lázní: cca 50 % spojů – Regionova 814 + 914

Trať 185 Domažlice – Klatovy – Horažďovice předměstí: cca 60 % spojů – Regionova 814 + 914

Trať 190 Plzeň hl.n. – Blovice: 31 % spojů, Regionova (814 + 914)


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 23.11.2014 07:08



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka