Turisty v Plzni zajímá Loos i Patton

Městská příspěvková organizace Plzeň – TURISMUS může začít bilancovat první rok své činnosti. Její premiérovou turistickou sezonu, kterou zahájila v dubnu převzetím Turistického informačního centra, lze vzhledem k rostoucímu počtu turistů ve městě hodnotit jako úspěšnou.

Cílená propagace v Plzni

Nový subjekt městské správy zaznamenal již řadu úspěchů, mezi ty nejvýznamnější patří zařazení Plzně prestižním průvodcem Lonely Planet mezi 10 nejlepších turistických destinací Evropy pro rok 2014 či získání ceny Grand PRIX festivalu TOUR FILM za propagační spot „Vítejte v Plzni" v konkurenci více než 130 českých snímků. Veškeré snahy organizace momentálně směřují k tomu, aby byl v oblasti cestovního ruchu úspěšný také rok 2015.

„Výsledky téměř roční činnosti organizace Plzeň – TURISMUS a její dosavadní úspěchy jednoznačně svědčí o tom, že rozhodnutí zřídit samostatný subjekt, jehož hlavním úkolem bude management Plzně jako destinace cestovního ruchu, byl krok správným směrem,“ říká Martin Baxa, náměstek primátora pro oblast kultury, cestovního ruchu, památkové péče a projektu Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015.

Hlavní oblastí činnosti organizace Plzeň – TURISMUS je propagace Plzně a její turistické nabídky za hranicemi města a regionu. S tím souvisí správa oficiálního turistického informačního portálu www.visitplzen.eu, účast na veletrzích, pořádání press tripů a další marketingové a PR aktivity.

„V souvislosti s rokem 2015 jsme značnou část našich marketingových aktivit směřovali na prezentace na veletrzích, kdy hlavní cílovou skupinou je pro nás samozřejmě Německo. Spolu se společností Plzeň 2015 se snažíme maximálně informovat o Plzni jako Evropském hlavním městě kultury jak odborníky a potenciální obchodní partnery, tak individuální turisty. Činíme tak prostřednictvím různých prezentačních akcí. Výsledkem naší spolupráce je například to, že britská televize BBC označila plzeňský stánek jako jednu z nejzajímavějších událostí veletrhu World Travel Market v Londýně,“ uvádí Zuzana Koubíková, ředitelka organizace Plzeň – TURISMUS.

Na celé řadě aktivit spolupracuje Plzeň – TURISMUS nejen se svými plzeňskými partnery, ale také s agenturou CzechTourism a jejími jednotlivými zahraničními zastoupeními, kdy společnou snahou je komunikovat Plzeň - Evropské hlavní město kultury jako hlavní téma turistické propagace České republiky navenek. Propagaci Evropského hlavního města kultury navíc Plzeň – TURISMUS podpoří celoroční prezentací na Letišti Václava Havla v Praze.

Další aktivitou, která směřuje k představení Plzně jako turisticky atraktivní metropole především v zahraničí je organizace tzv. press tripů. „Není v našich finančních možnostech platit nákladné inzerce v zahraničních médiích. Organizace press tripů je pro nás efektivním nástrojem, jak do Plzně pozvat novináře z předních světových médií a jejich prostřednictvím se pokusit k návštěvě Plzně nalákat zahraniční turisty,“ vysvětluje Zuzana Koubíková a dodává: „Co se týče press tripů, momentálně prožíváme jedno z nejnáročnějších období roku. Během pár týdnů se zde vystřídají žurnalisté z tak významných médií, jako jsou TheDaily Mail, Daily Telegraph, BBC, The Guardian nebo Frankfurter Allgemeine Zeitung.“

Pro efektivní plánování marketingových aktivit je zcela nezbytné sledovat statistiky v oblasti cestovního ruchu. Prostřednictvím Českého statistického úřadu Plzeň – TURISMUS monitoruje statistiky počtu turistů a přenocování v hromadných ubytovacích zařízeních. „Velice nás potěšily statistiky za první tři čtvrtletí uplynulého roku, kdy meziroční nárůst počtu ubytovaných turistů je 10 %, počet přenocování se zvýšil dokonce o 17 %. Jsou to velice povzbudivé výsledky především vzhledem k tomu, že celkové počty turistů v kraji i České republice stagnují,“ vysvětluje Zuzana Koubíková. Další informace a statistiky, které Plzeň – TURISMUS dlouhodobě sleduje, se týkají návštěvnosti jednotlivých turistických cílů, národností návštěvníků, jejich spokojenosti či motivace k návštěvě.

Právě zrekonstruované Turistické infomační centrum převzala organizace Plzeň – TURISMUS v dubnu. Poskytuje bezplatné informace a prospektový servis. Zajišťuje prodej suvenýrů a komerční služby pro skupiny. Hlavní nabídku pro organizované skupiny tvoří průvodcování. „Od jara jsme zrealizovali bezmála 350 prohlídek pro více než 8000 osob, především z německy mluvících zemí. Pořádáme také prohlídky pro individuální turisty, aby i ti, co necestují organizovaně, měli možnost si město prohlédnout s kvalifikovaným výkladem. Letos jsme to zkusili poprvé a chceme v tom pokračovat i v příštím roce, kdy v návaznosti na pravidelný Vlak za kulturou z Regensburgu připravujeme od poloviny ledna prohlídky v němčině, v sezoně pak také angličtině a češtině,“ říká Irena Benešová, vedoucí Turistického informačního centra.

Kromě komentovaných prohlídek města zajišťuje Plzeň – TURISMUS také provoz Loosových interiérů a Patton Memorial Pilsen. Rekonstruovaný Loosův interiér v Klatovské 12 byl představen v dubnu, bývalý byt rodiny Krausových v Bendově 10 pak koncem září. Oba jsou v současné době přístupné skupinám na objednávku. Ve zkušebním omezeném režimu již interiéry navštívilo více než 2600 lidí, z toho přes 250 z řad médií. „Pro nadcházející turistickou sezonu připravujeme spuštění prohlídkové trasy pro individuální návštěvníky. Tento turistický produkt, jehož jsme garantem, připravujeme ve spolupráci s Domem Brummelových a Západočeskou galerií,“ dodává Zuzana Koubíková.

Také Patton Memorial Pilsen připravuje na nadcházející sezonu novinky. Jeho kurátoři se podílejí na přípravě jubilejních Slavností svobody. Navíc intenzivně pracují na částečné obnově expozice muzea ve stávajících prostorách v Pekle.

Důležitou roli hraje organizace Plzeň – TURISMUS při podpoře témat cestovního ruchu v městské samosprávě. V tomto roce například Správa veřejného statku nainstalovala ve městě nový navigační systém s anglickými popisky, aby se u nás lépe orientovali i zahraniční návštěvníci. S cílem podpořit kongresovou turistiku se podařilo zajistit bezplatné či zlevněné jízdné pro účastníky konferencí. Také v budoucnu se chystá Plzeň – TURISMUS řešit celou řadu témat pro zkvalitnění turistických služeb ve městě.

Jaké jsou plány do budoucna? „Chceme především úspěšně zvládnout rok 2015 a samozřejmě se z něj poučit do dalších let. Do budoucna se chceme soustředit zejména na logickou propagaci zdejší turistické nabídky. Je třeba vymyslet a efektivně propagovat tematické produkty pro různé cílové skupiny, jako například rodiny s dětmi či školy. Rádi bychom také propojili příběhy původních majitelů Loosových interiérů s židovskými památkami ve městě a turistům nabídli možnost vydat se po stopě, kterou ve městě zanechali Židé,“ uzavírá Zuzana Koubíková.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 21.12.2014 08:24



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka