Oslovit německý trh se daří, poptávka zahraničních turistů po Plzni stoupá

Zájem o Plzeň ze strany německých turistů vzrůstá. To potvrzují nejen zprávy od cestovních kanceláří a plzeňských hotelů, ale také městská organizace Plzeň -TURISMUS, která v uplynulých dnech prezentovala město na veletrhu cestovního ruchu ve Stuttgartu.

Jarní servisní akce AUTO CB

Zvýšený zájem o návštěvu Plzně pramení mimo jiné z publicity slavnostního zahájení Evropského hlavního města kultury, o kterém referovala celá řada německých médií.

Záběry provazochodce Davida Dimitriho s kulisou katedrály sv. Bartoloměje obletěly po slavnostním zahájení 17. ledna celý svět. Největší pozornost události věnovali němečtí novináři. Zajímavé reportáže odvysílaly německé televize ZDF, ARD a další regionální kanály. To se projevilo enormním zájmem o nabídku města Plzně na jednom z největších německých veletrhů cestovního ruchu CMT ve Stuttgartu. 

Dle vyjádření organizátorů akci navštívilo téměř čtvrt milionu návštěvníků. Prezentovaly se zde více než dvě tisícovky vystavovatelů. Ve vysoké konkurenci nabídky zajímavých destinací z celého světa se Plzeň neztratila. Po odvysílání zmíněných reportáží totiž řada potenciálních cestovatelů zamířila právě k plzeňskému stánku v expozici České republiky.

„Vzhledem k blízkosti hranic je pro nás orientace na německý trh logická, proto velká část našich marketingových aktivit směřuje právě tam, ať už se jedná o cílenou spolupráci s německými novináři či účast na veletrzích. Již koncem roku jsme zaznamenali značný nárůst pozornosti ze strany médií i cestovních kanceláří. Zvýšený zájem o Plzeň na veletrhu ve Stuttgartu je důkazem, že kombinací marketingových aktivit se nám daří oslovit také individuální turisty,“ vysvětluje ředitelka organizace Plzeň – TURISMUS Zuzana Koubíková.

Návštěvníci stuttgartského veletrhu se zajímali především kulturní program tohoto roku, zjišťovali, co mohou v Plzni zažít a co se na západě Čech bude dít v konkrétním termínu jejich dovolené. Značný zájem byl především o barokní památky v regionu a s pozitivním ohlasem se setkaly i Loosovy interiéry, které jsou novinkou letošní turistické sezóny. 

„Nejčastěji se jednalo o lidi v produktivním či aktivním seniorském věku. Někteří se do Plzně chystají na několik dní, jiní přijedou do Čech za léčebnými či wellness pobyty v Mariánských Lázních nebo Karlových Varech, ale i v tomto případě sem plánují alespoň jednodenní výlet,“ uvádí Kristina Štěpánová z organizace Plzeň – TURISMUS. 

Návštěvníci stánku navíc prokázali velice dobrou informovanost o tom, co se v Plzni děje. „Díky intenzivnímu zpravodajství ze strany německých médií věděli, že nad náměstím přešel provazochodec David Dimitri i jak se jmenuje ředitel společnosti Plzeň 2015. Znali nejen Plzeňský Prazdroj, ale také Gambrinus.“ doplňuje Kristina Štěpánová.

Podle organizátorů CMT Stuttgart cestuje 90 % návštěvníků tohoto veletrhu nejméně dvakrát ročně na více než 5 dní a při svých cestách překonávají delší vzdálenosti. Téměř 36 % z nich dosahuje příjem vyšší než 3600 eur měsíčně.

Němečtí turisté jsou hlavní cílovou skupinou v zahraničí, na níž se Plzeň – TURISMUS svými aktivitami zaměřuje. V prvních třech měsících letošního roku, před startem turistické sezóny 2015, proto absolvuje i veletrhy v dalších německých městech: Regensburgu, Mnichově, Berlíně či Norimberku.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka