Proč je Viktoria Plzeň nejlepší fotbalový klub?

Viktorie Plzeň obhájila zisk Ceny Lukáše Přibyla, což je ocenění pro fotbalový klub, který nejlépe pracuje s vlastními fanoušky. Zeptali jsme se tiskového mluvčího FC Viktoria Plzeň Mgr. Pavla Pillára, jak ocenění vnímá a proč je Viktoria Plzeň nejlepší klub v oblasti práce s fanoušky. C...

Cílená propagace v Plzni

Viktorie Plzeň obhájila zisk Ceny Lukáše Přibyla, což je ocenění pro fotbalový klub, který nejlépe pracuje s vlastními fanoušky. Zeptali jsme se tiskového mluvčího FC Viktoria Plzeň Mgr. Pavla Pillára, jak ocenění vnímá a proč je Viktoria Plzeň nejlepší klub v oblasti práce s fanoušky.

Co osobně pro Vás toto ocenění znamená? Máte z ocenění radost?

Ocenění nás těší o to více, že jsme dokázali obhájit loňské prvenství. Je to vyznamenání nejen pro klub, ale také pro fanoušky, kteří nás podporují nejen na domácím stadionu, ale také při výjezdech v rámci Gambrinus ligy i evropských pohárů. Mezi klubem a jeho fanoušky musí fungovat symbióza, což se nám v Plzni v posledních letech daří. V žádném případě to neberu jako osobní úspěch – v Plzni fungujeme jako tým a je to tak ocenění všech jeho členů.

Co si myslíte, že je hlavním důvodem opakovaného zisku ocenění? Co děláte lépe než všechny ostatní fotbalové kluby Gambrinus ligy? V čem je Viktoria Plzeň unikátní?

Nepřísluší mi hodnotit nebo kritizovat práci kolegů v jiných klubech. Naším krédem je poctivá a dennodenní komunikace s fanoušky. Nemáme ambice být takovým velkoklubem, který ztrácí vazbu na své příznivce. Snažíme se o to, aby žádný dotaz nebo připomínka fanouška nezůstaly bez odpovědi – ať už se jedná o otázky na webových stránkách, sociálních sítích či dotazy telefonické.

Kolik lidí se podílí na práci s fanoušky? Existuje speciální tým na podporu péče o fanoušky?

Speciálně vyčleněným týmem, který by se staral pouze o dotazy fanoušků, nedisponujeme. V přeneseném slova smyslu ale můžu říct, že do takového týmu patří všichni, kdo přijdou do kontaktu s fanoušky. Od členů nejvyššího vedení klubu až třeba k pořadatelům na stadionu. Všichni si totiž uvědomujeme, že fanoušci jsou ti, pro které se fotbal hraje. Nicméně v klubové struktuře je péčí o fanoušky pověřeno PR oddělení o počtu 3 pracovníků.

Jak vyhodnocujete oblíbenost u fanoušků? Máte nějako zpětnou vazbu, co děláte dobře a co se naopak fanouškům nelíbí?

Naši fanoušci se s námi mohli spojit telefonicky, pomocí emailu, případně na setkáních, které jsme v minulosti pořádali k různým příležitostem. Nejjednodušší možnost, jak získat zpětnou vazbu vlastně na vše, co se v klubu děje, je zaměřit se na naše sociální sítě. Zde probíhají živé diskuze, do kterých se může zapojit doslova kdokoliv. Nejvyšší představitelé klubu sledují názory našich fanoušků a snaží se reagovat na problémy, které naše příznivce nejvíce pálí.

Jaké kuriozity se přihodily na stadionu Viktorie Plzeň? Nerealizovali jste například svatbu fanoušků přímo na ligovém trávníku? Tím by oblíbenost Viktorie vzrostla, co myslíte?

Svatba přímo se zatím neodehrála, nicméně proběhlo zde již focení svatebčanů po obřadu. Několik příznivců už pak přes nás zařídilo např. narozeninové přání rodiny oslavenci – fanouškovi přímo mezi lavičkami. Trávník plzeňského stadionu už také zažil například přistání parašutisty s fotbalovým míčem.

Jak vnímáte význam online sociálních sítí pro komunikaci s fanoušky? Patří sociální sítě do Vaší PR strategie?

Sociální sítě chápeme jako fenomén dnešní doby, a proto se na nich snažíme být aktivní. V současné době spravujeme profily na pěti sociálních sítích. Na každé z nich aplikujeme jinou strategii komunikace, přinášíme poněkud odlišné informace pro různé skupiny fanoušků.

Organizujete pravidelná setkání hráčů s fanoušky? Je možné, aby se fanoušek setkal se svou oblíbenou fotbalovou hvězdou z Viktorie Plzeň a získal podepsaný dres nebo společné foto?

Setkání s fanoušky jsou součástí naší komunikace s fanoušky, ať už to byla setkání v největší plzeňské restauraci Na Spilce nebo přímo v kotli Doosan Areny. V těchto setkáních chceme samozřejmě také dále pokračovat.

Kde hledáte inspiraci pro práci s fanoušky? Zaujal vás například nějaký světový klub, který se o fanoušky stará opravdu báječně?

Vycházet můžeme především ze zkušeností z evropských pohárů. Při naší cestě Ligou mistrů z uplynulé sezóny jsme měli příležitost vidět, jak s fanoušky pracují například v Manchesteru City nebo Bayernu Mnichov, což je podle mě kluby, kteří jsou v tomto smyslu nejdále. Vzhledem k odlišným možnostem nemůžeme tyto kluby napodobovat, nicméně můžeme se inspirovat v dílčích bodech komunikace nebo sportovního marketingu.

Mají fanoušci šanci vidět získané poháry Viktorie Plzeň?

Příznivcům Viktorie jsme v zimní přestávce nabídli jedinečnou možnost navštívit útroby Doosan Areny a prohlédnout si tak místa, kam by se při běžném zápasovém rytmu nedostali. Fanoušci se mohli v rámci této prohlídky vyfotit se získanými poháry přímo ve VIP prostorech Doosan Areny.

Plánujete v nejbližší době nějakou zajímavou akci pro veřejnost? Na co se v těchto dnech mohou všichni fanoušci těšit?

S fanoušky se opět potkáme na filmovém představení v sále partnerského multikina, především pak již ladíme vše k nové sezoně. Vedle nových webových stránek se fanoušci mohou těšit na posezónní ročenku, množství letních soutěží a v neposlední řadě také na zajímavou kampaň směrem k prodeji permanentek.

Děkuji za rozhovor

Jan Vavřička


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
18.04.2014 08:48




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka