„V prosinci se nám podařilo dodat posledních pět kusů ze zakázky, která začala již v roce 2013. Díky flotile nových škodováckých trolejbusů má nyní Zlín jeden z nejmodernějších vozových parků v České republice. Jedná se navíc o vůbec první české město, které část trolejbusů vybavilo klimatizací salonu pro cestující,“ říká Radek Kapr, manažer prodeje Škody Electric.
Trolejbusy pro Zlín jsou plně nízkopodlažní, snazší nástup a výstup pasažérů v zastávkách je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také přehledný informační systém. Nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Škoda Electric navíc vybavila deset vozidel pomocným dieselagregátem a poloautomatickými sběrači proudu, tyto vozy tedy mohou jezdit i v místech bez trolejového vedení.
Kromě Zlína jezdí trolejbusy ze Škodovky i v dalších dvanácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Plzni. Škodovácké trolejbusy jsou vyráběny v souladu s požadavky na udržitelný rozvoj tak, aby způsobovaly menší znečištění a vykazovaly vyšší energetickou účinnost.
Škoda Electric se věnuje vývoji a výrobě ekologických vozidel dlouhodobě. Do vývoje těchto produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně. Kromě trolejbusů a hybridních vozidel se jedná i o elektrobusy. „V současnosti plzeňská společnost nabízí zákazníkům dva typy elektrobusu Škoda Perun. První typ HE – High Energy má denní dojezd až 150 km na jedno nabití baterií. Druhý typ HP – High Power lze v řádu minut dobít na plnou kapacitu a poté je připraven na dalších 25 km jízdy. Dobíjení zajišťuje výkonná plně automatická nabíjecí stanice, která je také výrobkem Škody Electric,“ dodává Radek Kapr.