Subaru Forester je elegantní rodinný vůz

Společnost AUTWEC s.r.o. (autorizovaný prodejce a servis automobilů Subaru v Plzni) nám zapůjčila k otestování vůz Subaru Forester 2,0 XT. Vydali jsme se nejprve po dálnici a následně jsme navštívili blízký zámek Kozel.

Cílená propagace v Plzni

Společnost AUTWEC s.r.o. (autorizovaný prodejce a servis automobilů Subaru v Plzni) nám zapůjčila k otestování vůz Subaru Forester 2,0 XT. Vydali jsme se nejprve po dálnici a následně jsme navštívili blízký zámek Kozel. Kastelán zámku pan Bobek nám výjimečně povolil návštěvu míst, kde je přísný zákaz vjezdu všech aut. Ještě jednou touto cestou děkujeme panu kastelánovi za umožnění vjezdu a pořízení fotografií v krásném prostředí a nyní již pojďme k dojmům z testovací jízdy vozu Subaru Forester.

Rozhovor s paní Libuší Alblovou, zástupkyní společnosti Autwec s.r.o.

V jakém Subaru právě jedeme?

Momentálně jedeme v nejsilnějším a nejlépe vybaveném Foresteru. Tohle je dvoulitrový benzínový Forester s turbem. Výkon, spotřeba, komfort, výbava – je to podle mě to nejlepší, co nyní můžeme nabídnout našim zákazníkům.

Do jaké třídy vozů Subaru Forester spadá?

Jde o mimořádně schopné SUV (Sport utility vehicle - tedy sportovní užitkové vozidlo). Tenhle model je spojením SUV, pohodlného rodinného auta a sympatického výkonu. Je vybaven systémem Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE). Celkem má Forester 3 režimy jízdy: Intelligent (ve kterém teď jedeme), Sport a režim Sport Sharp (ostrý). Tento model má prozatím najeto jen 800 km, takže není ještě moc zajetý … ale až bude mít tak 5.000 km, bude více dravější.

Je rozdíl ve spotřebě, pokud měníme režim jízdy?

Ano, režim Intelligent /ekonomický/ je nejvýhodnější používat například na dálnici nebo když jedete stabilní rychlostí a nevyužíváte akceleraci. Při jízdě ve městě je podle mne lepší používat střední režim Sport, nicméně naši zákazníci tvrdí, že po zajetí vozu jezdí stále na ekonomický režim. Když si chcete užít plný výkon vozu, chcete rychle akcelerovat nebo předjíždět, tak je výhodný režim Sport nebo Sport Sharp.

Prozradíte spotřebu Forestera?

Hodnoty o spotřebě paliva uváděné výrobcem jsou u Subaru pravdivé. Když se s autem jezdí podle předpisů, udrží se spotřeba pod 8 l na 100km. V městském provozu nepřesáhne spotřeba 11 l na 100 km. Výkon a spotřeba je opravdu perfektní.

Právě jedeme ve dvoulitru s benzínovým motorem. Kolik má koní?

Tento Forester má 240 koní. Nově vyvinutý přeplňovaný čtyřválec 2,0l s přímým vstřikováním paliva poskytuje dynamický požitek z jízdy. Zátah zprostředkovaný bezestupňovou převodovkou Lineartronic je opravdu neskutečný. Sešlápnutím plynového pedálu akceleruje z 0 na 100 km/ h za 7,5 s.

Režim X-mode mi přijde jako zajímavý bezpečností prvek. Jak je složité přepnutí do X-módu?

Je to velmi jednoduché. Stisknutím tlačítka se režim X-Mode ujme řízení motoru, převodovky, pohonu AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně a s maximální jistotou provedl špatnými cestami. Po kluzkém povrchu nebo dokonce v nejstrmějších svazích. Díky systému X-mode se Forester vyrovná off roadovým modelům. Při návrhu každého Subaru se klade nevyšší důraz právě na bezpečnost.

Takže se dá říci, že jde o posílení bezpečnosti jízdy proti prokluzu?

Ano, systém vyhodnotí, jak sjet nějaký složitý terén tak, aby to pro vás bylo bezpečné.

Když je systém X-Mode vypnutý, jak se vůz chová?

Pro Subaru je typický stálý pohon všech kol Symmetrical AWD a unikátní konstrukce motoru SUBARU BOXER, což znamená vyváženost a jistotu za volantem. To je priorita pro všechny naše vozy Subaru. Snížení rizika bočního smyku zajišťuje stabilizační systém VDC a je standardní součástí výbavy každého Forestera .

Jaké jsou největší technické novinky, které jsou ve Foresteru použité?

Je to rozhodně X-mode. Nový Forester je vyroben tak, abyste vše snadno zvládli. Pohodlný, tichý a opravdu luxusní vůz. Co myslíte vy? Jak se vám s Foresterem jelo?

Musím potvrdit, že stálý pohon všech 4 kol je velmi příjemný při jízdě v zatáčkách. Forester je opravdu tichý, pohodlný a při přepnutí na režim SHARP má výborné zrychlení bez ohledu na to, jestli jedete do prudkého kopce nebo ne. Vyzkoušel jsem si svižnou jízdu, předjíždění na dálnici, klidnou jízdu ve městě i po okresní silnici a dojem je výborný. Ovládání je komfortní. Vůz je tichý, prostorný, elegantní.

Můžete prozradit za jakou cenu si mohou zájemci tento vůz pořídit ?

Výbava Executive 1.059.000 Kč s DPH, nižší výbava Comfort stojí 939.000 Kč s DPH.

Paní Alblová, co na závěr našeho rozhovoru vzkážete čtenářům REGIONPLZEN.CZ?

Ráda bych pozvala všechny zájemce k nám do autosalonu SUBARU v Plzni - Doudlevcích, kde máme vystavené všechny modely SUBARU, případně si můžete objednat testovací jízdu a vyzkoušet vynikající jízdní vlastnosti našich čtyřkolek.

Děkuji za rozhovor

Jan Vavřička

Kontakt na prodejce Subaru

AUTWEC s.r.o.
autorizovaný prodejce a servis automobilů Subaru.
www.subaruplzen.cz

Provozní doba:

Po - Pá: 8:00 - 17:00

Tel: 377 473 935
Fax: 377 470 879
Mobil: 777 253 001
E-mail: info@autwec.cz

Adresa:
Útušická 3
301 00 Plzeň


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka