Test nové Toyoty Auris Touring Sports s hybridní technologií

(- vav -) Otestovali jsme nový kombík Toyota Auris Touring Sports, který naší redakci zapůjčil plzeňský autosalon Toyota Dolák. S hybridním pohonem, který kombinuje sílu benzinového motoru a úsporný režim elektrického motoru, jsme najeli cca 400 kilometrů.

Cílená propagace v Plzni

(- vav -) Otestovali jsme nový kombík Toyota Auris Touring Sports, který naší redakci zapůjčil plzeňský autosalon Toyota Dolák. S hybridním pohonem, který kombinuje sílu benzinového motoru a úsporný režim elektrického motoru, jsme najeli cca 400 kilometrů.

Prostorný, rodinný vůz s nízkou spotřebou


Chtěli jsme zjistit, jak se Toyota Auris (první kombi s plně hybridním pohonem v nižší střední třídě) chová v městském provozu ale také při jízdě v kopcovitém terénu mimo město. Vyrazili jsme na několik dní na Šumavu a vyzkoušeli všechny možné režimy jízdy. Auto bylo téměř plně naloženo (3 dospělí a 1 dítě v autosedačce), v kufru jsme měli dětský kočárek a zavazadla potřebná na prodloužený víkendový pobyt na chalupě. Na tomto místě je potřeba zmínit, že baterie pro elektromotor jsou uloženy pod zadní sedačkou a tak neubírají nic z prostoru kufru. Zavazadlový prostor u vozu Auris Touring Sports má rozsah od 530 litrů do 1658 litrů a z pohledu rodinných požadavků si určitě zaslouží pochvalu.

Objemný zavazadlový prostor je praktický díky své variabilitě. Prostor pro zavazadla má nízkou nákladovou hranu a při nesklopených zadních sedadlech disponuje délkou 1115 mm a šířkou 1452 mm (objem je 530 litrů). Pokud sklopíte zadní sedačky do úplné roviny, vytvoříte prostor pro zavazadla, který má délku až 2040 mm, výšku až 890 mm a celkový objem se zvýší na úctyhodných 1658 litrů. Pokud ponecháte dvojitou podlahu v horní poloze, je výška prostoru pro zavazadla 760 mm.

Základní rozměry

Toyota Auris Touring Sports má rozvor náprav 2600 mm a je delší o 300 mm než hatchback (celková délka je 4 275 mm). Převisy vpředu i vzadu se zvětšily pouze o 15 mm a Auris tak zůstává jedním z nejkompaktnějších vozů ve své třídě.

Úsporný hybrid s automatickou převodovkou e-CVT

Pokud jste ještě nikdy neřídili automobil s automatickou převodovkou, ničeho se nebojte! Je to pohodlné a bezpečné. Po několika kilometrech si na absenci pedálu spojky zvyknete a jízdu si ještě více užijete. Model Toyoty Auris, který jsme měli zapůjčený, měl benzinový motor 1,8 l VVT-i (samozřejmě v kombinaci s elektromotorem s technologií HYBRID SYNERGY DRIVE). Zážehový motor a elektromotor fungují nezávisle anebo ve vzájemné součinnosti. Společně dokáží vyprodukovat maximální systémový výkon 136 k /100 kW. Maximální rychlost je 180 km/h.

Ticho a úspora

Hybridní technologie je úžasná ve své jednoduchosti, komfortu a úspornosti. Hlavní dojem z naší testovací jízdy by se dal ve stručnosti nazvat TICHO a ÚSPORA. Během celé testovací jízdy jsme měli na displeji aktivován ukazatel spotřeby a po ujetí 400 km jsme dosáhli spotřeby 4,9l/100 km.

Při rozjíždění a jízdě ve městě jsme využívali především elektrický motor. Jezdili jsme po Plzni, Klatovech a také v Sušici a průběh jízdy byl vždy obdobný. Jízda po rovině, mírného stoupání, z kopce a dojíždění na křižovatky byla téměř vždy v režimu elektrického pohonu.

Hybridní systém plynule, hladce a naprosto automaticky mění pohon z elektrického motoru na benzinový a zpět. Řidič se může naplno věnovat provozu na silnici a díky automatické převodovce mu k ovládání rychlosti stačí brzdový a plynový pedál. Je zřejmé, že město je pro hybrid to pravé.

Dojmy z jízdy mimo město jsou rovněž velmi dobré. Při vyšších rychlostech na silnici či dálnici je Auris jistý a stabilní a totéž platí i při průjezdu zatáčkami. Řízení vozu a ovladatelnost je naprosto v pořádku a vůz spolehlivě reaguje na akci řidiče. Při přepnutí na sportovní režim je odezva na plyn přímější, rychlejší a agresivnější. Jízda na sportovnější režim se také vyznačuje zvýšením hlasitosti projevu motoru.

Parkovací asistent je užitečný pomocník

Pokud si při podélném parkování nejste jisti, zda se se svým autem vejdete do mezery mezi stojící automobily, parkovací asistent v Toyotě Auris vám šikovně pomůže. Inteligentní parkovací asistent (IPA) dokáže s vozidlem automaticky manévrovat a zaparkuje mezi dvě stojící vozidla. Systém používá ultrazvukové senzory, které rozpoznají vhodné místo pro zaparkování. Parkovací systém automaticky ovládá volant a řidič pouze kontroluje rychlost couvání. Automatické parkování jsme vyzkoušeli a funguje velmi dobře. Pocit, kdy nemáte volant pod svou kontrolou, je sice zvláštní, ale pomocí zpětné kamery a prostorových senzorů máte jasný přehled o situaci.

Dojmy z interiéru

Při jízdě novým Aurisem jsem se jako řidič cítil pohodlně a při mé výšce 185cm jsem pociťoval dostatek prostoru. Přístrojová deska je přehledná, ovládací prvky a ukazatele přijatelně rozvržené. Přední sedadla jsou pohodlně nastavitelná v horizontálním i vertikálním směru. Spolucestující na zadních sedadlech mi při jízdě na Šumavu potvrdili, že prostor pro kolena byl pro ně naprosto vyhovující.

Moderní design interiéru se stříbrnými prvky ať už u ventilace, panelu audio systému, tunelu převodovky, na volantu nebo řadící páce je příjemný a elegantní.

Elegantní, tichý a prostorný rodinný vůz

Na závěr tohoto článku uvedeme přehled nejsilnějších dojmů, které na nás vůz Toyota Auris Touring Sports udělal.

· Panoramatická střecha dodává interiéru vzdušnost a dojem ještě většího prostoru, pohled skrze střechu je příjemný a uklidňující.
· Objemný zavazadlový prostor je velmi užitečný a pro rodinné výlety ideální.
· Hybridní technologie s automatickou převodovkou přináší řidiči pohodlí a tichou jízdu s nízkou spotřebou.
· Pokud není parkování vaše hobby, parkovací asistent vám vždy pomůže.

Cena testovaného vozu

Testovací vůz ve výbavě Auris HSD Style s paketem Skyview v bílé perleťové metalické barvě je k dostání za ceníkovou cenu 601.500,- Kč. Cena modelu Toyota Auris HSD ve výbavě Active je od 514.900,- Kč.

Kontakt na prodejce v Plzni

Toyota Dolák - Jediný autorizovaný prodejce a servis vozů Toyota v Jihočeském a Plzeňském kraji.

Podnikatelská 30
(Borská pole u Makra)
301 00 Plzeň
tel: +420 371 430 030
www.toyotadolak.cz

Otevírací doba servis:

Po – Pá: 07.00 – 17.00
So: 09.00 – 12.00

Otevírací doba prodej nových vozů:

Po – Pá: 08.00 – 18.00
So: 09.00 - 12.00


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka