eCall pomohl německému řidiči v Čechách

V noci z pondělí na úterý došlo v okrese Klatovy k automatickému tísňovému volání z havarovaného vozidla tzv. eCallu.

weby uniweb zprávy

Vozidlo sjelo z komunikace a spadlo na cestu, která v místě nehody pod komunikací podchází. Jednalo se o naprosto ukázkový případ eCall, protože řidič nebyl schopen najít telefon a sám si přivolat pomoc. Navíc se jednalo o cizince, pro kterého by bylo těžké popsat, kde se přesně nachází a nehoda se stala v noci. Díky eCall znal operátor, který ho přijal, okamžitě polohu havarovaného vozu a bez prodlení vyrážela na místo také Policie ČR a Zdravotnická záchranná služba.

Hasiči na místě provedli protipožární opatření a likvidaci úniku provozních kapalin. Zraněný řidič byl předán Zdravotnické záchranné službě.

Hasičský záchranný sbor ČR na lince 112 přijímá eCall již od září 2017.

Do dnešního dne se ale jednalo o jednotlivosti, nejčastěji to byly případy, kdy funkčnost systému prověřoval autoservis nebo ho lidé aktivovali nevědomky (neví, k čemu červené tlačítko slouží). Takto byl systém od jeho zavedení aktivován zhruba ve 20 ti případech.

V tuto chvíli je systém nastaven tak, že pokud do něj přijde e-Call je odbaven buď v Praze, Plzni nebo Ostravě, kde jsou proškolení operátoři. Postupně budou operátoři proškoleni ve všech krajských operačních střediscích. Nicméně nyní je počet e-Call natolik nízký, že to není akutní potřeba. Po přijetí eCall vozidlo aktivně navazuje hovor, operátor linky 112 se pak snaží jen komunikovat (hovořit) s posádkou. Nicméně pokud se mu to nepodaří, rozešle datovou informaci o dopravní nehodě na ostatní složky IZS a na místo dopravní nehody jsou vyslány síly a prostředky.

weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 27.2.2019 06:02



0 +
 
Led

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018