Intenzita dopravy na křižovatkách v Plzni po uzavírce Mikulášské vzrostla

Analýza dopravní situace po uzavření Mikulášské ulice kvůli stavbě železničního uzlu Plzeň včetně rekonstrukce železničních mostů ukazuje, že se doprava v Plzni nijak výrazně nezhoršila.

Cílená propagace v Plzni

Mírný nárůst intenzity odpovídá obvyklé úrovni dopravy v jarních měsících. Intenzitu dopravy město zkoumalo na deseti křižovatkách a podle získaných dat provádí operativně úpravy dopravního řešení. 

„Celkový nárůst počtu vozidel je úměrný současnému ročnímu období,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík.

Město zadalo zpracování analytického materiálu, tedy porovnání intenzity dopravy těsně před a po uzavírce Mikulášské ulice z důvodu rekonstrukce železničních mostů. Zdrojem dat jsou křižovatkové detektory, výstupem je vždy průměrný pracovní den. Publikovaná data jsou za měsíc březen. V uvedeném období se sledovalo celkem deset křižovatek, jsou jimi Mikulášská – Železniční – Koterovská, U Prazdroje – Lobezská, Koterovská – Sladkovského, Lobezská – Sladkovského, Doudlevecká – U Trati, Dlouhá – Revoluční, Edvarda Beneše – Samaritská, Klatovská – U Trati, Klatovská – Sukova, Slovanská – Částkova.
    
Z výsledků vyplývá, že nejvíc vozidel změnilo trasu z uzavřené Mikulášské ulice na trasu Lobezská – most Nad nádražím, v opačném směru přes horní mostovku mostu Milénia. Pro výjezd z centra řidiči stále ve velké míře využívají Prokopovu ulici. Největší fronty vozidel jsou zaznamenávány na úsecích Lobezská ulice ve směru od Prazdroje před ulicí Sladkovského, Lobezská ulice ve směru od Sladkovského před odbočením ve směru k ulici U Prazdroje, dále v Koterovské ulici, na mostě Milénia ve směru na Slovany před křižovatkou s ulicí Koterovská. Automobily musí zastavovat před světelně řízenými křižovatkami ve Sladkovského a Prokopově ulici a v Doudlevecké ulici v úseku od Zimního stadionu před ulicí U Trati. Je nutné konstatovat, že poté co podruhé „naskočí zelená“ naprostá většina vozidel všemi zkoumanými křižovatkami projede.

Město provádí operativně úpravy dopravního řešení. „Jde například o změnu řazení v jízdních pruzích na křižovatce Lobezská s ulicí U Prazdroje. Dosáhlo se tak posílení kapacity levého odbočení do ulice U Prazdroje,“ doplnil Petr Náhlík.

Porovnání před a po spuštění uzavírky:

Na křižovatce Mikulášská – Železniční – Koterovská po uzavírce výrazně narostla intenzita dopravy na rameni Koterovská, a to o 40 %, dále na příjezdu od mostu Milénia o 19 % a v Železniční o 10 %. 

Na křižovatce U Prazdroje – Lobezská zůstala na rameni od Prahy intenzita na úrovni měsíce října, tedy o 8 % více než v lednu, k nárůstu intenzity dopravy došlo ve směru od centra, a to o 16 %, k výraznějšímu nárůstu pak na rameni od Lobezské, a to o 30 %. 

Pokud jde o křižovatku Koterovská – Sladkovského, narostla v Sladkovského intenzita jak ve směru od Slovanské (o  194 %), tak ve směru od Lobezské (o 87 %). „Sladkovského ulice je poslední, do které lze ze Slovanské před uzavírkou odbočit. Je nutné zdůraznit, že v tomto případě jde v absolutních číslech však o poměrně malé hodnoty, proto ve vlastní ulici nejsou výrazné problémy,“ uvedl Petr Náhlík.

Na křižovatce Lobezská – Sladkovského se na rameni Lobezská od mostu Nad Nádražím zvedla intenzita dopravy o 57 %, na rameni Lobezská od Slovan o 21 % a na rameni z ulice Sladkovského pak o 89 %.

Pokud jde o křižovatku Doudlevecká – U Trati, poklesla na rameni v ulici U Trati intenzita oproti říjnu 2016 o 8%, na rameni Doudlevecká narostla o 5 %, na rameni Prokopova o 40 %, na rameni od mostu Milénia poklesla o 8 %.

Na křižovatce Dlouhá – Revoluční byla vzhledem k nedostupnosti dat z roku 2016 porovnávána intenzita dopravy po uzavírce s týdnem před uzavírkou. Na všech ramenech křižovatky došlo k nárůstu dopravy: na Dlouhé do Lobez o 9 %, na Revoluční od Lobez o 18 % a na Revoluční od Rokycanské o 18 %, v ulici Pod  Vrchem pak o 6 %. 

Na křižovatce Edvarda Beneše – Samaritská se intenzita významně nezměnila, v ulici Edvarda Beneše z centra byl zaznamenán nárůst o 8 %, ve směru do centra pokles o 5 %, v ulici 17. listopadu pokles o pouhé 2 % a v ulici Samaritská nárůst o 3 %.

Pokud jde o křižovatku Klatovská – U Trati, zvedla se mírně intenzita na Klatovské z centra (o 6 %), na Klatovské do centra mírně poklesla (o 4 %), v Borské zůstala na úrovni října, v ulici U Trati je pokles o 10 %.

Co se týká křižovatky Klatovská – Sukova, na Klatovské doprava pouze mírně poklesla (z centra o 3 % a do centra o 4 %), v ulici Sukova narostla pouze o 2 %. 

Na křižovatce Slovanská – Částkova silně poklesla intenzita na Slovanské ve  směru z centra (o 58 %) i ve směru do centra (o 23 %). Naopak v ulici Částkova narostla o 15 %.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 24.04.2017 10:09



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka