Karlovarská třída dostane nový pruh, vyhrazen bude pro MHD

Na Karlovarské třídě, v úseku od křižovatky Karlovarská – Lidická až po vjezdovou rampu „rondelu“, plánuje město Plzeň vybudovat nový jízdní pruh ve směru do centra města.

Cílená propagace v Plzni

Ten bude vyhrazen pro vozy autobusů linek MHD i pro vozy autobusových linek provozovaných v rámci Integrované dopravy Plzeňska. Toto významné dopravní opatření za zhruba 25 milionů korun je připraveno v návrhu rozpočtu města Plzně pro rok 2016. 

„Stavební úprava spočívá v rozšíření stávající silnice I. třídy ve směru ke křižovatce v sadech Pětatřicátníků tak, aby na ní mohly být vyznačeny tři jízdní pruhy, přičemž pravý má být podle projektu vyhrazen pro autobusy. Cílem je upřednostnit provoz veřejné dopravy v situacích, kdy v tomto úseku stojí kolony vozidel,“ uvedl Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Vytvořením třetího pruhu se zlepší dodržování jízdních řádů, sníží se dopad zpoždění na další návazné autobusové spoje vypravované z centrálního autobusového nádraží. Město se snaží zlepšit dopravní služby, za které lidé platí. Dojde i k úlevě pro osobní auta, neboť z ostatních pruhů autobusy zmizí. V případě mimořádných situací, jako jsou havárie, opravy na vozovce a podobně, bude pruh využit tak, aby pro vozidla byly vždy k dispozici ve směru do centra města dva jízdní pruhy. To povede ke zmírnění kolon. Základní idea řešení vznikla při diskusi mezi samosprávou města Plzně a Úsekem koncepce a dopravního inženýrství při Správě veřejného statku města Plzně již v roce 2006, následně byla zpracována projektová dokumentace. 

„Stavbu vyhrazeného jízdního pruhu pro potřeby veřejné dopravy je nutné vnímat v souvislosti s další chystanou úpravou, a to rekonstrukcí státní komunikace I. třídy neboli silnice I/27 včetně mostu G. Pattona. Po rekonstrukci, která je plánována na stavební sezony 2016 a 2017, budou na mostě G. Pattona ve směru do centra vybudovány Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky na základě požadavku města Plzně rovněž tři jízdní pruhy s tím, že v úseku od rondelu přes mostní objekt až ke světelně řízené křižovatce v sadech Pětatřicátníků budou všechny přístupné i pro individuální automobilovou dopravu,“ vysvětlil Petr Náhlík. Cílem této úpravy je odstranění pro řidiče uživatelsky nepříjemného detailu při výjezdu z rampy rondelu před mostem Generála Pattona. Výjezd z rondelu bude nově pokračovat jako pravý jízdní pruh podél dvou průběžných pruhů směrem k mostu a na mostě přejde v odbočovací pruh křižovatky v sadech Pětatřicátníků. Touto změnou dojde k dalšímu zmírnění rozsahu kolon ze Severního Předměstí ve směru do centra. Investorem rekonstrukce mostu G. Pattona je Ředitelství silnic a dálnic České republiky, jde o investici ve výši 210 milionů korun bez DPH, na níž se finančně částkou ve výši 30 milionů korun bez DPH bude podílet město Plzeň. 


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka