Kreativní inkubátor v DEPO2015 pomohl jedenácti týmům a firmám, další se můžou hlásit

Projekt odstartoval v loňském roce v rámci aktivit pod hlavičkou Evropského hlavního města kultury, další turnus poběží od dubna do června 2016. Přihlášky už jsou možné nyní.

Jarní servisní akce AUTO CB

České hračky vycházející z tradiční výtvarné a řemeslné kvality, houpací křeslo s masážními míčky, plzeňské grafické, webové a designové studio, tým light designerů, který se proslavil světelnými projekcemi na Staroměstskou radnici či dvojice šperkařů s oceněním Czech Grand Designér 2011, jejichž práce byla vystavena i na EXPO v Šanghaji. To je pět týmů, které právě dokončily druhý turnus unikátního tříměsíčního vzdělávacího programu pro rozvoj podnikání v kreativních odvětvích v DEPO2015.

„Jste mladá kreativní firma? Tým, který má skvělé produkty nebo služby, ale neví si rady s businessem? Chybí vám podnikatelské dovednosti a kontakty na důležité lidi z vašeho oboru? Právě pro vás je určený Kreativního inkubátor,“ vysvětluje Ondřej Kašpárek z týmu Centra kreativního podnikání v DEPO2015, kde program probíhá.

Během osmi víkendů získají účastníci na kurzech základy pro podnikání, které jim umožní se posunout od nápadu k realizaci produktu nebo služby. Sestavit první profesionální business plán jim pak pomohou jejich osobní kouči a mentoři. V DEPO2015 se pro týmy nabízí také možnost využití kovo a dřevo dílny, FabLabu nebo coworkingu. Celkem program trvá tři měsíce. 

„Díky inkubátoru jsem si uvědomila finanční stránku podnikání – jaké mám variabilní a fixní náklady, kolik svých produktů musím prodat, abych se uživila,“ popisuje svou zkušenost designerka Linda Vrňáková, která na český trh uvedla houpací křeslo Swingy s masážními míčky.

Program je určený pro firmy v oborech produktového, grafického, oděvního designu, šperku, animace, řemesel a dalších příbuzných kreativních odvětvích.  

„Do inkubátoru jsme přišli s cílem zjistit, jak se dostat do zahraničí. Zjistili jsme ale, že to je až krok dvě. Pomohlo nám to vyřešit spoustu věcí uvnitř firmy, nad kterými člověk v pracovním nasazení nemá čas přemýšlet,“ přiznává programátor a webdesigner Jakub Michl.

Jednou z dalších firem, která se na podzim v inkubátoru věnovala svému rozvoji a strategickému směřování, bylo studia ZORYA Zdeňka Vacka a Daniela Pošty. Tito dva designeři získali v roce 2011 nejprestižnější české designové ocenění Czech Grand Design a prezentovali se na řadě mezinárodních výstav a veletrhů v Paříži, Mnichově, New Yorku, Chicagu, Miláně i v domovské Praze. Spolu s mezinárodní prestiží však finanční úspěch nepřichází automaticky, jak podotkl Daniel Pošta. Do Kreativního inkubátoru se proto přihlásil s cílem zjistit, jak být více profitabilní: „Jsme už tři roky v transformační fázi, kdy se chceme proměnit z rodinné firmy na standardně fungující firmu na trhu, posunout se dál,“ uvedl.

Další z firem, projekt dřevěných hraček Kutulu, uvádí na trh slavnostně svou první kolekci v pražském hračkářství Hugo chodí bos už 17. února.

Pilotní cyklus letos vloni v červenci úspěšně dokončilo 6 kreativních týmů z oboru grafického a produktového designu, zážitkového turismu či z oboru služeb nabízejících využití řemesel a nových technologií, druhé kolo absolvovalo dalších 5 podnikatelských týmů.

Kurzy probíhají osm po sobě jdoucích sobot. Většina lekcí je vedena v češtině, některé anglicky. Mezi lektory jsou zkušení experti na strategické plánování a podnikatelský rozvoj a lidé s vlastními zkušenostmi s úspěšným rozběhem start-upových projektů. Firmám je po dobu tří měsíců k dispozici osobní kouč, se kterým konzultují tvorbu business plánu. Výstupem je závěrečná prezentace před odbornou radou, která se skládá z odborníků z oblasti financí, designu, start-upů nebo brandingu. 

Přihlášky do dalšího kola budou otevřeny od 9. února do 11. března 2016. Zájemci se mohou přihlásit na webu www.depo2015.cz. Cena tříměsíčního vzdělávacího programu je 25.000 Kč  pro celý tým s maximálně 3 členy. Účast je výběrová, ze zájemců vybírají členové odborné rady inkubátoru, mezi které patří např. Hanuš Salz (Horsefeathers), Ladislav Pflimpfl (ZIBA muzeum) nebo Tomáš Hrivnák.

Od 1. do 8. března proběhne v DEPO2015 pop-up prodejní výstava produktů absolventů předchozích turnusů inkubátoru, zahájená vernisáží 1.3.2016 od 18:00 h. Více informací na http://bit.ly/kreativniinkubatorDEPO2015 

Profily absolventů * designeři šperků Zorya http://zorya.eu/ * výrobce dřevěných hraček Kutulu http://www.kutulu.cz/ * grafické a webdesignové studio Beneš & Michl www.benes-michl.cz

* light-designeři Macula - projekt zabývající se vztahem mezi obrazem, zvukem a divákem (http://themacula.com/)  * Studio LIV – návrhářka zdravotních a relaxačních křesel (www.lindavrnakova.com) * kreativní studio Remembership (www.rmbr.cz) * grafické studio Kyčn / COOK Design (http://www.kycn.cz/) 

* Designed & Crafted: trojice designérů, ručně vyrábí nábytek ze dřeva dle vlastního návrhu (http://designedcrafted.com/)

* Skryté město: projekt mobilní turistické aplikace, online mapy, průvodců a sousedských procházek (www.skrytemesto.cz)

* Crossover: časopis studentů Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni (https://www.facebook.com/magazinecrossover/) 

* Makerspace: otevřená dílna pro veřejnost nastavila díky účasti v Kreativním inkubátoru model členství a rozvinula spolupráci se zahraničními partnery (www.depo2015.cz/makerspace)   


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka