Na nový přestupní uzel Šumavská požádá Plzeň o peníze z IROP

Zastupitelstvo města Plzně schválilo přípravu a podání žádosti o dotaci na projekt nazvaný Přestupní uzel Plzeň/Šumavská – autobusový terminál, a to do 50. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu – integrované projekty zahrnuté do Strategie ITI.

Jarní servisní akce AUTO CB

Současně zastupitelé schválili předfinancování projektu ve výši 100 procent, tedy maximálně částkou 161,5 milionu korun včetně DPH v případě přidělení dotace. Jde o jednu z prvních žádostí, které chce Plzeň uplatnit v rámci Strategie ITI.

„Jsme připraveni projekt předfinancovat penězi, které máme rezervovány v našem Fondu města Plzně pro kofinancování dotovaných projektů. Na stavbu můžeme z IROP získat až 100 milionů korun,“ uvedl ekonomický náměstek primátora Pavel Kotas.

„Investice města navazuje na státní investice do železničního uzlu Plzeň. Vznikne autobusový terminál Hlavní nádraží s deseti odjezdovými a devíti odstavnými stanovišti, obratiště pro trolejbusové linky MHD, novým druhým podchodem bude autobusový terminál přímo propojen s nástupišti železniční stanice Plzeň Hlavní nádraží. Součástí terminálu bude i parkoviště K+R a sociální zařízení pro řidiče i cestující. Realizaci předpokládáme v letech 2017 až 2018. Stát, Plzeňský kraj i město Plzeň mají společný zájem na tom, aby celý komplex staveb, které jsou součástí nově budovaného přestupního uzlu Hlavní nádraží, byl po rekonstrukci drážních staveb a vybudování nového terminálu zprovozněn od řádné změny jízdních řádů veřejné dopravy od 9. prosince 2018,“ řekl Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Přestupní uzly veřejné dopravy slouží pro přestup mezi městskou hromadnou dopravou, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a železniční osobní dopravou. Na území Plzně dosud existuje jen velmi málo míst, které by bylo možné zahrnout mezi standardní přestupní uzly. Přestupní uzel Hlavní nádraží má podle Petra Náhlíka velmi výhodnou polohu poblíž  centra města, v jeho těsné blízkosti vedou dvě klíčové tramvajové linky MHD a většina trolejbusových linek MHD. V přednádražním prostoru před budovou Hlavního nádraží bude v rámci nedávno zahájené 2. etapy stavby železničního uzlu Plzeň vybudováno parkoviště pro osobní auta a náhradní autobusovou dopravu pro potřebu výluk na železničních tratích. Město Plzeň pro výstavbu autobusového terminálu Hlavní nádraží využije stávající plochy ve vlastnictví ČD a.s. podél Šumavské ulice.

Umístěním autobusového terminálu se zefektivní organizace veřejné dopravy a hlavně se zlepší služby pro cestující, tedy zkvalitní se a zrychlí přestupy mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy – rychlíky, osobní vlaky, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a páteřními tramvajovými a trolejbusovými  linkami městské hromadné dopravy.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka