Uskutečnilo se dle stejné metodiky používané od roku 2006 a bylo čtrnáctým v pořadí. Letošní souhrnná spokojenost činí 85,4 %, ve srovnání s rokem 2018 nevýznamně poklesla o 0,8 procentního bodu. Do výzkumu se v měsíci dubnu zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc.
V šetření spokojenosti se pacienti vyjadřovali k osmi samostatným dimenzím:
1. Přijetí pacienta do nemocnice
2. Respekt, ohled, úcta k pacientovi
3. Koordinace a integrace péče o pacienta
4. Informace, edukace a komunikace pacienta
5. Tělesné pohodlí pacienta
6. Citová opora pacienta a zmírnění strachu a úzkosti pacienta
7. Zapojení rodiny a blízkých do péče o pacienta
8. Propuštění a pokračování péče o pacienta
Údaje v závěrečné zprávě potvrdily vyrovnanou souhrnnou spokojenost pacientů na jednotlivých odděleních, tzn., žádné oddělení nevykázalo souhrnnou spokojenosti pod 80 %. Stabilní výsledky vykazuje spokojenost pacientů se sestrami i lékaři, kde se hodnota pohybuje kolem 85 %. Díky vysokým hodnotám spokojenosti naše nemocnice opět získala nárok na certifikát „Spokojený Pacient“ ve všech třech kategoriích: zdravotnická lůžková zařízení, lékaři a sestry. Zajímavé jsou demografické údaje: v souboru pacientů je 47 % mužů a 53 % žen. Z hlediska věku převažují pacienti nad 50 let (65 %). Nejmladší věková skupina pacientů do 30 let tvoří 10 %.
Pacienti byli nejvíce spokojeni:
• s dobou čekání na přijetí do nemocnice vzhledem ke zdravotnímu stavu
• se způsobem komunikace před pacientem ze strany sestry a lékaře a s kontinuitou informací ze strany zdravotnického personálu
• s dobou podávání jídel a čistotou pokojů
• s frekvencí návštěv ošetřujícího lékaře
Co by pacienti při pobytu v nemocnici rádi zlepšili?
• organizaci a plynulost přijetí do nemocnice
• služby, jako je dostupnost WI-FI, TV, noviny, atd.
• srozumitelnost odpovědí lékaře
• dobu ranního buzení
Šetření spokojenosti pacientů je výbornou zpětnou vazbou a motivuje jednotlivé kliniky a oddělení k většímu rozsahu služeb a péče.