Pacienti FN Plzeň jsou s kvalitou poskytované péče spokojeni

Šetření spokojenosti hospitalizovaných pacientů ve Fakultní nemocnici Plzeň v rámci projektu Kvalita očima pacientů na  lůžkových odděleních proběhlo v letošním roce.

Cílená propagace v Plzni

Uskutečnilo se dle stejné metodiky používané od roku 2006 a bylo čtrnáctým v pořadí. Letošní souhrnná spokojenost činí 85,4 %, ve srovnání s rokem 2018 nevýznamně poklesla o 0,8 procentního bodu. Do výzkumu se v měsíci dubnu zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc.

V šetření spokojenosti se pacienti vyjadřovali k osmi samostatným dimenzím:
    1. Přijetí pacienta do nemocnice
    2. Respekt, ohled, úcta k pacientovi
    3. Koordinace a integrace péče o pacienta
    4. Informace, edukace a komunikace pacienta
    5. Tělesné pohodlí pacienta
    6. Citová opora pacienta a zmírnění strachu a úzkosti pacienta
    7. Zapojení rodiny a blízkých do péče o pacienta
    8. Propuštění a pokračování péče o pacienta

Údaje v závěrečné zprávě potvrdily vyrovnanou souhrnnou spokojenost pacientů na jednotlivých odděleních, tzn., žádné oddělení nevykázalo souhrnnou spokojenosti pod 80 %. Stabilní výsledky vykazuje spokojenost pacientů se sestrami i lékaři, kde se hodnota pohybuje kolem 85 %. Díky vysokým hodnotám spokojenosti naše nemocnice opět získala nárok na certifikát „Spokojený Pacient“ ve všech třech kategoriích: zdravotnická lůžková zařízení, lékaři a sestry. Zajímavé jsou demografické údaje: v souboru pacientů je 47 % mužů a 53 % žen. Z hlediska věku převažují pacienti nad 50 let (65 %). Nejmladší věková skupina pacientů do 30 let tvoří 10 %.

Pacienti byli nejvíce spokojeni:
    • s dobou čekání na přijetí do nemocnice vzhledem ke zdravotnímu stavu
    • se způsobem komunikace před pacientem ze strany sestry a lékaře a s kontinuitou informací ze strany zdravotnického personálu
    • s dobou podávání jídel a čistotou pokojů
    • s frekvencí návštěv ošetřujícího lékaře

Co by pacienti při pobytu v nemocnici rádi zlepšili?
    • organizaci a plynulost přijetí do nemocnice
    • služby, jako je dostupnost WI-FI, TV, noviny, atd.
    • srozumitelnost odpovědí lékaře
    • dobu ranního buzení

Šetření spokojenosti pacientů je výbornou zpětnou vazbou a motivuje jednotlivé  kliniky a oddělení k většímu rozsahu služeb a péče.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka