Pacienti jsou s plzeňskou fakultní nemocnicí spokojeni

Více než osmdesátiprocentní spokojenost pacientů vyplynula z rozsáhlé dotazníkové kampaně, kterou loni na podzim zorganizovala plzeňská fakultní nemocnice (FN). Na anonymní dotazníky s 57 dotazy odpovědělo kolem 2300 pacientů, to je 70 procent rozdaných dotazníků.

Cílená propagace v Plzni

Více než osmdesátiprocentní spokojenost pacientů vyplynula z rozsáhlé dotazníkové kampaně, kterou loni na podzim zorganizovala plzeňská fakultní nemocnice (FN). Na anonymní dotazníky s 57 dotazy odpovědělo kolem 2300 pacientů, to je 70 procent rozdaných dotazníků, řekla novinářům vedoucí oddělení pro komunikaci s veřejností Petra Jíchová. Od 1. dubna nemocnice zahájí druhé kolo měsíčního průzkumu. Průzkumy by se měly zpočátku konat jednou za půl roku, později jednou ročně.
"Výsledky dotazníkové akce nás poměrně potěšily, neboť souhrnná spokojenost pacientů s naší nemocnicí činí 81,4 procenta a 99 procent našich pacientů by fakultní nemocnici doporučilo svým příbuzným či známým," řekla Jíchová. Upozornila na to, že v tomto typu dotazníku se za velmi dobrý výsledek nepovažuje už padesátiprocentní hranice, jako u jiných výzkumů, ale až spokojenost přesahující 80 procent. Nad touto hranicí ale pak každý procentní bod znamená velký posun nahoru.
Na dotazník odpovídali pacienti starší 15 let, dostali ho také rodiče hospitalizovaných dětí. Hodnotili prostředí nemocnice, proces příjmu a propouštění, péči a pozornost lékařů a sester, služby, stravu, možnost zapojení rodiny, citovou oporu a další věci.
Největší spokojenost, 91,1 procenta, panovala se zapojením rodiny, naopak nejmenší (76,9 procenta) se ukázala u tělesného pohodlí. Tento ukazatel v některých klinikách ovlivnilo to, zda je oddělení v novém moderním pavilonu nebo ve staré stavbě. Mezi nejméně spokojené patřily například novopečené matky. Porodnice sídlí ve starých prostorách a letos by se měla stěhovat do nové stavby. "Jsme zvědaví, jestli se to pak promítne i do dotazníků," poznamenala Jíchová. Největší nespokojenost panovala tradičně s nemocniční stravou, v tomto případě je ale podle pracovníků nemocnice nutné zohlednit i to, že pacienti nejsou často spokojeni s naordinovanou dietou. Průzkum také ukázal, že lidem chybí například přísun denního tisku nebo hodiny na pokojích.
Obecně vyšší spokojenost vycházela v dotaznících také u pacientů s méně závažnými chorobami, vážně nemocní lidé byli kritičtější. K nejvíce spokojeným patřili například lidé na jednom oddělení plicní kliniky, na oční klinice, klinice plastické chirurgie a na hematoonkologii. Naopak nižší spokojenost byla například na neurochirurgickém oddělení, kde jsou pacienti se závažnými diagnózami, na detašovaném pracovišti ORL a u novopečených matek.
Výsledky průzkumu chce nemocnice co nejdříve umístit na své internetové stránky. Budou sloužit vedení i jednotlivým klinikám a oddělením. Více než momentální výsledek se bude vedení nemocnice věnovat srovnání výsledků více šetření. Teprve podle nich se zjistí, zda a kde spokojenost klesá nebo stoupá.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 31.03.2007 09:33



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka