Plzeň má klíčový podklad pro oblast dopravy, zahrnuje 82 projektů

Západočeská metropole má schválený Plán udržitelné mobility Plzně. Jde o podklad nezbytný pro financování projektů z fondů Evropské unie v období 2014 až 2020.

Cílená propagace v Plzni

 Konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu a Operačního programu Doprava. Dokument zahrnuje celkem 82 opatření různých typů, odhadované výdaje na připravované projekty města v rámci Plánu udržitelné mobility Plzně dosahují 2,3 miliardy korun za období 2016 až 2025.

„Plány udržitelné městské mobility jsou příležitostí pro nastavení dlouhodobější vize fungování dopravy ve městech. Jsem rád, že Plzeň je jedním z předních českých měst, které se rozhodly pro pořízení tohoto strategického materiálu,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký. Plán podpoří rozhodování o realizaci investičních i neinvestičních opatření v dopravní obslužnosti Plzně.

Plán udržitelné mobility Plzně zahrnuje 82 opatření různých typů, zatříděných do 24 balíčků. Ty sdružují opatření provázané nejčastěji podle lokality nebo směru, ale také podle časové provázanosti či stejného tématu realizovaného plošně na území Plzně v různých místech. Týkají se tak například Městského západního okruhu i Východního okruhu, Revitalizace Klatovské třídy, silnice 1/27, přesmyku domažlické trati, terminálů veřejné dopravy, rekonstrukce ulic, cyklostezek, opatření pro zklidnění dopravy, tramvajové trati na Borská pole a dalších. Odhadované výdaje na připravované projekty v rámci plánu dosahují výše 2,3 miliardy korun za období 2016 až 2025. Společně s investicemi partnerů na straně státu, kraje, městských firem a s maximálním možným využitím evropských a národních dotačních programů vyšplhá celková hodnota investic do dopravního systému Plzně za dané období na 13,1 miliardy korun.

Cílem Plzně je usilovat o podporu jednotlivých druhů dopravy tam, kde jsou nejvíce přínosné a kde dokáží oslovit nejširší spektrum uživatelů, podpořen je přechod od automobilu k udržitelným formám dopravy. Ve veřejné dopravě jsou to páteřní přepravní vztahy, v cyklistické dopravě opatření navázaná na atraktivní trasy podél řek, pro chůzi zlepšení podmínek na krátké vzdálenosti v širším centru města, v automobilové dopravě pak zejména výstavba okruhů pro lepší převedení vzdálenějších přepravních vztahů přes město.

Investiční strategie města Plzně se zaměří na spolufinancování zásadních krajských a státních investic s cílem dobudovat městský okruh a snížit dopravní zatížení centra. Opatření uvnitř městského okruhu budou orientovaná na podporu neautomobilové dopravy, regulaci individuální automobilové dopravy, údržbu, rekonstrukce a opravy stávající infrastruktury, měkká opatření. Současně se bude město podílet na státních investicích do železniční dopravy a propojí cyklistické trasy do spojité sítě.

Do přípravy plánu se zapojily městské subjekty a odborná laická veřejnost. Největším úkolem odborného týmu bylo shromáždit podněty od širší veřejnosti, propojit je se záměry města v různém stupni přípravy, vyhodnotit dopady záměrů a vybrat takové, které odpovídají nastaveným cílům v dopravní mobilitě Plzně. Proces přípravy probíhal od dubna 2014 do ledna 2016 podle metodiky doporučené Evropskou komisí od německé společnosti Rupprecht Consult. Během této doby byly uspořádány čtyři workshopy a dva průzkumy v řadách veřejnosti.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka