Nejvíc řidičů objíždí Mikulášskou po Lobezské a U Prazdroje

Jako uspokojivou hodnotí představitelé města vývoj dopravní situace, která nastala po uzavření Mikulášské ulice v souvislosti se zahájením 2. stavby železničního uzlu Plzeň, která se týká také rekonstrukce železničních mostů.

Jarní servisní akce AUTO CB

Město zadalo zpracování analytického materiálu, tj. porovnání intenzit dopravy těsně před a po uzavírce mostů, sledovalo celkem šest křižovatek, a sice křižovatky Mikulášská – Železniční – Koterovská, dále U Prazdroje – Lobezská, také Koterovská – Sladkovského, Lobezská – Sladkovského, Doudlevecká – U Trati a křižovatku Dlouhá – Revoluční. 

„Z výsledků vyplývá, že nejvíce vozidel změnilo trasu z uzavřené Mikulášské ulice na trasu Lobezská – most Nad Nádražím – ulice U Prazdroje, malá část vozidel přijíždějící do Plzně využívá trasu po Lobezské a Železniční ulici a přes horní mostovku mostu Milénia ke křižovatce Doudlevecká – U Trati. Podle zjištění využívají řidiči pro výjezd z centra více Prokopovu ulici, uzavírka částečně ovlivnila zatížení Koterovské ulice a na trase z Částkovy ulice přes Lobzy je nárůst do 10 procent. Největší kongesce („fronty“) jsou zaznamenány na úsecích Lobezská ulice ve směru od ulice U Prazdroje před ulici Sladkovského, v úseku od horní mostovky mostu Milénia ve směru na Slovany přes Koterovskou ulici, dále v Prokopově ulici a v Doudlevecké ulici od zimního stadionu až po křižovatku s ulicí U Trati,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík.
Celkově lze podle analytického materiálu Správy veřejného statku města Plzně dopravní situaci hodnotit jako únosnou, k tomu přispěla i celkově nižší intenzita dopravy v lednu 2017. Proti předchozím měsícům byla intenzita dopravy o zhruba 10 procent nižší.

V případě křižovatky Mikulášská – Železniční – Koterovská došlo po uzavírce Mikulášské ulice k nárůstu intenzit dopravy na rameni Koterovská (o 39 %), na příjezdu od mostu Milénia (o 15 %). V ulici Železniční se intenzity dopravy téměř nezměnily (nárůst o 1 %). V případě křižovatky U Prazdroje – Lobezská zůstala na rameni od Prahy po uzavírce intenzita na úrovni počátku měsíce ledna 2017 (o 9 % méně než v říjnu 2016), k nárůstu intenzit dopravy došlo na směru od centra (o 5 %), k výraznějšímu nárůstu pak na rameni od Lobezské (o 18 %). V případě křižovatky Koterovská – Sladkovského došlo po zahájení uzavírky k výraznému nárůstu dopravy na ulici Sladkovského, jak ve směru od Slovanské (o 118 %), tak ve směru od Lobezské (o 70 %). Koterovská ve směru od centra Slovan zůstala na úrovni počátku ledna 2017 (pokles od října 2016 o 13 %), Koterovská od nádraží zůstala na úrovni října 2016 (pokles o 1 %). U křižovatky Lobezská – Sladkovského narostla intenzita dopravy na rameni Lobezská od mostu Nad Nádražím o 45 %, na rameni Lobezská od Slovan o 11 % a na rameni ulice Sladkovského o 76 %. U křižovatky Doudlevecká – U Trati zůstala na rameni v ulici U Trati intenzita na úrovni počátku ledna 2017 (o 13 % méně než říjen 2016), na rameni Doudlevecká na úrovni října 2016 (pokles o 2 %), na rameni Prokopova doprava narostla o 30 %, na rameni od mostu Milénia došlo k poklesu intenzit o 11 %. U křižovatky Dlouhá – Revoluční nejsou k dispozici data z roku 2016, proto je porovnána intenzita dopravy v době uzavírky s intenzitou dopravy v týdnu před uzavírkou. Na všech ramenech křižovatky s výjimkou ulice Pod Vrchem došlo k nárůstu dopravy, na Dlouhé do Lobez (o 5 %), na Revoluční od Lobez (o 9 %) a na Revoluční od Rokycanské (o 8 %).

Město Plzeň na situaci reagovalo a reaguje, uzavírce byla a jsou přizpůsobována světelná signalizační zařízení.  


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 05.02.2017 17:05



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka