Plzeň plánuje další úseková měření rychlosti - v ulicích Na Dlouhých a Karlovarské

Další dvě úseková měření plánuje na svém území zajistit Plzeň, chce tím zvýšit bezpečnost v dopravě. Pro umístění zařízení měřící rychlost vozů vytipovala část frekventované ulice Na Dlouhých a také úsek na vysoce vytížené Karlovarské třídě.

Cílená propagace v Plzni

Záměr minulý týden prošel řídicím výborem, jenž má na starosti koncept Smart City Plzeň. Výbor jej označil za jeden ze smart návrhů, který by měla západočeská metropole zrealizovat. Mezi další záměry, na nichž se bude pracovat, patří umístění kamer do vozů MHD i na vstupy do objektů mateřských a základních škol, vytvoření aplikace pro energetický management městských budov, umístění videoselfie zařízení na turisticky zajímavá místa, platba předplatného jízdného za MHD inkasem a další. 

„Z balíku zhruba dvaceti záměrů jsme vybrali ty, na jejichž přípravě se může pokračovat, u některých jsme doporučili dopracování, minimum záměrů dostalo ‚stopku‘. Co se týká úsekového měření, to se v Plzni velmi osvědčilo, proto chceme dělat bezpečnějšími i další lokality. Počítáme přitom s tím, že peníze, které vybereme na přestupcích, půjdou na další projekty, jež budou zvyšovat bezpečnost občanů,“ řekl primátor Martin Zrzavecký, který stojí v čele řídicího výboru Smart City Plzeň. 

Podle Aleše Průši z Odboru bezpečnosti a prevence kriminality Magistrátu města Plzně byl v ulici Na Dlouhých vybrán ve spolupráci se státní i městskou policií úsek při objektu školy a v místech přechodů pro chodce, a to v obou směrech. Na Karlovarské třídě to je úsek u křižovatky s Boleveckou ulicí, v místě přechodů pro chodce směrem z centra. „V těchto dvou lokalitách je již možnost napojení na optické sítě, to znamená, že není třeba žádat o stavební povolení,“ přiblížil Aleš Průša. Podle něj jsou celkové náklady pro zajištění měření na oba úseky odhadnuty na necelých 3,5 milionu korun bez DPH, přičemž město předpokládá, že se náklady a provoz zaplatí z výnosů, stejně jako je tomu v případě již fungujícího úsekového měření v Plaské ulici. To město spustilo loni v půlce července, za rok provozu systému kamery zachytily přes 4000 řidičů překračujících rychlost, uloženy byly sankce za zhruba tři miliony korun. Opatření výrazně zvýšilo bezpečnost chodců v lokalitě. 

„Rozšíření úsekového měření i další záměry, které označil řídicí výbor na svém prvním jednání za smart řešení, jsou některé zatím na úrovni vizí, některé už detailněji rozpracované a půjdou do realizace,“ uvedl Erich Beneš, ředitel Útvaru koordinace evropských projektů města Plzně, který Smart City Plzeň zajišťuje. Cílem projektů z konceptu Smart City Plzeň je usnadnění každodenního života občanů a zlepšení dopravy, životního prostředí, energetické bezpečnosti i dalších oblastí. Řadu chytrých řešení se už podařilo v západočeské metropoli zavést. Mezi další smart záměry, kterým dal minulý týden řídicí výbor zelenou, patří například: 

* Rozšíření Městského kamerového systému na vstupy do objektů mateřských a základních škol na území města Plzně

V současné době je v Plzni kamerami osazeno 25 z celkového počtu 30 základních škol a pouze 1 mateřská škola z celkového počtu 51. Rozšíření počtu kamer sledující objekty s vysokým výskytem dětí je preventivním opatřením, které vede k ochraně takzvaných měkkých cílů, což je v současné době prioritou i vlády České republiky. 

* SELF effect

Self effect nabízí turistům z okolí i ze zahraničí možnost zdokumentovat svoji návštěvu turistického místa unikátním způsobem, a to prostřednictvím jedinečného a zároveň personifikovaného videoselfie. Provozovateli poslouží k získávání marketingových a analytických podkladů, tvorbě časoměrného dokumentu, monitoringu místa i akcí v okolí.

* Vytvoření městské turistické karty 

Bude fungovat na bázi předplacených služeb v oblasti cestovního ruchu. Návštěvník města po zakoupení karty získává vstup do zasmluvněných objektů v Plzni a okolí zdarma, včetně slev na různé aktivity a možnosti využít služeb PMDP zdarma. Karta bude realizovaná ve dvou variantách – krátkodobá (2 dny), střednědobá (4 dny).

* Platba předplatného jízdného za MHD inkasem

Cílem je minimalizovat nákup předplatného v prodejních místech, neboť je toto vnímáno jako bariéra užívání MHD. Služba se jeví jako zvláště výhodná i pro děti, kde rodič uzavře na počátku školní docházky inkasní příkaz a následně má naprostou jistotu, že dítě nebude nikdy černým pasažérem. Stejnou výhodu a pohodlí to přináší i u dospělých cestujících. Při správně zvolené cenové politice pak klienti nemusí řešit velký cenový výdaj za roční permanentku, ale stejně jako u elektřiny si pouze pravidelně měsíčně platí. Opatření by mělo odlehčit i klientským centrům PMDP a zbavit cestující nutnosti stát ve frontách v exponovaných obdobích.

V rámci České republiky se Plzeň řadí mezi průkopníky naplňující koncept Smart City.  


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka