Počet turistů přijíždějících do Plzně se za čtyři roky zvýšil o 40 %

Zatímco v roce 2013 se v plzeňských hotelech a penzionech ubytovalo 204 tisíc turistů, v loňském roce jich do západočeské metropole přijelo více než 285 tisíc.

Cílená propagace v Plzni

Za čtyři roky se tak jejich počet zvýšil o 40 %. Vůbec poprvé v historii města zde dohromady strávili více než půl milionu nocí. V roce 2017 do Plzně navíc přijelo zhruba 2,3 milionu jednodenních návštěvníků.

„Město Plzeň začalo systematicky řešit cestovní ruch v roce 2013. Vznikla specializovaná městská organizace, která se věnuje turismu a propagaci Plzně jako turistické destinace. Nárůst návštěvnosti o 40 % během čtyř let jednoznačně dokládá, že jsme se vydali správným směrem,“ uvádí první náměstek primátora Martin Baxa.

K nejvyššímu nárůstu návštěvnosti došlo v letech 2014 a 2015. Díky zisku titulu Evropského hlavního města kultury se podařilo Plzeň zapsat mezi turisticky atraktivní destinace. K očekávanému poklesu počtu turistů však po skončení projektu nedošlo. Počet nocujících hostů mírně vzrostl i v roce 2016, výrazný nárůst návštěvnosti pak zaznamenala Plzeň v loňském roce. Podle statistik ČSÚ se do Plzně v roce 2017 vydalo o 9 % turistů více než v roce předchozím.

Celkem se v místních hotelech a penzionech loni ubytovalo více než 285 tisíc hostů, kteří zde strávili více než půl milionu nocí. Pozitivní výsledky návštěvnosti potvrzují také provozovatelé hlavních plzeňských turistických lákadel. Rekord hlásí Plzeňský Prazdroj, kam zamířilo o 6000 návštěvníků více než v roce 2016. Celkem se na prohlídky a akce do pivovaru vydalo více než 762 tisíc lidí.

V Plzni dlouhodobě převažují zahraniční turisté nad těmi domácími zhruba v poměru 60:40 %. Zatímco počet Němců zůstává stabilní, do Plzně míří stále více turistů z Asie. Například počet turistů z Číny vzrostl meziročně o 46 %. Za zmínku stojí také to, že po několika slabých letech se pomalu začíná vracet ruská klientela.

„Přestože do Plzně tradičně míří více zahraničních turistů, markantní byl v loňském roce především nárůst domácích hostů. Do Plzně jich přijelo dokonce o 19 % více než v roce 2016. Vzhledem k současnému trendu, kdy Češi necestují do zahraničí tolik jako dřív, ale dovolenou tráví doma, se snažíme posilovat marketingové aktivity na tuzemském trhu. “ vysvětluje Zuzana Koubíková, ředitelka městské organizace Plzeň – TURISMUS. „V uplynulých dvou letech jsme se snažili profilovat Plzeň jako destinaci vhodnou pro rodiny s dětmi“, dodává Koubíková.

Z hlediska návštěvnosti byl rok 2017 velice úspěšný i pro většinu provozovatelů turistických cílů orientovaných na rodiny s dětmi. Jedenáctiprocentní meziroční nárůst hlásí například plzeňský DinoPark. Čtvrtou nejlepší sezonu v historii má za sebou zoologická zahrada. Do Techmanie každoročně míří kolem 200 tisíc návštěvníků. Právě na podporu příjezdů v domácím cestovním ruchu spustila organizace Plzeň - TURISMUS speciální web www.plzenprodeti.cz, který nabízí program ušitý na míru rodinám s dětmi.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 07.03.2018 14:10



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka