Rada schválila koncepci odstavování plzeňských tramvají, třináct jich bude nocovat na Košutce

Rada města Plzně odsouhlasila dlouhodobou koncepci odstavování a údržby tramvají v Plzni. Pokud ji v září schválí zastupitelé, bude mít metropole kraje na několik dalších desetiletí zafixovány potřebné prostory pro odstav tramvají.

Cílená propagace v Plzni

Koncepce je v souladu se stávajícím i nově navrženým územním plánem a počítá s tím, že město bude postupně naplňovat následující kroky: většina tramvajových souprav bude i nadále odstavována v areálu vozovny Slovany, jehož rekonstrukci připravují Plzeňské městské dopravní podniky. Zde budou prováděny nižší stupně oprav. Až 13 souprav bude možné odstavit v  točce Košutka na lince číslo 4 po její rekonstrukci. Dále bude vytvořena odstavná kapacita pro mimořádné příležitosti pro čtyři soupravy v upravené točce Malesická.

Vybudování odstavných kolejí na Košutce významně sníží provozní náklady na městskou hromadnou dopravu v Plzni a zajistí bezproblémovou výpravu tramvajových souprav v ranní dopravní špičce na trase tramvajové trati linky číslo 4, která spojuje největší plzeňské sídliště s řadou středních škol, úřadem práce, areálem ZČU a průmyslovou zónou Borská pole. Možnost odstavu tramvajových souprav „za údolím Radbuzy a Mže“ zároveň garantuje funkční provoz městské hromadné dopravy i v případě povodní, jaké zasáhly centrum města v roce 2002.

„V roce 2014 se městu podařilo po několika desetiletích příprav vyřešit odstavování a údržbu autobusů a trolejbusů, a to vybudováním nové vozovny Karlov. Protože studie prokázaly nerentabilitu vybudování tramvajové trati do vozovny Karlov, základním prostorem pro odstav tramvají i nadále zůstává stávající areál vozovny Slovany, jehož současný stavebně technický stav není ideální a vyžaduje rekonstrukci. Koncepce navrhuje postupné kroky k  zajištění komplexního řešení pro vybudování vyhovujícího zázemí pro odstavování a údržbu tramvají,“ vysvětlil Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. 

Koncepce počítá s projektovou přípravou a rekonstrukcí areálu vozovny Slovany, přičemž souběžně s tím musí město zajistit odstavení potřebného počtu tramvají mimo areál Slovany. Zpracování studie modernizace tramvajové vozovny na Slovanech již zajistily Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP), modernizace zahrnuje zejména rekonstrukci a doplnění krytých hal pro odstavování a lehkou údržbu tramvají, doplnění chybějících technologií, jako jsou myčka, strojní technologie, skladové hospodářství a dále úpravy kolejiště. 

Odhad finančních nákladů na realizaci dlouhodobé koncepce odstavování a údržby tramvají:


A. Vozovna Slovany

* Projektová příprava:

úhrada z rozpočtu PMDP (projekt na rekonstrukci vozovny Slovany – odhad 45 milionu korun, s DPH 54,5 milionu korun) 

* Realizace:

rekonstrukce vozovny – odhadované náklady dle studie jsou 950 milionu korun, s DPH 1150 milionu korun


Dle vyjádření představenstva bude financování ve výši cca 350 milionů korun pokryto z dlouhodobě vytvářených vlastních zdrojů PMDP. Zbylá část bude pokryta komerčním úvěrem,

případně úvěrem z Evropské investiční banky, bude-li to pro město výhodné a bude-li to kladně projednáno v příslušných orgánech.


B. úpravy obratiště Košutka + Malesická

* Projektová příprava:

úhrada z kapitálového rozpočtu KŘTÚ-SVSMP (projekty úpravy obratiště Košutka a Malesická – odhad celkem 2 až 3 miliony korun, s DPH 2,4 až 3,6 milionu korun)

* Realizace:

úprava točky Malesická (1,5 milionu korun, s DPH 1,8 milionu korun) – z kapitálového rozpočtu KŘTÚ - SVSMP

úprava točky Košutka  (180 milionů korun, s DPH 218 milionů korun) – pro zajištění finančního krytí se předpokládá možnost financování prostřednictvím strategie ITI z prostředků programu Operačního programu Doprava (OPD2).


„V souvislosti s modernizací vozovny Slovany už v červnu Zastupitelstvo města Plzně odsouhlasilo zadání projektu úpravy točky Košutka a souhlasilo s realizací oplocení točky Malesická,“ doplnil Petr Náhlík. 


Z dlouhodobého hlediska je dle koncepce v územním plánu ponechána územní rezerva pro další areál zázemí provozu tramvají za stávající točkou v Zadních Skvrňanech. Toto území může být využito po roce 2042, kdy skončí kontrakt na outsourcing údržby vozidel a město se bude rozhodovat o dalším způsobu provádění nejvyšších stupňů oprav tramvají.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka