Radní schválili nové smlouvy zajišťující provoz Integrované dopravy Plzeňska

Nově je doplněna také Provozně-technická smlouva Integrované dopravy Plzeňska, která definuje standardy systému IDP.

Jarní servisní akce AUTO CB

 „Cílem je přiblížit standardy veřejné dopravy v Plzeňském kraji vysokým standardům veřejné dopravy v Plzni,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík.

Smlouva stanovuje standardy vozidel veřejné linkové dopravy (vzhled a vybavení vozidel, odbavovací zařízení, informační panely, zapojení vozidel do dispečinku IDP), vozidel městské dopravy v Plzni, vozidel železničních, jízdních dokladů, zastávek, výluk a omezení dopravy, kvality cestování a čistoty, poskytování informací, dopravních výkonů, resp. standardy obsluhy, garance návazností a čekacích dob a práva a povinnosti Účastníků smlouvy.

Standardy se týkají vozidel veřejné linkové dopravy. Jde o vzhled a vybavení vozidel, odbavovací zařízení, informační panely, zapojení vozidel do dispečinku IDP, jízdních dokladů, zastávek, výluk a omezení dopravy, kvality cestování a čistoty, poskytování informací, dopravních výkonů, respektive standardy obsluhy, garance návazností a čekacích dob, práva a povinnosti účastníků smlouvy.

K 1. lednu 2018 byla Integrovaná doprava Plzeňska, zavedená dosud jen na území plzeňské aglomerace, rozšířena o území severního Plzeňska. Území IDP je od 1. 1. 2018 rozděleno na 34 tarifních zón, ve kterých leží 246 obcí (z celkem 501 obcí na území Plzeňského kraje). 
Ke stejnému datu došlo ke sblížení rozsahu slev poskytovaným v rámci Integrované dopravy Plzeňska pro některé cílové skupiny cestujících.  Již od 1. 4. 2012 (v Plzni od 1. 1. 2016) jsou v Plzeňském kraji všechny slevy předplatného jízdného v integrované dopravě vázány na držení Plzeňské karty.

V celé IDP jsou od 1. 1. 2018 zvýhodněny rodiče pobírající peněžitou pomoc v mateřství nebo rodičovský příspěvek – umožňuje jim pořízení předplatné jízdenky za cenu 50 % plnocenné předplatné jízdenky.

– pro žáky ve věku 6–15 let je ve veřejné dopravě objednávané Plzeňským krajem a městem Plzeň od 1. 1. 2018 sleva na předplatné jízdné zvýšena v Plzni a v Plzeňském kraji z 62,5% na 75%. Žáci ve věku 6–15 let cestují za 25 % ceny plnocenného jízdného.

– studentům (ve věku 15–26 let) je ve veřejné dopravě objednávané Plzeňským krajem od 1. 1. 2018 poskytována sleva ve stejném rozsahu (50 %) jako je již více než 10 let poskytována v Plzni, tj. na jednotlivé i předplatné jízdné zvýšena z 25 % na 50 %. Studenti ve věku 15–26 let cestují za 50% ceny plnocenného jízdného.

– důchodcům je ve veřejné dopravě objednávané Plzeňským krajem od 1. 1. 2018 poskytována sleva ve stejném rozsahu (50 %) jako je již více než 10 let poskytována v Plzni, tj. sleva na jednotlivé i předplatné jízdné je zvýšena z 25 % na 50 %.  Osoby pobírající starobní důchod nebo invalidní důchodu pro invaliditu III. stupně cestují za 50 % ceny plnocenného jízdného.

Slevy v Plzni se od slev v Plzeňském kraji i nadále po 1. 1. 2018 liší v případě občanů starších 70 let a v případě držitelů zlaté Janského plakety. V Plzni jezdí senioři starší 70 let, držitelé průkazu ZTP, držitelé průkazu ZTP/P a držitelé Zlaté medaile (plakety) Prof. MUDr. Jana Janského, kteří jsou držiteli Plzeňské karty, městskou hromadnou dopravou ZDARMA, v Plzeňském kraji jezdí výše uvedení cestující se slevou 50 %.

IDP vznikla z iniciativy města Plzně k 1. 1. 2002 a o její řízení a rozvoj se starala městem zřízená a vlastněná firma Plzeňský holding a.s. Po pěti letech v roce 2007 se k integraci dopravy v plzeňské aglomeraci připojil Plzeňský kraj a na řízení a rozvoji IDP se začal podílet Odbor dopravy a silničního hospodářství. Z iniciativy města Plzně byl na jaře 2010 v souladu se zákonem č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících založen plzeňský organizátor dopravy POVED s. r. o., který je vlastněn městem Plzeň a Plzeňským krajem, na něhož byly převedeny z města Plzně a Plzeňského kraje potřebné kompetence.

Účastníky smluv Integrované dopravy Plzeňska jsou dva objednatelé (statutární město Plzeň a Plzeňský kraj), dále plzeňský organizátor veřejné dopravy POVED s. r. o. na straně jedné a na straně druhé stávající dopravci (Plzeňské městské dopravní podniky, a.s., ČSAD autobusy Plzeň a.s., České dráhy, a.s., ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o., Autobusová doprava-Miroslav Hrouda s.r.o., Město Blovice a noví dopravci VATRA Bohemia, spol. s r.o. a ANEXIA BUS s.r.o.

Smlouva IDP a její dílčí Provozně-ekonomická a Provozně-technická smlouva IDP jsou smluvní vztahy, na jejichž základě je od roku 2007, respektive od roku 2012, provozován systém Integrované dopravy Plzeňska. Noví dopravci, kteří se chtějí zapojit do integrované dopravy, musí přistoupit ke všem smluvním vztahům IDP. V oblasti severního Plzeňska působí dva dopravci, kteří dosud do IDP zapojeni nebyli. Jsou to dopravci VATRA Bohemia a ANEXIA BUS.

Smlouva Integrované dopravy Plzeňska (IDP) poskytuje od 1. 4. 2012 právní rámec pro uzavření dílčích smluv, upravujících provozní, organizační, technické a finanční zabezpečení Integrované dopravy Plzeňska a upravuje zásady a procedurální pravidla výkonu působnosti pracovní skupiny Integrované dopravy Plzeňska a nově i standardy dopravy.

Provozně-ekonomická smlouva Integrované dopravy Plzeňska od 1. 4. 2012 upřesňuje podmínky pro zajištění funkčnosti systému IDP. Jejím předmětem je vymezení území IDP (Linky, spoje, zastávky a stanice IDP), řešení problematiky rozdělení tržeb za integrované jízdní doklady (Mechanismus pro dělby tržeb z prodeje IJD), podmínky přepravy v IDP (Smluvní přepravní podmínky v systému IDP), řešení tarifní problematiky IDP (Tarif a tarifní zásady Integrované dopravy Plzeňska) a zajištění prodeje integrovaných jízdních dokladů (Prodejní místa a způsob prodeje jízdních dokladů IDP).

Rada Plzeňského kraje rozhodla proti původním záměrům postupného rozšiřování rozšířit Integrovanou dopravu Plzeňska (IDP) na území celého Plzeňského kraje již od 1. 7. 2018, jako podklad pro vyhlášení výběrových řízení na nové dopravce, kteří budou vybráni dle zákona č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících. Pro vypsání soutěže je nutné rozdělit celé území Plzeňského kraje do tarifních zón IDP a následně na dvě soutěžní oblasti - jednu na jih od trasy dálnice D5, druhou na sever od trasy dálnice D5.

Před rozšířením Integrované dopravy Plzeňska na území celého Plzeňského kraje k 1. 7. 2018 bude předložena opět aktualizace smluvních vztahů do RMP i RPK, protože bude nutné zařadit do systému IDP dalších pět dopravců.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 03.04.2018 08:26



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka