Rekonstrukce mostu generála Pattona je u konce

V Plzni skončila hlavní část rekonstrukce mostu generála Pattona, nejdůležitějšího a nejdelšího ve městě.

Cílená propagace v Plzni

Jezdí po něm 50 000 aut denně a 800 tramvají. Doprava z centra na sídliště Lochotín, tedy na Karlovy Vary a Most, je nově vedena místo původních dvou třemi jízdními pruhy v obou směrech. Investorem této letošní největší silniční stavby v Plzni za zhruba 175 milionů korun bez DPH je ŘSD. Intenzita dopravy na mostě se zvýšila ze pět let o deset procent.

Stavělo se 1,5 roku za provozu, protože dopravu na sever od města nebylo možné nikam převést. Po celou dobu opravy vždy fungovaly pro auta dva pruhy v obou směrech. Žádné vážnější nehody ani zácpy opravy nepoznamenaly.

Město Plzeň se na stavbě podílelo částkou zhruba 40 milionů korun včetně DPH. Za peníze nechalo zrekonstruovat tramvajovou trať na mostě, dále upravit chodníky a osadit nové veřejné osvětlení na předmostí, součástí je také cyklostezka. Projekt měl za město na starost Odbor investic Magistrátu města Plzně. „Byla to velmi komplikovaná stavba sama o sobě. Mohu poděkovat za skvělou práci pro nás Plzeňany a nejen Plzeňany, protože toto je nejdůležitější dopravní tepna v našem městě. Na začátku jsme se toho projektu báli, jde o nejrušnější komunikaci spojující severní a jižní Plzeňsko. Ukázalo se ale, že ti, kteří stavbu prováděli, situaci zvládli,“ řekl při slavnostním zprovoznění primátor města Plzně Martin Zrzavecký. Poděkoval ŘSD, zhotoviteli, ale také zástupcům městských složek, které měly projekt na starost.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka