S koncem roku bude v Evropě v provozu již 400 bezemisních vozů Hyundai na vodíkový pohon

Automobilka Hyundai Motor předala další z modelů ix35 Fuel Cell s vodíkovým pohonem společnosti Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU). Organizace podporovaná Evropskou komisí se zabývá výzkumem a zaváděním vodíkových technologií do běžné praxe. Během následujících čtyř let bude organizace dodaný model ix35 Fuel Cell představovat při nejrůznějších příležitostech zástupcům společností i veřejnosti v celé Evropě.

Jarní servisní akce AUTO CB

ix35 Fuel Cell jako reprezentant vodíkového pohonu

Skutečnost, že náš vůz ix35 Fuel Cell byl již po čtvrté zvolen jako reprezentant vodíkového pohonu, nás velmi těší. O to víc, že si ho vybrala organizace podporovaná Evropskou komisí. Ukazuje to mimo jiné naši schopnost poskytovat dlouhodobě čisté řešení mobility," uvedl Thomas A. Schmid, výkonný ředitel Hyundai Motor Europe a dodal: „Do konce letošního roku budou na evropských silnicích jezdit již čtyři stovky vozů Hyundai ix35 Fuel Cell. Naše automobilka a FCH JU bude i nadále pracovat na dalším zjednodušování přístupu k technologiím vodíkového pohonu."

Spolupráce mezi oběma společnostmi trvá již od roku 2011. Počínaje rokem 2013 dodává Hyundai modely Fuel Cell do veřejného a soukromého sektoru jak za účelem dalšího výzkumu, tak i pro nejrůznější show a prezentace.

Lidé jednoduše zjišťují, jak je snadné přejít na zcela bezemisní dopravu

S potěšení opět přijímáme klíčky od vozu ix35 Fuel Cell. Využijeme ho k představení reálných výhod a přínosů technologie vodíkových palivových článků. Zvyšování informovanosti v této oblasti je nezbytné pro uvedení na širší trh a spolupráce s Hyundai umožňuje stále více lidem poznat tyto inovativní technologie. Lidé jednoduše zjišťují, jak je snadné přejít na zcela bezemisní dopravu," vysvětlil Bart Biebuyck, výkonný ředitel FCH JU.

Veřejné i soukromé flotily

Automobilka Hyundai v posledních letech pronajala vozy ix35 Fuel Cell do několika veřejných a soukromých flotil, a to především v Evropě, kde za podpory Evropská unie vzniká i potřebná infrastruktura v podobě výstavby vodíkových čerpacích stanic

První sériový vůz s vodíkovým pohonem

Ix35 Fuel Cell je první sériově vyráběný vůz s vodíkovými palivovými články (FCEV). Výkonný asynchronní elektromotor generuje výkon 100 kW (136 PS), s maximálním točivým momentem 300 Nm. Dojezd na jednu plnou nádrž se pohybuje kolem 600 kilometrů.

Tip pro fanoušky nových automobilů

Pokud jste fanouškem automobilů značky Hyundai ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.

Tip na závěr: Přečtěte si nový magazín Nové automobily v ČR. Je k dispozici online i ke stažení ve verzi PDF.

Fotogalerie
Autor: Kateřina Štveráková Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka