S novým jízdním řádem dochází v kraji k výrazným změnám ve veřejné dopravě

Od 9. prosince 2018 dochází v Plzeňském kraji k jedné z největších změn v jízdních řádech za poslední roky.

weby uniweb zprávy

Mezi nejmarkantnější patří určitě svým rozsahem úprava trasy na trati Plzeň – Praha, najdou se ale i další změny, které lidem usnadní cestování veřejnou dopravou.

Z Rokycan do Plzně za 11 minut
Často je veřejná doprava brána jako pomalejší bratr automobilové dopravy. Ne vždy to však platí, na trati 170 z Plzně na Rokycany určitě nikoliv. Rychlík dojede z Plzně do Rokycan za 11 minut, osobní vlak potřebuje jen 16 minut. Jde o velmi významné zrychlení, například autobus potřebuje více než dvojnásobnou dobu oproti rychlíku. Na trase Plzeň – Rokycany byly přidány osobní vlaky, v oblasti Rokycanska se zvyšuje i počet autobusů. „Do Strašic pojede ve špičce autobus z Rokycan po 30 minutách, rozšířili jsme počet spojů o víkendu. Do Mýta a Zbirohu pojedou autobusy z Rokycan po hodině, více spojů se dočkají cestující z Rokycan do Volduch, Radnic či Mirošova,“ potvrzuje náměstek hejtmana pro oblast dopravy, Pavel Čížek. 

Více autobusových spojů pojede i na trase mezi Plzní, Chrástem, Břasy a Radnicemi. Kromě večera pojede autobus každé dvě hodiny, odpoledne a ráno častěji, více spojů se dočkají obyvatelé o víkendu. „Po zprovoznění Ejpovického tunelu také pojedou všechny vlaky z Radnic přímo do Plzně. Trať Radnice – Chrást se tak prodlouží na trať Radnice – Chrást – Ejpovice – Plzeň,“ doplňuje Pavel Čížek. Například do Chrástu však budou jezdit spoje z Doubravky po třiceti minutách ve špičce, do Dýšiny začnou zajíždět autobusy od Radnic či Volduch.


V Plzni na nový terminál

V krajském městě se s nástupem nového jízdního řádu 9. prosince otevře zbrusu nové autobusové nádraží v Šumavské ulici. Moderní terminál bude zatím sloužit linkám z jižního a východního Plzeňska. Cestující budou moci vystoupit nedaleko centra s přestupem takřka na všechny trolejbusové a dvě tramvajové linky. Se zprovozněním Terminálu jsou upraveny linky ve směru Zruč-Senec nebo víkendové spoje do Kralovic. „Ve směru Zruč-Senec pojedou autobusy ve špičce po třiceti minutách, dále do Hromnice po hodině. Přibydou starosty žádané spoje o víkendech či dopoledne,“ vysvětluje Zdeňka Kmochová z POVEDu (Plzeňského organizátora veřejné dopravy), který změny připravoval a dodává: „Víkendové spoje Kralovice – Kaznějov – Plzeň jezdí v prokladu s osobními vlaky a budou v Plzni navazovat na Západní Expresy do Prahy“.


Na jih novými vlaky a více spoji

Na Terminál Hlavní nádraží dojedou i autobusy z jižního Plzeňska. I zde je upravený koncept dopravy. „Počet cestujících byl dosti slabý, upravili jsme tudíž koncept, aby ve špičce jezdily autobusy z Plzně na Chválenice po třiceti minutách, dále do Neuraz a Chlumu po hodině. Zlepší se spojení i z přestupních uzlů Nezvěstice a Blovice například do Spáleného Poříčí, Míšova či Letin“, upřesňuje specialista na dopravu ze společnosti POVED Martin Fencl. Přestup mezi autobusovou a drážní dopravou se v této oblasti bude realizovat na moderní elektrické vlaky RegioPanter, které jsou bezbariérové a klimatizované. „Na trase z Plzně do Nepomuku jsou vlaky rychlejší a pohodlnější, zrušili jsme proto souběžné autobusy. Například do Šťáhlav pojedou autobusy v prokladu s vlaky, v souhrnu jde ve špičce o interval 20 – 30 minut“, dodává Martin Fencl. Důležitým faktorem je zvýšení počtu osobních vlaků. Pomůže to zkvalitnit i dostupnost Šumavy – ze Sušice pojede s přípojem od vlaků více autobusů o víkendech mimo hlavní letní sezónu do Srní či Modravy.

Nový terminál
Nové autobusové nádraží má celkem 9 odjezdových stanovišť a jedno příjezdové, v prvním roce provozu na něj budou jezdit především linky z jižního a východního Plzeňska. Od roku 2020 budou na terminál zajíždět všechny páteřní linky, kromě linek ze severního Plzeňska. Ty přibydou na terminálu po dostavbě přeložky silnice I/20 Plaská – Na Roudné, a to z důvodu eliminace vysokého zpoždění na dnešní Jateční ulici. Ve večerních hodinách a o víkendu budou na terminál zajíždět i krátké příměstské linky, které jinak budou končit na těchto přestupních uzlech.
Přehled linek, včetně rozmístění stanovišť:

1 LOSINÁ
450591 Blovice - Chlum - Plzeň

440606 Plzeň - Plánice

440666 Plzeň - Sušice - Kvilda

450551 Nebílovy - Chlum - Plzeň

433650 Sušice - Plánice - Plzeň

2 ZRUČ-SENEC
460010 Nadryby - Plzeň - Mokrouše - Starý Plzenec

440020 Plzeň - Hromnice - Liblín

3 STARÝ PLZENEC/LETKOV
440555 Plzeň - Rožmitál p. Třemšínem - Příbram

450582 Mladý Smolivec - Plzeň

460010 Nadryby - Plzeň - Mokrouše - Starý Plzenec

450170 Šťáhlavy - Starý Plzenec - Plzeň

4 CHRÁST/KYŠICE/EJPOVICE
470240 Liblín - Radnice - Plzeň

470320 Cheznovice - Rokycany - Plzeň

470560 Zbiroh - Rokycany - Plzeň

470230 Volduchy - Chrást - Plzeň

440290 Plzeň - Chrást
5 KOZOLUPY
490660 Tachov - Bor - Stříbro - Plzeň

440333 Plzeň - Tachov - Lesná, St. Knížecí Huť

6 KRALOVICE
440800 Plzeň - Kralovice - Čistá

7, 8, 9 VÝSTUPNÍ

 




Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
vanocethai

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018
seo uniweb