Neoblíbenější značka domácího trhu
„
Velice si vážíme přízně, které se automobilům ŠKODA dlouhodobě dostává na našem domácím trhu – v České republice, kde bije srdce značky ŠKODA. Díky atraktivní modelové paletě značka i v roce 2016 upevnila vedoucí pozici na domácím trhu. S více než třetinovým tržním podílem potvrzuje ŠKODA roli nejoblíbenější značky celého domácího trhu,“ říká Luboš Vlček, šéf ŠKODA AUTO Česká republika. „
Na domácím trhu se daří všem modelovým řadám značky ŠKODA. Modely OCTAVIA, FABIA, RAPID a SUPERB jsou v celkovém absolutním pořadí nejprodávanějšími vozy v ČR, CITIGO a YETI se dlouhodobě drží v první desítce a zcela nový model KODIAQ nás svým razantním vstupem na trh velmi potěšil. Nedílnou součástí úspěchu značky ŠKODA jsou inovativní služby, modernizovaná prodejní i servisní síť a v neposlední řadě odborně zdatný a zákaznicky orientovaný personál – tyto hodnoty jsou základem dalšího dynamického rozvoje značky ŠKODA na domácím trhu, kde kralujeme již od roku 1936,“ dodává Luboš Vlček s tím, že rok 2017 bude pro značku ŠKODA rokem SUV ofenzivy, konektivity a dalších inovací produktů i služeb zákazníkům.
Už před 100 lety byla automobilka největší podnik svého druhu v českých zemích
Již v éře značky
Laurin & Klement (1895-1925) se mladoboleslavská automobilka vypracovala na
největší podnik svého druhu v českých zemích a dokonce i v celé rakousko-uherské monarchii. Rozpad tradičních trhů po první světové válce spolu s politicko-ekonomickými překážkami v mezinárodním obchodě znamenal pouze
dočasný ústup výrazně exportně orientované značky z pozice tuzemské automobilové jedničky.
V prosinci 1936 se ŠKODA stala nejprodávanější automobilovou značkou na československém trhu
Návrat na výsluní v roce 1936 byl logickým vyústěním více než
desetileté práce nových vlastníků (průmyslového gigantu ŠKODA) a managementu v čele s ředitele Karlem Hrdličkou. Značka ŠKODA se v Československu stala průkopníkem efektivní pásové výroby a racionální unifikace sortimentu, přinášející výhody zákazníkům v podobě vysoké kvality i spolehlivosti automobilů s férovým poměrem cena/výkon. Ze světové
hospodářské krize tak mladoboleslavská automobilka vyšla posílena, s novou generací moderně řešených modelových řad ŠKODA POPULAR, RAPID, FAVORIT a SUPERB s nezávislým zavěšením všech kol, čtyř-až šestiválcovými motory a tuhým páteřovým rámem podvozku.
Podíl značky ŠKODA na československém trhu se
stabilně zvyšoval z 13,8 % na vrcholu hospodářské krize (1933) přes 27,1 % v roce 1936, kdy se značka ŠKODA stala tuzemským lídrem, až po 39,2 % v posledním předválečném roce. Kromě úspěchů u zákazníků z tehdejšího Československa vykazoval
dynamický růst také export i na nejnáročnější evropské trhy, stejně jako
do zámoří.
Cesta na vrchol: růst prodejů automobilů značky ŠKODA, 1933-1938 [ks]
Značka/rok | 1933 | 1934 | 1935 | 1936 | 1937 | 1938 |
---|
ŠKODA | 1233 13,8 % trhu | 1629 16,8 % trhu | 1892 20,4 % trhu | 3014 27,1 % trhu | 4452 34,3 % trhu | 5028 39,2 % trhu |
---|
Praga | 2231 | 2251 | 1980 | 2017 | 2144 | 2566 |
---|
Tatra | 2113 | 2197 | 2326 | 2974 | 3240 | 2786 |
---|
Ostatní čs. | 2582 | 2779 | 2268 | 2055 | 1994 | 1331 |
---|
Import | 771 | 848 | 803 | 1066 | 1137 | 1122 |
---|
Trh ČSR | 8930 | 9704 | 9269 | 11 126 | 12 967 | 12 833 |
---|
Ve složitém
poválečném období se podařilo rychle obnovit produkci v Mladé Boleslavi, k níž se v průběhu následujících dvou let připojily závody Vrchlabí a Kvasiny. Produkci se dařilo zvyšovat i přes omezené
státní investice do vývoje a výroby, bariéra 10 000 kusů ročně „padla“ v roce 1955 díky náběhu výroby modelu ŠKODA 440 „Spartak“, významný krok vpřed znamenalo vybudování zcela nové, moderně vybavené továrny pro řadu ŠKODA 1000 MB (1964). Její úspěch doma i v zahraničí umožnil posunout objem výroby za hranici 100 000 vozů ročně (1967).
Privatizace tuzemské automobilky
Na sklonku
80. let se díky moderně koncipovanému vozu
ŠKODA FAVORIT s pohonem předních kol rozevřely nůžky mezi poptávkou domácích zákazníků a omezenými kapacitami výrobce AZNP (ŠKODA). Zásadní změnu přinesla
privatizace tuzemské automobilky s bohatými tradicemi do rukou největšího automobilového koncernu tehdejší Evropy, společnosti
Volkswagen. Kromě zásadní modernizace i rozšiřování výrobního sortimentu a nárůstu objemu produkce položila značka ŠKODA velký důraz také na oblast klientské péče.
V Plzni je autorizovaným prodejcem a servisem vozů ŠKODA osvědčený autosalon AUTO CB
V nabídce prodejních, servisních a finančních služeb učinila společnost ŠKODA AUTO výrazný kvalitativní pokrok, jehož pozitiva oceňují všichni zákazníci. Prodejní síť značky, čítající v současnosti
184 autorizovaných prodejních partnerů a 230 autorizovaných servisních míst, navíc nedávno prošla plánovanou modernizací. Od ledna 2016 tak zákazníci v showroomech naplno využívají nového korporátního standardu a těší se ještě vyšší úrovni kvality služeb i individuální péči. Tradičně stabilní pozice značky ŠKODA na českém trhu patří k nejpřesvědčivějším důkazům správnosti nastoupené cesty.
V Plzni se můžete spolehnout na firmu AUTO CB, která vám zajistí špičkový servis vaší škodovky, STK a také pojištění a financování vozů.
Zajímá vás novinka ŠKODA KODIAQ?
Zajímá vás novinka roku 2016
ŠKODA KODIAQ? V roce 2017 už můžete mít nové velké SUV ve své garáži.
Přijďte se informovat o nových vozech ŠKODA do Auto CB v Plzni!
Nepomucká 487/119
326 00 PLZEŇ
Telefon: 377 666 666
Email: autocb@autocb.cz
Web: www.autocb.cz
Facebook: Auto CB Plzeň
Autor: Kateřina Štveráková Článek může obsahovat komerční sdělení.
Komentáře
Sdílet článek