ŠKODA 80 let na čele tuzemských prodejních statistik

Před 80 lety, v roce 1936, se automobilka ŠKODA stala na domácím československém trhu nejprodávanější značkou – a pozici lídra si ŠKODA s vysokým náskokem udržuje kontinuálně dosud. Zároveň zaznamenává dynamický růst na globálních trzích.

Cílená propagace v Plzni

Neoblíbenější značka domácího trhu

Velice si vážíme přízně, které se automobilům ŠKODA dlouhodobě dostává na našem domácím trhu – v České republice, kde bije srdce značky ŠKODA. Díky atraktivní modelové paletě značka i v roce 2016 upevnila vedoucí pozici na domácím trhu. S více než třetinovým tržním podílem potvrzuje ŠKODA roli nejoblíbenější značky celého domácího trhu,“ říká Luboš Vlček, šéf ŠKODA AUTO Česká republika. „Na domácím trhu se daří všem modelovým řadám značky ŠKODA. Modely OCTAVIA, FABIA, RAPID a SUPERB jsou v celkovém absolutním pořadí nejprodávanějšími vozy v ČR, CITIGO a YETI se dlouhodobě drží v první desítce a zcela nový model KODIAQ nás svým razantním vstupem na trh velmi potěšil. Nedílnou součástí úspěchu značky ŠKODA jsou inovativní služby, modernizovaná prodejní i servisní síť a v neposlední řadě odborně zdatný a zákaznicky orientovaný personál – tyto hodnoty jsou základem dalšího dynamického rozvoje značky ŠKODA na domácím trhu, kde kralujeme již od roku 1936,“ dodává Luboš Vlček s tím, že rok 2017 bude pro značku ŠKODA rokem SUV ofenzivy, konektivity a dalších inovací produktů i služeb zákazníkům.

Už před 100 lety byla automobilka největší podnik svého druhu v českých zemích

Již v éře značky Laurin & Klement (1895-1925) se mladoboleslavská automobilka vypracovala na největší podnik svého druhu v českých zemích a dokonce i v celé rakousko-uherské monarchii. Rozpad tradičních trhů po první světové válce spolu s politicko-ekonomickými překážkami v mezinárodním obchodě znamenal pouze dočasný ústup výrazně exportně orientované značky z pozice tuzemské automobilové jedničky.

V prosinci 1936 se ŠKODA stala nejprodávanější automobilovou značkou na československém trhu

Návrat na výsluní v roce 1936 byl logickým vyústěním více než desetileté práce nových vlastníků (průmyslového gigantu ŠKODA) a managementu v čele s ředitele Karlem Hrdličkou. Značka ŠKODA se v Československu stala průkopníkem efektivní pásové výroby a racionální unifikace sortimentu, přinášející výhody zákazníkům v podobě vysoké kvality i spolehlivosti automobilů s férovým poměrem cena/výkon. Ze světové hospodářské krize tak mladoboleslavská automobilka vyšla posílena, s novou generací moderně řešených modelových řad ŠKODA POPULAR, RAPID, FAVORIT a SUPERB s nezávislým zavěšením všech kol, čtyř-až šestiválcovými motory a tuhým páteřovým rámem podvozku.

Podíl značky ŠKODA na československém trhu se stabilně zvyšoval z 13,8 % na vrcholu hospodářské krize (1933) přes 27,1 % v roce 1936, kdy se značka ŠKODA stala tuzemským lídrem, až po 39,2 % v posledním předválečném roce. Kromě úspěchů u zákazníků z tehdejšího Československa vykazoval dynamický růst také export i na nejnáročnější evropské trhy, stejně jako do zámoří.


Cesta na vrchol: růst prodejů automobilů značky ŠKODA, 1933-1938 [ks]

Značka/rok193319341935193619371938
ŠKODA1233 13,8 % trhu1629 16,8 % trhu1892 20,4 % trhu3014 27,1 % trhu4452 34,3 % trhu5028 39,2 % trhu
Praga223122511980201721442566
Tatra211321972326297432402786
Ostatní čs.258227792268205519941331
Import771848803106611371122
Trh ČSR89309704 926911 12612 96712 833

Ve složitém poválečném období se podařilo rychle obnovit produkci v Mladé Boleslavi, k níž se v průběhu následujících dvou let připojily závody Vrchlabí a Kvasiny. Produkci se dařilo zvyšovat i přes omezené státní investice do vývoje a výroby, bariéra 10 000 kusů ročně „padla“ v roce 1955 díky náběhu výroby modelu ŠKODA 440 „Spartak“, významný krok vpřed znamenalo vybudování zcela nové, moderně vybavené továrny pro řadu ŠKODA 1000 MB (1964). Její úspěch doma i v zahraničí umožnil posunout objem výroby za hranici 100 000 vozů ročně (1967). 

Privatizace tuzemské automobilky 

Na sklonku 80. let se díky moderně koncipovanému vozu ŠKODA FAVORIT s pohonem předních kol rozevřely nůžky mezi poptávkou domácích zákazníků a omezenými kapacitami výrobce AZNP (ŠKODA). Zásadní změnu přinesla privatizace tuzemské automobilky s bohatými tradicemi do rukou největšího automobilového koncernu tehdejší Evropy, společnosti Volkswagen. Kromě zásadní modernizace i rozšiřování výrobního sortimentu a nárůstu objemu produkce položila značka ŠKODA velký důraz také na oblast klientské péče.

V Plzni je autorizovaným prodejcem a servisem vozů ŠKODA osvědčený autosalon AUTO CB

V nabídce prodejních, servisních a finančních služeb učinila společnost ŠKODA AUTO výrazný kvalitativní pokrok, jehož pozitiva oceňují všichni zákazníci. Prodejní síť značky, čítající v současnosti 184 autorizovaných prodejních partnerů a 230 autorizovaných servisních míst, navíc nedávno prošla plánovanou modernizací. Od ledna 2016 tak zákazníci v showroomech naplno využívají nového korporátního standardu a těší se ještě vyšší úrovni kvality služeb i individuální péči. Tradičně stabilní pozice značky ŠKODA na českém trhu patří k nejpřesvědčivějším důkazům správnosti nastoupené cesty.

V Plzni se můžete spolehnout na firmu AUTO CB, která vám zajistí špičkový servis vaší škodovky, STK a také pojištění a financování vozů.

Zajímá vás novinka ŠKODA KODIAQ?

Zajímá vás novinka roku 2016 ŠKODA KODIAQ? V roce 2017 už můžete mít nové velké SUV ve své garáži.

Přijďte se informovat o nových vozech ŠKODA do Auto CB v Plzni!

Nepomucká 487/119
326 00 PLZEŇ

Telefon: 377 666 666
Email: autocb@autocb.cz
Web: www.autocb.cz
Facebook: 
Auto CB Plzeň


Autor: Kateřina Štveráková Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka