V Plzni se do kampaně zapojilo rekordních 515 soutěžících ze 142 firem a institucí. Dvou až pětičlenné týmy soutěžily celý květen v dojíždění do práce na kole, mohly také běhat nebo chodit pěšky. Soutěžící dohromady uskutečnili 15 063 jízd, při nichž najezdili (uběhli a ušli) 95 703 „bezemisních“ kilometrů, čímž ušetřili asi 12 tun oxidu uhličitého.
V plzeňské kategorii Kreativita získal 1. místo Jiří Hradský z firmy Iconics za sérii fotek svého týmu dojíždějícího do práce na zelených skládacích kolech. V celorepublikové kategorii Kreativita uspěla se svým videoklipem Ľubica Hradecká z firmy REUS, která získala třetí místo.
Titul Cyklozaměstnavatel roku pro Plzeňsko získaly tři firmy: 1. místo Škoda Electric, 2. místo Maurice Ward Logistics ze Štěnovic a 3. místo firma IntraWorlds. V této kategorii se hodnotila opatření, který zaměstnavatelé vycházejí vstříc dojíždějícím do práce na kole – bezpečné parkování, možnost se osprchovat apod. Přestože tyto firmy získaly titul, neměly by usnout na vavřínech. Oproti celorepublikovému vítězi získali jen polovinu bodů a nejlepší se v rámci republiky umístil až na 62. místě.
Další kategorií byla Pravidelnost dojíždění týmů. Celkem 100% „docházku“ mělo těchto devět týmů: OTS2 z KKN, Systhermáci z firmy Systherm, Zeměměřici z Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Hapina Team za ICONICS, Elite za NARETEC, Hlava 22 za Škoda Transportation, Supporti z Fuji Koyo Czech, Orlice z firmy OMEXOM GA Energo, Škodovácí ze Škoda Electric. Ceny se ale losovaly ze všech 89 týmů, které najezdily (naběhaly) více než 66 % cest do práce.
V kategorii Výkonnost jednotlivců se hodnotil celkový počet najetých (naběhaných) kilometrů. Na prvních třech místech se umístili muži. Ondrej Borusik ze Škoda Transportation najezdil během května do práce 1 303,7 km a obsadil tak 1. místo. Jan Tlustý z Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj najezdil 1 259,9 km a získal stejně jako vloni 2. místo. Na 3. místě se umístil Stanislav Moller z Alfmeier CZ, který ujel 1 237,6 km. Ceny se losovaly z 20 nejlepších jezdců.
Vyhlašování výsledků jednotlivých kategorií bylo zpestřeno doprovodným program, který sledovalo více než osm desítek účastníků akce. O zajímavý program se postaralo například Varieté Sociale ze spolku Ledovec, které si připravilo krátké skeče ze života cyklistů jezdících do práce, nebo hudební duo Mařenka & Chi doprovázející zpěv na akordeon. Při vystoupení parkourové skupiny Break-Out z Bezdružic, se divákům při jejich saltech a přemetech tajil dech. Zahrála i mladá ambiciózní skupina Cold Meat Party hrající alternative rock. Vyvrcholením celé akce bylo taneční vystoupení Tanec Praha - Still House / Dan Canham: Of Riders and Running Horses z Velké Británie. Všem účinkujícím chceme moc poděkovat za skvělou atmosféru, kterou se jim podařilo vytvořit.
V Plzni letos kampaň slavila úspěch. Počet účastníků byl překonán dvojnásobně a květnové počasí jezdcům většinou přálo. V Plzni jezdilo 515 lidí, kteří si vyzkoušeli, že jet do práce na kole může být příjemné zahájení dne a mnoho z nich chce pokračovat v dojíždění i po skončení kampaně. Soutěžící si mohli v Moving Café a na Městské plovárně dvakrát vyzvednout tzv. Kafe na triko nebo se účastnit třech cyklodílen. V poslední květnový den byla přichystána u Papírenské lávky také Snídaně pro cyklisty. Cyklopárty byla vyvrcholením kampaně a příležitost pro účastníky potkat se s ostatními soutěžícími. V září bude probíhat ještě fotografická výstava, která se ohlédne za průběhem letošního ročníku DO PRÁCE NA KOLE. V Plzni se vloni kampaně účastnilo 245 soutěžících, kteří najezdili 40 297 km během 5 308 jízd.
Vyhrát bylo možné 14 poukazů na cyklovybavení v hodnotě 1 000 Kč, poukazy na cykloservis, roční předplatné na bikesharing KolemPlzne.cz, knihy nakladatelství Starý most, permanentky do DEPO2015, poukazy na vstup do únikové místnosti nebo na osobní koučink. Lákadlem mohlo být i originální pivo Raven, víno od Vinného krále nebo neviditelná helma, která funguje jako airbag pro cyklisty a další ceny. Všem partnerům kampaně patří velké díky.
V rámci ČR soutěžilo v květnu v 30 městech bezmála 11 tisíc účastníků z 1 825 firem, kteří společně najeli neuvěřitelných 2 104 000 kilometrů (52x obvod Země), z toho urazili pěšky nebo během 161 535 km. Cyklozaměstnavatelem roku v rámci ČR je firma Continental Barum z Otrokovic. Ta se chlubí více než 700 koly jezdícími po areálu firmy, údržbáři dopravujícími se na koloběžkách. Má pět kamerami hlídaných koláren s čipovým systémem, v každém podlaží sprchy a šatny, zamykací skřínky i na cyklistické helmy.
Celorepublikovou kampaň organizuje spolek Auto*Mat. V Plzni kampaň organizují iniciativa Plzeň na kole (www.plzennakole.cz) a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň (www.klubcestovatelu.com) za podpory Nadačního fondu Zelený poklad (www.zelenypoklad.org), který věnoval do soutěže hlavní ceny. Záštitu nad kampaní převzal pan Petr Náhlík, náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí.
„Rádi jsme v Plzni podpořili kampaň Do práce na kole, která podporuje šetrné formy přepravy, a věnovali hlavní ceny do soutěže. Líbí se nám, že se iniciativa Plzeň na kole dlouhodobě věnuje rozvoji městské cyklistiky v našem městě,“ řekla ke kampani Lucie Davídková, předsedkyně správní rady Nadačního fondu Zelený poklad.