Soutěžní kampaň Do práce na kole v Plzni zná své vítěze

Skončila celorepubliková soutěžní kampaň DO PRÁCE NA KOLE a v Plzni 14. června v kreativní zóně DEPO2015 proběhla závěrečná cyklopárty, při které byly vyhlášeny výsledky jednotlivých kategorií - pravidelnost, výkonnost, kreativita, cyklozaměstnavatel roku.

Cílená propagace v Plzni

 V Plzni se do kampaně zapojilo rekordních 515 soutěžících ze 142 firem a institucí. Dvou až pětičlenné týmy soutěžily celý květen v dojíždění do práce na kole, mohly také běhat nebo chodit pěšky. Soutěžící dohromady uskutečnili 15 063 jízd, při nichž najezdili (uběhli a ušli) 95 703 „bezemisních“ kilometrů, čímž ušetřili asi 12 tun oxidu uhličitého.

V plzeňské kategorii Kreativita získal 1. místo Jiří Hradský z firmy Iconics za sérii fotek svého týmu dojíždějícího do práce na zelených skládacích kolech. V celorepublikové kategorii Kreativita uspěla se svým videoklipem Ľubica Hradecká z firmy REUS, která získala třetí místo.

Titul Cyklozaměstnavatel roku pro Plzeňsko získaly tři firmy: 1. místo Škoda Electric, 2. místo Maurice Ward Logistics ze Štěnovic a 3. místo firma IntraWorlds. V této kategorii se hodnotila opatření, který zaměstnavatelé vycházejí vstříc dojíždějícím do práce na kole – bezpečné parkování, možnost se osprchovat apod. Přestože tyto firmy získaly titul, neměly by usnout na vavřínech. Oproti celorepublikovému vítězi získali jen polovinu bodů a nejlepší se v rámci republiky umístil až na 62. místě. 

Další kategorií byla Pravidelnost dojíždění týmů. Celkem 100% „docházku“ mělo těchto devět týmů: OTS2 z KKN, Systhermáci z firmy Systherm, Zeměměřici z Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Hapina Team za ICONICS, Elite za NARETEC, Hlava 22 za Škoda Transportation, Supporti z Fuji Koyo Czech, Orlice z firmy OMEXOM GA Energo, Škodovácí ze Škoda Electric. Ceny se ale losovaly ze všech 89 týmů, které najezdily (naběhaly) více než 66 % cest do práce.

V kategorii Výkonnost jednotlivců se hodnotil celkový počet najetých (naběhaných) kilometrů. Na prvních třech místech se umístili muži. Ondrej Borusik ze Škoda Transportation najezdil během května do práce 1 303,7 km a obsadil tak 1. místo. Jan Tlustý z Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj najezdil 1 259,9 km a získal stejně jako vloni 2. místo. Na 3. místě se umístil Stanislav Moller z Alfmeier CZ, který ujel 1 237,6 km. Ceny se losovaly z 20 nejlepších jezdců.

 Vyhlašování výsledků jednotlivých kategorií bylo zpestřeno doprovodným program, který sledovalo více než osm desítek účastníků akce. O zajímavý program se postaralo například Varieté Sociale ze spolku Ledovec, které si připravilo krátké skeče ze života cyklistů jezdících do práce, nebo hudební duo Mařenka & Chi doprovázející zpěv na akordeon. Při vystoupení parkourové skupiny Break-Out z Bezdružic, se divákům při jejich saltech a přemetech tajil dech. Zahrála i mladá ambiciózní skupina Cold Meat Party hrající alternative rock. Vyvrcholením celé akce bylo taneční vystoupení Tanec Praha - Still House / Dan Canham: Of Riders and Running Horses z Velké Británie. Všem účinkujícím chceme moc poděkovat za skvělou atmosféru, kterou se jim podařilo vytvořit.

V Plzni letos kampaň slavila úspěch. Počet účastníků byl překonán dvojnásobně a květnové počasí jezdcům většinou přálo. V Plzni jezdilo 515 lidí, kteří si vyzkoušeli, že jet do práce na kole může být příjemné zahájení dne a mnoho z nich chce pokračovat v dojíždění i po skončení kampaně. Soutěžící si mohli v Moving Café a na Městské plovárně dvakrát vyzvednout tzv. Kafe na triko nebo se účastnit třech cyklodílen. V poslední květnový den byla přichystána u Papírenské lávky také Snídaně pro cyklisty. Cyklopárty byla vyvrcholením kampaně a příležitost pro účastníky potkat se s ostatními soutěžícími. V září bude probíhat ještě fotografická výstava, která se ohlédne za průběhem letošního ročníku DO PRÁCE NA KOLE. V Plzni se vloni kampaně účastnilo 245 soutěžících, kteří najezdili 40 297 km během 5 308 jízd.

Vyhrát bylo možné 14 poukazů na cyklovybavení v hodnotě 1 000 Kč, poukazy na cykloservis, roční předplatné na bikesharing KolemPlzne.cz, knihy nakladatelství Starý most, permanentky do DEPO2015, poukazy na vstup do únikové místnosti nebo na osobní koučink. Lákadlem mohlo být i originální pivo Raven, víno od Vinného krále nebo neviditelná helma, která funguje jako airbag pro cyklisty a další ceny. Všem partnerům kampaně patří velké díky.

 V rámci ČR soutěžilo v květnu v 30 městech bezmála 11 tisíc účastníků z 1 825 firem, kteří společně najeli neuvěřitelných 2 104 000 kilometrů (52x obvod Země), z toho urazili pěšky nebo během 161 535 km. Cyklozaměstnavatelem roku v rámci ČR je firma Continental Barum z Otrokovic. Ta se chlubí více než 700 koly jezdícími po areálu firmy, údržbáři dopravujícími se na koloběžkách. Má pět kamerami hlídaných koláren s čipovým systémem, v každém podlaží sprchy a šatny, zamykací skřínky i na cyklistické helmy.

 Celorepublikovou kampaň organizuje spolek Auto*Mat. V Plzni kampaň organizují iniciativa Plzeň na kole (www.plzennakole.cz) a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň (www.klubcestovatelu.com) za podpory Nadačního fondu Zelený poklad (www.zelenypoklad.org), který věnoval do soutěže hlavní ceny. Záštitu nad kampaní převzal pan Petr Náhlík, náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí.

 „Rádi jsme v Plzni podpořili kampaň Do práce na kole, která podporuje šetrné formy přepravy, a věnovali hlavní ceny do soutěže. Líbí se nám, že se iniciativa Plzeň na kole dlouhodobě věnuje rozvoji městské cyklistiky v našem městě,“ řekla ke kampani Lucie Davídková, předsedkyně správní rady Nadačního fondu Zelený poklad.

 


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
17.06.2016 08:23



5 +
 
Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka