Stocku zakázali reklamu na Fernet 8000

Rada pro reklamu České republiky prohlásila, že televizní reklama na nový produkt Stocku Plzeň – Fernet Stock 8000 – je neetická. Podle Rady televizní spot, v němž herečky pijí Fernet Stock 8000 v kombinaci s gumovými medvídky, neodpovídá jejímu Kodexu, který mimo jiné stanoví, že „žádná osoba vystu...

Cílená propagace v Plzni

Rada pro reklamu České republiky prohlásila, že televizní reklama na nový produkt Stocku Plzeň – Fernet Stock 8000 – je neetická. Podle Rady televizní spot, v němž herečky pijí Fernet Stock 8000 v kombinaci s gumovými medvídky, neodpovídá jejímu Kodexu, který mimo jiné stanoví, že „žádná osoba vystupující v reklamě jako konzument alkoholického nápoje nesmí jako osoba mladší 25 let ani vypadat a fakticky musí být starší 25 let“. Rada tak vyhověla stížnosti fyzické osoby, které se zdálo, že reklama nabádá ke konzumaci alkoholu mladistvými.
„Rozhodnutí Rady budeme respektovat a spot stáhneme z vysílání. Ale zásadně s ním nesouhlasíme a dnes jsme se proti němu odvolali. Považujeme rozhodnutí za absurdní. Dvěma herečkám, které účinkují v našem spotu, je aktuálně 27 a 28 let. Nevypadají jako žádné lolity, jsou to mladé dospělé ženy. Oblečení ani make up je proti jejich skutečnému věku nijak neomlazují. Co více může zadavatel a agentura udělat pro splnění ustanovení Kodexu?! Pouhý fakt, že reklama je hravá, herečky se v ní věnují adrenalinové zábavě a pijí Fernet Stock 8000 v kombinaci s gumovými medvídky přece nestačí, aby byly vnímány jako mladší 25 let,“ uvedl generální ředitel Stocku Plzeň – Božkov Martin Petrášek. Navíc spoty vždy běžely v hlavním vysílacím času (prime time), který většinou průřezově oslovuje celou populaci, nikoli jen mladé lidi.
Značka Fernet Stock 8000 byla uvedena na trh na podzim loňského roku a hlavní cílovou skupinou pro všechny marketingové aktivity jsou svobodomyslní lidé ve věku 25-35 let. Proto je logické, že tomu odpovídá i podoba televizní reklamy. „Rituál pití osmitisícovky s medvídkem ve skleničce si vytvořili sami konzumenti, je to trend přímo z trhu, to jsme si my nevymysleli,“ dodává Martin Petrášek.
Reklamní kampaň na Fernet Stock 8000 zahájil Stock Plzeň v březnu, takže rozhodnutí rady přichází téměř po dvou měsících od televizní premiéry spotu. Nyní ji dočasně ukončí do té doby, než bude znát finální odpověď Rady pro reklamu na jeho argumenty. Spot bude dočasně k dispozici pouze na internetových stránkách www.fs8000.cz, kde každý může posoudit, na jaký věk herečky v reklamě „vypadají“.
Kreativní ztvárnění spotů na Fernet Stock 8000 pochází z dílny reklamní agentury Sabotage pod vedením Františka Bumbálka. Režie se ujal Wayne Halloway, který stál například u globální kampaně značky Adidas. Hudbu ke spotu složil Mirek Chyška (J.A.R.), zpívá Dan Bárta.
Stock Plzeň vždy usiluje o to, aby veškeré reklamní i ostatní aktivity společnosti byly v souladu s platnými zákony. Společnost je členem Fóra zodpovědných výrobců lihovin (www.forum-psr.cz) a je vázána také velmi přísným etickým kodexem tohoto sdružení.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 05.05.2008 07:46



0 +
 
Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka