Úsek Plzeň-Stříbro bude hotový v dubnu za dva roky

První část III. železničního koridoru z Prahy do Chebu, třiatřicetikilometrový úsek Plzeň-Stříbro, bude hotový v dubnu 2009. Jeho stavba, která přijde na 4,7 miliardy korun, začala předloni na podzim. V roce 2005 tam šlo 400 milionů Kč, v loňském roce 1,4 miliardy korun a letošní plán investic je zatím 600 milionů korun.

Cílená propagace v Plzni

První část III. železničního koridoru z Prahy do Chebu, třiatřicetikilometrový úsek Plzeň-Stříbro, bude hotový v dubnu 2009. Jeho stavba, která přijde na 4,7 miliardy korun, začala předloni na podzim. V roce 2005 tam šlo 400 milionů Kč, v loňském roce 1,4 miliardy korun a letošní plán investic je zatím 600 milionů korun. Řekl to krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Celý koridor Praha-Plzeň-Cheb, stavba zhruba za 55 miliard korun, má být hotová do konce roku 2016.
Plzeň-Stříbro bude úplně nová trať ve stávající stopě. "Hotová je část Plzeň-Kozolupy včetně zastávky v Plzni Skvrňanech," řekl Jaroš. Stanici začnou cestující využívat od června, kdy město Plzeň dokončí přístupové komunikace. Nyní jsou hotové dvě koleje z Plzně přes Skvrňany, Křimice, Vochov až do Kozolup. Do začátku příštího roku bude položená druhá kolej a nové trakční vedení z Kozolup přes Plešnice až do Pňovan. Na zbylých deseti kilometrech části Pňovany-Sulislav-Vranov-Stříbro, který bude dokončen do dubna 2009, už bude pouze jedna kolej.
Letošní práce na koridoru začaly koncem února. Příští měsíc mají být obnoveny koleje, nástupiště a podchody na nádražích Kozolupy a Pňovany.
Optimalizaci trati Plzeň-Stříbro financuje EU, fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a město Plzeň.
Na ni bude navazovat modernizace čtrnáctikilometrového úseku Rokycany-Plzeň, dokončená do roku 2012. V rámci stavby za 8,8 miliardy korun bude vybudován zatím nejdelší český železniční tunel dlouhý více než čtyři kilometry za čtyři až pět miliard korun. Povede od konce z plzeňské čtvrti Doubravka a skončí jeden kilometr před Ejpovicemi. Na koridoru se dále projektově se připravuje úsek Planá-Cheb.
Koridor Praha-Cheb má nejvyšší prioritu ze železničních staveb v ČR. O evropské peníze požádá SŽDC v roce 2008. Rychlost dalších etap bude záviset na přísunu státních peněz. Peněz z EU má být dostatek, v letech 2008 až 2013 má přitéct ročně na železnice zhruba deset miliard korun.
Po dokončení III. koridoru v roce 2016 se zkrátí doba cesty z Prahy do Chebu z 3,5 na 1,5 hodiny. Z Prahy do Plzně potrvá cesta 35 minut.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 25.03.2007 11:26



0 +
 
Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka