Už čtvrtý ročník Veletrhu práce a vzdělávání v Plzni přilákal opět tisíce lidí

V pořadí již čtvrtý ročník regionálně významného Veletrhu práce a vzdělávání - Klíč k příležitostem se uskutečnil 21. ledna 2016 v prostorách kulturního domu Peklo. Navzdory rekordně nízké nezaměstnanosti a mrazivému počasí byl ze strany veřejnosti opět enormní zájem.

Cílená propagace v Plzni

Hned po otevření veletržní brány se do Pekla hrnuly stovky lidí zajímající se nejen o možnosti získání práce či lepší pracovní pozice, ale rovněž o informace k možnostem se vzdělávat, rozvíjet svou kariéru nebo alespoň zjistit svou cenu na trhu práce. Veletrh zahájila Jana Brabcová, prezidentka AIVD ČR a jednatelka organizátorské společnosti Grafia, spolu s náměstkyní primátora města Plzně Evou Herinkovou, senátorem Lumírem Aschenbrennerem a ředitelem Úřadu práce v Plzni panem Zdeňkem Novotným. Za celý den prošly veletrhem cca. tři tisícovky lidí.

I letos vystavovali velmi atraktivní zaměstnavatelé, např. O2, Sony DADC, Steelcase, Drůbežářský závod Klatovy, Faiveley Transport Czech. Jtekt Automotive, Viza Auto, Lear Corporation, KS-Europe, Kostal CR, MD Elektronik, Styl Plzeň a mnozí další zástupci výrobní i nevýrobní sféry.  Návštěvnicky atraktivní byl i stánek Úřadu práce s EURESem (a jeho poradnou pro zájemce o práci v zahraničí) či stánky vzdělávacích institucí s nabídkou vzdělávání dospělých.

„Na našem veletrhu si každý našel to své. Práci a přímý kontakt s podnikovými personalisty, poradny různého druhu a také přednášky. Přednáškové místnosti byly doslova nazděné. Většina návštěvníků prošla v podstatě celý doprovodný program“, ohlíží se za veletrhem Štěpánka Pirnosová, obchodní ředitelka Grafie a zároveň moderátorka celé akce.

A že celodenní program byl letos opravdu pestrý. Kromě poraden - kariérové, image a brýlové či grafologické a testování jazykové úrovně zařadili organizátoři řadu novinek. Tou asi nejpopulárnější byla fotoslužba pro zájemce o profesionální fotografii do životopisu, využilo ji celkem 102 návštěvníků. Vyfotografování však mohlo předcházet i česání a nalíčení, včetně konzultace, jak se správně upravit na pohovor či obchodní jednání. Pro radu zdarma si lidé chodili i k právníkovi – specialistovi na pracovně-právní otázky. Pro odvážné z řad budoucích podnikatelů byla k dispozici i konzultantka pro realizaci vlastního business plánu. Velký zájem byl i o měření zraku refraktometrem, kde navíc probíhala sbírka starých brýlí pro potřebné. Této služby využilo téměř 60 osob. Brýlí do sbírky přinesli návštěvníci přes 350 kusů, standardní sbírková krabice Lions Clubu nestačila.

Tradičním doprovodem veletrhu jsou i populární přednášky. Přednáškové místnosti byly zaplněny na všechna ze 14 témat týkajících se hledání práce na internetu (přednášel Bc. Jan Vavřička, MBA, projektový manažer UNIWEB s.r.o.), vzdělávání se, sebeprezentace, pracovního práva a mnohých dalších. Jednou z novinek bylo vystoupení ředitele Ledovce Martina Fojtíčka na téma Jak se pozná, že už jsem se zbláznil? Účastníci se živě zajímali o možnosti individuálního vzdělávání hrazeného z prostředků úřadu práce. "Jsem nadšená možností, že si mohu sama vybrat rekvalifikaci, která mi vyhovuje a posune mne dál. Chci se věnovat fotografování a z koníčka udělat živnost," říká Zdena Novotná z Plzně. Jiné účastníky, zejména muže, zaujala rekvalifikace na operátora či programátora NC strojů. "Je to perspektivní a velmi poptávaný obor", říká Andrea Králová, manažerka veletrhu. "Ještě před konání veletrhu nám řada lidí volala s dotazy, jak získat až 50.000 Kč na tzv. zvolenou rekvalifikaci, kterou úřad práce může proplatit. Na takovéto rekvalifikace se hlásí lidé, kteří opravdu chtějí pracovat, a často po praxi v podniku již dostanou nabídku pracovního místa," dodává Králová. 

I letos byly vyhlášeny ceny Mamma / Parent Friendly pro podniky přátelské rodině. Oceněny byly společnosti, které vyhověly podmínkám hodnocení a vytvářejí dobré podmínky pro zaměstnance s rodinami, např. zkrácené úvazky, pružnou pracovní dobu, firemní školky či jesle, akce pro rodiny s dětmi či umožňují péči o rodinné příslušníky. Letos si osvědčení odnesly společnosti Hofmann Wizard, Kontron ECT Design, Maurice Ward & Co., Oblastní charita Klatovy, Kaufland ČR a Styl Plzeň. Poslední z nich získal ocenění již podruhé.

A jak byli spokojeni vystavovatelé?

Většina z nich ocenila skvělou návštěvnost veletrhu. Například Lenka Holmanová ze společnosti Kostal si pochvalovala, že získali nejen dostatek životopisů, ale i řadu kontaktů. Stejně tak i zástupci společnosti Makro konstatovali, že rozdali řadu vizitek a již v průběhu veletrhu na uvedeném e-mailu přistálo několik zajímavých životopisů.  

Zajímavý je i pohled na strukturu návštěvníků veletrhu. Anketu vyplnilo 639 lidí, což je podle odhadů asi čtvrtina všech, kteří se přišli na veletrh podívat.

Co do věku byla nejčetnější skupina 21-30 (27%) a 31-40 let (23%). Nízké nezaměstnanosti odpovídal i počet nezaměstnaných - 39% dotázaných, což je o celých 15 procentních bodů méně než loni! Pracujících dorazila skoro třetina (30%), přitom loni bylo pracujících jen 21%. Organizátoři byli potěšeni i účastí studentů vysokých (9%) i středních (7%) škol a nárůstem maminek (či tatínků) na rodičovské (5,3% oproti loňským 2%).

Každý čtvrtý dotázaný byl vysokoškolák, nejvíce přišlo lidí se středním vzděláním (45%). Vyučených byla pětina. V tomto ohledu je struktura podobná jako loni. Další Veletrh práce a vzdělávání proběhne opět v lednu 2017.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 27.01.2016 08:19



6 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka