Právě českým a moravským horám dávají Češi podle ankety společnosti Hannah přednost před pobytem v zahraničních střediscích. Naším nejoblíbenějším zimním sportem zůstává lyžování, na které se jednou až dvakrát do roka s oblibou vypraví tři čtvrtiny z nás. Na horách pak vyžadujeme především pravidelně upravované sjezdovky a běžecké stopy.
Z výsledků únorové ankety společnosti Hannah vyplývá, že nejoblíbenějším zimním sportem Čechů je už tradičně lyžování. Provozuje ho 58,1 % respondentů. Jako sportovci jsme poměrně konzervativní, své oblíbené zimní kratochvíli, ať už se jedná o lyžování, běžkování, snowboarding či jiný sport, se většina z nás věnuje už od dětství (59,7 % dotázaných). Objevovat krásu zimních sportů učíme samozřejmě i své děti, většina Čechů totiž jezdí na hory s celou rodinou (60,5 % respondentů).
Češi v zimě raději zůstávají v tuzemsku, přičemž na hory jezdí nejčastěji na Šumavu nebo do Krkonoš. 55,8 % dotázaných dává přednost českým horám před rakouskými (23,3 %) či italskými (11,6 %).
A jak dlouhou dobu trávíme v zimě na horách? Martin Kalaš, marketingový ředitel Hannah, upřesňuje: „Podle našeho průzkumu si vícedenní pobyt na horách dopřeje maximálně dvakrát do roka 78,3 % dotázaných. Stejně tak zůstávají u Čechů oblíbené i jednodenní lyžovačky, 41,1 %, si ji dopřeje nanejvýš dvakrát do roka, zatímco 30,2 % se na jeden den vypraví do hor opakovaně, třeba i šestkrát za rok.“
Nejdůležitějšími kritérii, podle nichž se při volbě konkrétního lyžařského střediska rozhodujeme, jsou pravidelně upravované sjezdovky (52,7 % dotázaných), stejně jako široký výběr sjezdovek, nízká návštěvnost daného areálu a také nízká cenu za skipas. Také pro běžkaře hraje největší roli kvalita terénu, v tomto případě upravená stopa.
Výsledky průzkumu dále ukázaly, že Češi dbají na výběr správného oblečení na hory, nicméně nové kousky si pořizují, až když je potřeba (62,8 % dotázaných). „Oblečení na hory většina Čechů obvykle řeší v dané lyžařské sezóně podle aktuální potřeby. Při nákupu lyžařského a běžkařského oblečení pak kladou největší důraz na materiál, technické parametry a detaily daného oděvu,“ shrnuje Martin Kalaš.
POZN.: V anketě společnosti Hannah odpovídalo 61,2 % žen, muži tvořili 38,8 % respondentů.