Svým zásahem nekompromisně mění podobu města v reklamní katalog. Nehledě na to, že svou expanzí zabírá místo účelnějším prvkům, které ve veřejném prostoru mají své opodstatnění. Pro platformu Vizuální smog v Plzni je důležité, aby si společnost začala plně uvědomovat tuto degradaci veřejného prostoru. "Pokud reklama bude i nadále mít ve veřejném prostoru dominantní místo, nezabráníme veřejnosti, aby tento stav vnímala jako běžnost, něco co je v pořádku. Kulturní společnost se bude vytrácet touto deformací estetických hodnot," říkají zástupci platformy.
Ta je nezávislou iniciativou, jejímž cílem je popularizace tohoto problému. "V dialogu se všemi zainteresovanými chceme najít komplexní a kompromisní řešení. Komentovaná procházka po centru Plzně je jedním z prvních kroků," dodávají.
Uskuteční ve středu 18. 7. 2018. od 19 hod. u pomníku Díky, Ameriko! Procházkou provedou erudovaní odborníci na téma vzaté – architekt a historik architektury Mgr. Ing. arch. Petr Klíma a fotografka MgA. Tereza Bonaventurová.
Cílem platformy je zastavit zneužívání veřejného parteru k nepřiměřené soukromé reklamní činnosti, důsledně odstraňovat nelegální reklamu, zvýšit grafickou a technickou úroveň reklamy (v centru města především), iniciovat vytvoření reklamního manuálu dobré praxe - po vzoru dalších měst (Brno, Uh. Hradiště,…)
Během procházky účastníci jistě neminou největší bolesti a nemoci veřejného prostoru, jako jsou světelné obrazovky, bannery zakrývající celé fasády domů, reklamní lavičky, roztodivné zanesené výlohy grafickým a vizuálním odpadem, reklamní kostky bránící volnému průchodu a mnohé další. Organizátoři však poukážou i na příklady dobré praxe.