Zájem o Plzeň mezi asijskými turisty roste

O Plzeň jako turistickou destinaci je i nadále zájem. Dokládají to nejen počty turistů, ale i pozornost ze strany zahraničních novinářů. Zatímco v roce 2015 se do Plzně sjížděli z velké části hlavně evropští žurnalisté se specializací na kulturu, v letošním roce se skladba press tripů obměnila.

Cílená propagace v Plzni

Do Plzně míří řada novinářů a zástupců cestovních kanceláří  z Asie. Právě Jižní Korea, Čína a další asijské země v současné době patří k nejrychleji rostoucím trhům. Plzeň tak jako zajímavou turistickou destinaci ve svém čtyřdílném cestopisu  z Česka objevila například celostátní jihokorejská státní televize EBS, japonský lifestylový magazín Imported House nebo tři desítky novinářů a zástupců cestovních kanceláří z Číny.

Každý press trip připravuje organizace Plzeň - TURISMUS na míru podle konkrétního zájmu a požadavků účastníků, což není vždy s ohledem na mnohdy zcela odlišné kulturní, stravovací, společenské nebo náboženské zvyky snadné. Často je třeba program měnit v průběhu cesty například kvůli počasí.

„Při návštěvě zmiňované korejské televize jsme například měli absolutní smůlu na počasí. Celý natáčecí den nám propršel. Nakonec se nám ale podařilo program sestavit tak, aby v záběrech nebylo pouze ubrečené, šedivé město. Populární korejský moderátor se zúčastnil soutěže v držení tupláků na festivalu minipivovarů Slunce ve skle, ve které skočil druhý. Zkusil si vlézt do pivovarského sudu v Plzeňském Prazdroji a vyzkoušel pivní lázně v Purkmistru. Díky tomu Plzeň v pořadu naplněném záběry krásné české krajiny nezapadla a troufám si tvrdit, že divákům utkvěla v paměti,“ uvádí Martina Chomátová, která má v organizaci Plzeň - TURISMUS press tripy na starost.

Organizace Plzeň – TURISMUS se ve spolupráci s agenturou CzechTourism a jejími zahraničními zastoupeními snaží prostřednictvím press tripů šířit dobré jméno Plzně jako turistické destinace. Zájem ze strany novinářů odpovídá současným trendům na trhu cestovního ruchu. 

Podle údajů Českého statistického úřadu přijelo v prvním pololetí do Plzně celkem 73 431 zahraničních turistů, tedy těch, kteří v Plzni přenocují.  Z toho necelá polovina pochází z Německa  (30 911 osob). Druhou početně nejvýznamnější skupinou se letos stali turisté z Jižní Koreje (4 419 osob). Přeskočili tak Slováky, kteří donedávna v žebříčku zaujímali 2. místo. V prvním pololetí jich do plzeňských hotelů přijelo 4 201. Na čtvrtém místě letos prozatím skočili Číňané (3 157 osob). Do top 5 zdrojových trhů podle zemí původu se vešlo i Rakousko s 2 697 osobami.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 12.11.2016 17:07



3 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka