EQS je první plně elektrický luxusní sedan od Mercedes-EQ

EQS je první plně elektrický luxusní sedan od Mercedes-EQ. Je také modelem, který je založen na modulární architektuře pro luxusní a výkonná elektrická vozidla. Spojením technologie, designu, funkčnosti a konektivity potěší EQS řidiče i cestující.

Cílená propagace v Plzni

V rámci své iniciativy "Ambice 2039" pracuje Mercedes-Benz na nabídce uhlíkově neutrálního nového vozového parku do 20 let. Již v roce 2030 chce společnost u více než poloviny prodávaných vozů disponovat elektrickými pohonnými systémy – to zahrnuje plně elektrická vozidla a plug-in hybridy. Mercedes v mnoha oblastech myslí na zítřek již dnes: nový EQS je navržen tak, aby byl odpovídajícím způsobem udržitelný. Vozidla jsou vyráběna uhlíkově neutrálním způsobem a používají se materiály šetřící zdroje, jako jsou například koberce vyrobené z recyklované pryže. Mercedes-Benz totiž bere v úvahu celý hodnotový řetězec, od vývoje a dodavatelské sítě až po vlastní výrobu. Mercedes-Benz AG si nechal potvrdit své cíle v oblasti ochrany klimatu iniciativou Science Based Targets Initiative (SBTI).

EQS nejaerodynamičtějším sériovým vozem na světě

Se spoustou pečlivé práce na detailech a na základě úzké spolupráce s konstruktéry je MB schopen dosáhnout nového měřítka 0,20. Díky tomu je EQS nejaerodynamičtějším sériovým vozem na světě. Z toho těží zejména provozní rozsah. Patří také mezi nejlepší z hlediska tichého chodu. Výrazně k tomu přispívá velmi nízká hladina hluku větru.

Inteligentní rekuperace

Také z hlediska rekuperace je EQS vynikající: maximálního zpomalení v D Auto program rekuperace 5 m/s2, až 3 m/s2 je dosaženo rekuperací (2 m/s2 provozními brzdami). To umožňuje zpomalení až do zastavení bez použití brzdového pedálu a zároveň dojezd těží z této strategie rekuperace a vysokého výkonu rekuperace (až 290kW). Zpomalení je také aplikováno na detekovaná vozidla jedoucí před vámi, dokud se nezastaví, například na semaforech. Inteligentní rekuperace je optimalizována podle situace pomocí ECO Assist a jedná s předvídavostí, mimo jiné s ohledem na dopravní podmínky nebo topografii. Řidič může navíc nastavit tři stupně rekuperace a funkci klouzání pomocí řadicích pádel na volantu.

Dojezd až 780 kilometrů

S dojezdem až 780 kilometrů (WLTP) a výkonem až 385 kW splňuje pohon EQS také všechna očekávání progresivní limuzíny v segmentu třídy S. V plánu je výkonová verze s výkonem až 560 kW. Všechny modely EQS mají elektrický pohon (eATS) na zadní nápravě, zatímco verze s 4MATIC mají také eATS na přední nápravě.

EQS znamená uvedení nové generace baterií s výrazně vyšší hustotou energie. Inovativní software pro správu baterií byl vyvinutý interně (OTA). Tímto způsobem zůstává systém hospodaření s energií aktuální po celou dobu životního cyklu. Z chemického hlediska byl obsah kobaltu v katodách snížen na deset procent.

EQS lze nabíjet až 200 kW na rychlonabíjecích stanicích sestejnosměrným proudem. Energie na dalších 300 kilometrů (WLTP) se dobije za pouhých 15 minut [2] . Doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích lze EQS pohodlně nabíjet střídavým proudem až 22 kW pomocí palubní nabíječky. V Japonsku bude možné i obousměrné nabíjení s EQS, tedy nabíjení v obou směrech. Kromě toho existují různé inteligentní nabíjecí programy, které lze automaticky aktivovat v závislosti na místě, a funkce, jako je nabíjení zvláště šetřící baterii.

Nejhustší síť nabíjecích stanic

Prostřednictvím vysoce kvalitních certifikátů původu Mercedes-Benz zaručuje, že energie z obnovitelných zdrojů energie je dodávána do sítě pro nabíjecí proud z Mercedes me Charge. Toto tzv. zelené nabíjení je nedílnou součástí Mercedes me Charge od roku 2021. Mercedes me Charge ale umí ještě více. Dojeďte do příslušné nabíjecí stanice [3], otevřete kryt, zapojte a proud začne téct: takto jednoduchý je proces nabíjení s EQS díky Plug & Charge. Mezi další přednosti patří nejhustší síť nabíjecích stanic, jichž je více než 500 000 ve 31 zemích, z toho více než 200 000 v Evropě. S IONITY Unlimited mohou všichni evropští zákazníci Mercedes me Charge po dobu jednoho roku využívat síť rychlonabíjení zdarma.

Navigace s Electric Intelligence

Navigac s Electric Intelligence plánuje nejrychlejší a nejpohodlnější trasu, včetně zastávek pro nabíjení, na základě mnoha faktorů a dynamicky reaguje například na dopravní zácpy nebo změnu stylu jízdy. Novinkou EQS je vizualizace v infotainmentu systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), která ukazuje, zda je dostupná kapacita baterie dostatečná pro návrat do výchozího bodu bez nabíjení. Nabíjecí stanice podél trasy, které byly přidány ručně, mají při výpočtu trasy přednost. Navrhované dobíjecí stanice lze vyloučit. Vypočítají se odhadované náklady na nabíjení na jedno zastavení nabíjení.

Přestože je EQS blízkým příbuzným nové třídy S, je postavena na čistě elektrické architektuře. Tato zcela nová koncepce umožnila přísný účelový design: se svými jednoproudovými liniemi a předním designem kabiny s fastbackem je EQS jasně odlišitelný od vozidel se spalovacími motory již na první pohled. Designová filozofie Sensual Purity v kombinaci s Progressive Luxury se odráží ve velkoryse tvarovaných plochách, redukovaných spojích a plynulých přechodech (bezešvý design).

Přední strana je spojena do jednotky "Černý panel". Výraznou tvář tvoří inovativní světlomety propojené světelným pásem a sytě černá maska chladiče (Black Panel). Exkluzivní vzhled masky chladiče Black Panel s centrální hvězdou Mercedes může být ještě zvýrazněn: jako volitelné příslušenství jsou k dispozici také s trojrozměrným vzorem hvězdy. Tento takzvaný vzor Mercedes-Benz je k dispozici ve spojení s exteriérem AMG Line nebo Electric Art exteriérem. Design navazuje na původní hvězdu Daimler-Motorengesellschaft, která byla registrována jako ochranná známka v roce 1911.

EQS je prvním Mercedesem, který nabízí možnost aktivace zcela nových funkcí vozidla prostřednictvím bezdrátových aktualizací (OTA) v mnoha funkčních oblastech. K dispozici od spuštění: dva speciální jízdní programy pro mladé řidiče a servisní personál, několik malých her a demo program "To nejlepší nebo nic". To znamená, že po nákupu a počáteční konfiguraci nového vozu lze některé funkce EQS upravit podle osobních preferencí. U vozidel vyrobených od začátku roku 2022 bude také možné odblokovat řízení zadní nápravy s větším úhlem natočení 10°. Kromě klasického nákupu jednotlivých funkcí jsou v plánu i předplatné, dočasné aktivace a bezplatné testovací fáze.

Velmi vysoká úroveň filtrace vzduchu

S ENERGIZING AIR CONTROL PLUS zaujímá Mercedes-Benz komplexní přístup ke kvalitě vzduchu v EQS. Systém je založen na filtraci, senzorech, koncepci displeje a klimatizaci. HEPA Filtr (High Efficiency Particulate Air) má velmi vysokou úroveň filtrace, která mu umožňuje zachytit jemné částice, mikročástice, pyl a další látky, které se do vozu dostanou s venkovním vzduchem. Oxid siřičitý, oxidy dusíku a pachy jsou také redukovány díky povlaku z aktivního uhlí. HEPA filtr má certifikaci "OFI CERT" ZG 250-1 v oblasti virů a bakterií. Pomocí předvstupní klimatizace je také možné vyčistit vzduch v interiéru před nástupem do vozidla. Hladiny částic vně a uvnitř vozidla jsou také zobrazeny v MBUX. Můžete si je podrobně prohlédnout ve vyhrazeném menu Kvalita vzduchu. Pokud je kvalita venkovního vzduchu nízká, může systém doporučit i uzavření bočních oken nebo posuvného střešního okna.

Volitelně má EQS automatické komfortní dveře [4] vpředu a vzadu. Když se řidič přiblíží k vozu, nejprve se vysunou kliky dveří. Když se přiblíží dále, dveře řidiče se automaticky otevřou. Pomocí MBUX může řidič také otevřít zadní dveře, například aby vpustil děti před školu.

Umělá inteligence

Jako výjimečně inteligentní vozidlo má EQS v závislosti na výbavě až 350 senzorů. Ty zaznamenávají vzdálenosti, rychlosti a zrychlení, světelné podmínky, srážky a teploty, obsazenost sedadel i mrknutí oka řidiče nebo řeč cestujících. Toto množství informací je zpracováváno řídicími jednotkami, kde řízené algoritmy rozhodují rychlostí blesku. Jsou tedy mozkem EQS, abych tak řekl. Nová EQS může rozšířit své schopnosti na základě nových zkušeností, protože je vysoceschopná se učit díky umělé inteligenci (AI).

Zvukové zážitky

Díky všestrannému zvukovému zážitku v EQS je také slyšet posun paradigmatu od konvenčního vozu k elektromobilu. Různé zvukové plochy umožňují individuální akustické nastavení. V kombinaci se systémem prostorového zvuku Burmester® nabízí EQS dvě zvukové plochy Silver Waves a Vivid Flux. Jako zvukové zážitky je lze vybrat nebo vypnout na centrálním displeji. Další zvukovou kulisu lze odemknout pomocí bezdrátové technologie. V rámci příslušného zvukového světa se pohybuje i interaktivní zvuk jízdy, který je reprodukován prostřednictvím reproduktorů zvukového systému v interiéru.

Novinkou v ENERGIZING COMFORT jsou tři programy ENERGIZING NATURE Forest Glade, Sound of the Sea a Summer Rain. Ty poskytují pohlcující a působivě realistický zvuk na palubě. Tyto uklidňující zvuky byly vytvořeny po konzultaci s akustickým ekologem Gordonem Hemptonem. Stejně jako u ostatních programů ENERGIZING COMFORT jsou světelnými náladami a obrazy osloveny i další smysly.

K praktickému a dynamickému dojmu z EQS přispívá natáčení zadní nápravy s úhlem natočení volantu až 4,5°. Alternativně lze u vozidel vyrobených od roku 2022 objednat nebo následně aktivovat řízení zadní nápravy s úhlem natočení do 10° prostřednictvím modernizace software vzduchem (OTA). To umožňuje průměr otáčení 10,9 metru pro EQS, který je dlouhý přes pět metrů. To odpovídá poloměru otáčení mnoha modelů v kompaktní třídě. Příslušné úhly a trajektorie zadní nápravy se zobrazují v nabídce jízdních programů na centrálním displeji.

Díky výkonným senzorům, které monitorují okolí vozidla, mohou parkovací systémy pomoci řidiči s manévrováním v mnoha oblastech. Řidič může manévrovat s vozidlem na parkovací místa a vyjíždět z nich pomocí chytrého telefonu pomocí vzdáleného parkovacího asistenta. S předinstalací pro INTELLIGENT PARK PILOT je EQS připravena pro automatizovaný servis (AVP, SAE úroveň 4). Je-li vozidlo vybaveno požadovanou volitelnou výbavou a příslušnou službou Connect (v závislosti na zemi), má vozidlo na palubě technologii pro vjíždění a vyjíždění z parkovacích míst plně automaticky a bez řidiče na parkovištích vybavených infrastrukturou AVP za předpokladu, že vnitrostátní právní předpisy takový provoz umožňují.

Revoluční technologie světlometů DIGITAL LIGHT

Revoluční technologie světlometů DIGITAL LIGHT (standardně od úrovně výbavy Advanced Plus) umožňuje promítání naváděcích značek nebo výstražných symbolů na vozovku. Novinkou jsou dvě asistenční funkce [5] , které zobrazují začátek kooperativní změny jízdního pruhu a poskytují varovné pokyny/pokyny pro směr, pokud asistent jízdy v jízdním pruhu nebo asistent sledování mrtvého úhlu detekují nebezpečí. DIGITAL LIGHT má v každé čočce světelný modul se třemi extrémně výkonnými LED diodami, jejichž světlo se láme a směruje 1,3 milionu mikro zrcadel. Rozlišení je tedy více než 2,6 milionu pixelů na vozidlo.

DRIVE PILOT

S volitelným DRIVE PILOTEM bude EQS schopen jet v podmíněně automatizovaném režimu rychlostí až 60 km/h tam, kde je vysoká hustota provozu nebo na vhodných dálničních úsecích, zpočátku v Německu. Řidič se tak zbaví stresu a získá čas na jiné věci [6], jako je procházení webu nebo vyřizování e-mailů v kanceláři v autě.

Absolutním vrcholem v interiéru EQS je MBUX Hyperscreen

Absolutním vrcholem v interiéru EQS je MBUX Hyperscreen. Tato velká, zakřivená obrazovka se rozkládá téměř od A-sloupku k A-sloupku. Tři obrazovky jsou umístěny pod krycím sklem a zdá se, že splývají v jednu. 12,3 palcový OLED displej pro předního spolujezdce poskytuje jeho vlastní zobrazovací a ovládací oblast. Zábavní funkce jsou k dispozici pouze tam, kde je vůz řízen v souladu s právními předpisy konkrétní země. Mercedes-EQ spoléhá na inteligentní logiku zamykání na základě kamery: pokud kamera zjistí, že se řidič dívá na displej spolujezdce, automaticky se ztlumí.

S adaptivním softwarem se MBUX zcela přizpůsobí svému uživateli a poskytuje personalizované návrhy komfortu a vozidla. 

Nejnovější generace asistenčních systémů řidiče zahrnuje řadu funkcí podpory řidiče. Novinkou je například dodatečné varování před mikrospánkem od ATTENTION ASSIST. Analyzuje pohyby očních víček řidiče prostřednictvím kamery na displeji řidiče (pouze ve spojení s MBUX Hyperscreen). Asistenční displej na displeji řidiče zobrazuje činnost asistenčních systémů ve srozumitelném zobrazení na celé obrazovce.

Principy Integrální bezpečnosti, zejména bezpečnost při nehodě, platí bez ohledu na platformu. Stejně jako všechny ostatní Mercedesy se proto EQS vyznačuje tuhým, odolným prostorem pro cestující, speciálními deformačními zónami a nejmodernějšími zádržnými systémy. PRE-SAFE® je standardní. Skutečnost, že EQS je založeno na čistě elektrické architektuře, také otevřela nové možnosti designu pro bezpečnostní koncept. Znamená to například, že bylo možné zvolit vhodné místo pro instalaci baterie v oblasti pod karoserií chráněné proti nárazu. Kromě standardních nárazových testů byl ověřován výkon vozu v různých situacích dodatečného zatížení v Centru bezpečnosti vozidel.

AMG EQS 53 4MATIC+ je prvním čistě elektrickým ambasadorem ve výkonovém segmentu, vyrobený v Affalterbachu. To už je ale jiný příběh. O tom si povíme příště...

Pro více informací navštivte autorizovaného dealera Mercedes Benz v Plzni!

VSP Auto s.r.o.

Domažlická168a, Plzeň

www.vsp-auto.cz

EQS450+ s výkonem 245 kW (kombinovaná spotřeba elektrické energie podle NEDC: 18,9–16,2 kWh/100 km; emise CO 2 :0 g/km) plus

EQS580 4MATIC s výkonem 385 kW (Kombinovaná spotřeba elektrické energie podle NEDC: 19,6–17,6 kWh/100 km; emise CO 2 :0 g/km). Spotřeba paliva dle podle WLTP: 

EQS53 4MATIC+ (kombinovaná spotřeba energie WLTP: 23,4–21,1 kWh/100km; kombinované emise CO 2 ,WLTP: 0 g/km; dojezd na elektřinu, WLTP: 529–586 km)

Zdroj informací a fotografií: https://group-media.mercedes-benz.com/

Fotogalerie
The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 30.11.2022 08:33




3 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka