Nový Defender zůstává věrný své pověsti a představuje to nejlépší s terénních a užitných vlastností Land Roveru. Robusní, schopný, odolný. Zároveň pohodlný, moderní a na technologicky vyspělý. Nový Defender si zachová svou duši třeba skrze hranatou siluetu a další odkazy na slavný offroad od světel přes horní okno po rezervní kolo na víku kufru. Dostupný bude ve dvou rozvorových verzích krátké 90 a a klasické 110 v rozložení pro 5, 6 a 7 lidí – dopředu bude možné posadit tři lidi jako v prapůvodním Land Roveru. Je to ryzí Land Rover, vyroben z nejodolnějších materiálů a testován na hranici možností.
Přesto jde o zcela moderní, designově i technologicky prograsivní auto. Co je nového? Hliníková podvozková platforma D7x s nezávislým zavěšením kol a odpružení vinutými nebo vzduchovými pružinami.
MOTORY
dva dieselové – D200 (200k, 430Nm) a D240 (177 kW/240 k, 430 Nm)
dva benzínové – P300 (300k, 400 Nm) a P400 (třílitrový řadový šestiválec 294 kW/400 k, 550 Nm)
očekáváme i plug-in hybrid P400e
špičkový osmistupňový automat ZF
TERÉNNÍ SCHOPNOSTI
redukce
samosvorný mezinápravový diferenciál (možnost zadního samosvorného diferenciálu
brodivost 900 mm a program Wade usnadňující pohyb v hluboké vodě
světlá výška až 291 mm
konfigurovatelný All Terrain Progress Control (ATPC), Terrain Response 2, "průhledná kapota" a další asistenční systémy
úhly nájezdový / přechodový / odjezdový: 38 / 28 / 40
UŽITNÉ VLASTNOSTI
tažený přívěs 3,7 tuny (3,5 pro Evropu)
900 kg užitečná hmotnost
300 kg statická nosnost střechy (168 Kg dynamická)
zavazadlový prstor:
verze 90 – 397/1563
verze 110 – 1075/1763
vyklápěcí dveře
Jaké jsou další zajímavosti? Pro nás například lokalita výroby, tedy nová továrna ve slovenské Nitře. Nebo třeba látková střecha ve stylu safari? Z technických vychytávek například vzdálená aktualizace softwaru.
DEFENDER PODLE TEBE
Land Rover nabídne spoustu možností, jak Defender přizpůsobit potřebám konkterétních zákazníků. Tou základní jsou čtyři pakety příslušenství a úprav Explorer, Adventure, Country and Urban. V příslušenství je připraveno opravdu hodně, od navijáku po výklopný střešní stan. Zanedlouho se dočnáke i dvou užitkových verzí. ale už teď si můžete třeba v kolech vybrat od 18palcových plecháčů po 22palcové lité disky.
INTERIÉR
Vnitřek naopak prošel velkou přestavbou a pryč je nepohodlí minulých generací. Díky nouzovému třetímu sedadlu uprostřed první řady i krátká verze odveze 6 lidí, stodesítka pak má i sedmimístnou verzi.