Nový sedan DS 9 - uveden na český trh

DS 9, který představuje vrchol nabídky značky DS Automobiles, je velký reprezentativní sedan.


Vůz dlouhý 493 cm, široký 193 cm a vysoký 146 cm s velkými koly o průměru 690 milimetrů je dynamický a elegantní. Je postaven na nové verzi platformy EMP2 (EMP2 V2.3) s nebývalým rozvorem (290 cm), což výrazně zlepšuje prostor na zadních sedadlech. Je pro něj charakteristická prudce klesající střecha ve stylu fastbacku , která zjemňuje celkovou siluetu. DS 9 je tříprostorový sedan, který přebírá klasické principy značky DS Automobiles, má expresivní přední část s maskou DS Wings, což je typický znak vozů značky, a mřížkou chladiče s trojrozměrným výbrusem. Pro světelný podpis vozu je charakteristická technologie DS Active LED Vision, s moduly, které se otáčejí o 180° a podtrhují je denní světla pojatá jako perlový náhrdelník. Na kapotě se poprvé objevuje i gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který byl dosud používán jen v interiéru vozů DS. 

Model DS z roku 1955 připomínají lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, které byly typickým znakem legendárního sedanu. Nyní byly upraveny a byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, společně vytvářejí typický znak DS 9. Plynulou elegantní siluetu podtrhuje linie vedoucí bez jakéhokoliv přerušení od masky chladiče přes kapotu, čelní sklo a střechu po zavazadlový prostor. Boky jsou hladké, táhnou se ladně od předních světlometů k zadním světlům. Vše podtrhují zapuštěné kliky dveří v barvě karoserie. I zezadu je patrná touha integrovat každý prvek do jednoho celku. Zadní blatníky, nárazník a zavazadlový prostor na sebe plynule navazují. Do vytvořené plochy jsou zasazena propracovaná zadní světla vytvářející díky kontrastu působivý trojrozměrný motiv šupin typický pro vozy DS. Podtrhují je lišty ve tvaru šavlí vzdávající hold designovým prvkům velkých francouzských karosářů 30. let. Celkový vzhled zadní části umocňuje třetí mimořádně tenké brzdové světlo, které posiluje vizuální efekt zadního okna.

Elegance ušlechtilých materiálů použitých na velkých plochách, palubní deska celá čalouněná kůží Nappa a zpracování sedadel s motivem hodinkového pásku Bracelet jen podtrhuje péči, která byla věnovaná každému detailu, což je charakteristický rys francouzského know-how. Tlačítka ve formě krystalů, čalounění Alcantara® na celém stropě a na slunečních clonách, stropní madla a airbag ve středu volantu ručně potažené kůží lákají k doteku a vyvolávají příjemné pocity.

DS 9 poskytuje díky širokému rozvoru 290 cm spoustu prostoru na zadních sedadlech. Sedadla jsou vyhřívaná, odvětrávaná a jsou vybavena masážní funkcí. Doplňují je nastavitelné opěrky hlavy Lounge, což je v této kategorii naprostá novinka. K celkovému pohodlí přispívá středová loketní opěrka, a i ona nabízí možnosti převzaté z vyšších segmentů: zpracování v kůži, úložné prostory vybavené zásuvkami USB, ovládání masážních sedadel a barevné vnitřní osvětlení.

DS 9 je nejprve nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tense s celkovým výkonem 225 k, tvořeným benzínovým turbo motorem PureTech (180 k) a elektromotorem (110 k), který dokáže díky baterii 11,9 kWh ujet 46–50 km (dle protokolu WLTP) v režimu s nulovými emisemi. Emise CO2 se v závislosti na výbavě pohybují od 35 do 37 g/km, homologovaná spotřeba ve smíšeném cyklu WLTP je 1,5 l/100 km. Elektromotor s osmistupňovou automatickou převodovkou může dosáhnout maximálního výkonu 110 k. Používá se při rozjíždění, ke zvýšení akcelerace při jakékoli rychlosti a pro jízdu v režimu s nulovými emisemi až do 135 km/hod. Při nastartování se vždy automaticky spustí elektrický režim, doplněný hybridním režimem, který automaticky řídí jednotlivé druhy energie. Vůz jede ve 100% elektrickém režimu, ve 100% benzínovém režimu, nebo v režimu, který oba módy kombinuje, pokud to situace vyžaduje nebo si to řidič zvolí. Posádka si tohoto přechodu ani nepovšimne. Nabídku brzy doplní dva další plug-in hybridní motory E-Tense, jeden o výkonu 360 k pro inteligentní pohon všech 4 kol, který byl vyvinut společně s divizí DS Performance, a druhý o výkonu 250 k pro pohon 2 kol s rozšířeným dojezdem. V nabídce je rovněž benzínový motor PureTech o výkonu 225 k. Všechny modely jsou dodávány s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Světla DS Active LED Vision nepřinášejí jen opravdu velmi příjemný výhled díky modulům otáčivým v úhlu 180°, ale dokáží přizpůsobit paprsek světla z hlediska šířky i dosahu podmínkám na silnici a rychlosti vozu. K dispozici je několik režimů, které se spouští automaticky.

DS 9 umožňuje díky systému DS Drive Assist řidiči využívat poloautonomní řízení úrovně 2, umožňující překonat velké vzdálenosti v největším pohodlí a optimální bezpečnosti. Rychlost je regulována podle okolí. Systém používá několik čidel a působí na řízení, aby vedl DS 9 v jízdním pruhu, který si řidič zvolí. Systém je použitelný do rychlosti 180 km/hod. a řídí rychlost a dráhu jízdy pod dohledem řidiče, kterému přináší bezpečí a klid. Řízení rychlosti se provádí pomocí adaptivního tempomatu, který umožňuje zejména řídit jízdu v dopravních zácpách: auto se automaticky znovu nastartuje, pokud se zastaví na méně než tři sekundy. V případě delšího zastavení se DS 9 restartuje stisknutím tlačítka nebo sešlápnutím pedálu akcelerátoru.

Všechny modely DS, včetně DS 9, jsou v ČR prodávány s luxusní servisní péčí Free Drive na 5 let zdarma. Ta zahrnuje nejen 5-ti letou tovární záruku, ale i všechny předepsané pravidelné servisní prohlídky a také výměnu případných opotřebených dílů (jako např. brzdové destičky).

TIP REDAKCE: Jak ušetřit při nákupu vozů značky DS?

Pokud si chcete pořídit auto značky DS za nižší cenu, doporučujeme vám navštívit tyto stránky:

Fotogalerie
weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Popelka

Hlavní zprávy

 

Loop jazz SIDE B
uniweb weby