Tři zásadní výhrady má Strana Zelených proti Integrovanému dopravnímu sytému. Ten v Plzni a okolí začal fungovat od ledna letošního roku. Zelení tvrdí, že peníze, které byly do rozjedu systému vloženy bylo možné využít lépe a více ve prospěch cestujících. Jde například o přestupní tarif.
V jeho rámci by také bylo možné zavést denní a týdenní jízdenky výhodné například i pro návštěvníky Plzně. Zelení proto navrhují vybavit dopravní prostředky datovacími strojky, což by přišlo asi na 36 milionů korun. Město přestupní tarif připravuje, ale chce ho zajistit systém čipových karet za 80 milionů.
Pro lepší fungování a využití integrovaného dopravního systému zelení prosazují vybudování čtyři přestupní stanice z Českých drah na městskou dopravu – u Borských polí, ve Skvrňanech a v Bolevci.
Současný systém Integrované dopravy podle Strany Zelených nepřispěje k poklesu počtu osobních aut zatěžujících životní prostředí v Plzni.