Za poslední rok mírně vzrostl počet zákazníků, kteří nakupují převážně v supe a hypermarketech. Tito lidé
přitom mají kladnější vztah k reklamě a značkovému zboží a zpravidla také vyšší příjmy.
Podle typologie zákazníků, kterou vypracovaly průzkumné agentury Incoma Research a GfK Praha, je struktura českých tzv. moderních zákazníků obchodních řetězců a nezávislých prodejen relativně stabilní.
Mezi těmito nakupujícími přitom posílila především skupina lidí, kteří nakupují ve velkém pomocí automobilu, a to o tři procentní body. Stabilně - 15 procent populace - se řadí mezi ovlivnitelné, tedy ty zákazníky, kteří reagují na reklamu a propagační akce a rádi zkoušejí nové značky.
Celkem vzrostl počet moderně orientovaných zákazníků na loňských 49 procent
ze 44 procent v roce 2000. Naopak mezi konzervativními zákazníky klesl mírně podíl těch šetřivých o dva procentní body na 13 procent a loajálních hospodyněk na 11 procent.