Plzeň spouští AI ChatBot pro lepší komunikaci s občany

Plzeň spustila nový ChatBot pro automatizovanou komunikaci na svém portálu epo.plzen.eu. Využívá umělou inteligenci pro přirozenou interakci a řeší dotazy občanů k městské správě. ChatBot vyvinula firma Amitia, kterou podpořil Plzeňský inovační ekosystém. ChatBot zvyšuje efektivitu a dostupnost informací ze systému města.


Město Plzeň uvedlo v dubnu na svých webových stránkách nový komunikativní nástroj – ChatBot. Tento počítačový program určený k automatizované komunikaci naleznou občané na portálu pro elektronická podání https://epo.plzen.eu. ChatBot, vybavený prvky umělé inteligence, umožňuje interakci v přirozeném jazyce a poskytuje odpovědi na dotazy týkající se všech situací, které občané mohou potřebovat řešit se samosprávou.

Za vznikem tohoto technologického řešení stojí Správa informačních technologií města Plzně, která rovněž plánuje rozšíření ChatBota na hlavní webové stránky města. 'Nový ChatBot představuje významný krok vpřed, neboť reaguje na libovolný text zadaný uživatelem. Není již třeba volit z předem definovaných oblastí či klíčových slov. Umělá inteligence čerpá informace z veškerých popsaných životních situací,' uvedl Daniel Kůs, radní města pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.

Tento nástroj je schopen zodpovědět stovky dotazů denně, přičemž je při vyšší poptávce možné jeho kapacitu zvýšit. Toto nastavení má důležitou bezpečnostní úlohu, aby nedocházelo ke zneužití komunikačního kanálu. Výhodou ChatBota je rychlá a přesná reakce, jelikož vychází výhradně z městských dat Plzně.

Technologii pro ChatBot dodala plzeňská společnost Amitia, která dříve získala podporu v rámci Plzeňského inovačního ekosystému PINE a mohla se dále rozvíjet. 'Amitia přináší inteligentní řešení na bázi umělé inteligence a jejich implementace nám pomáhá ve smyslu rozvoje a prosperity města,' uvedl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií Plzně.

Technologie použité pro ChatBot zahrnují Retrieval-Augmented Generation (RAG), kombinující vyhledávání v rozsáhlé znalostní bázi a formulaci odpovědí pomocí velkých jazykových modelů. 'Tento přístup zajišťuje, že ChatBot rozumí otázkám v přirozeném jazyce a poskytuje přesné a kontextuálně správné odpovědi,' vysvětlil Milan Legát, jednatel a majitel společnosti Amitia.

Další inovace s umělou inteligencí plánuje Správa informačních technologií města Plzně postupně nasazovat nejen na oficiální web města, ale i do interních systémů magistrátu. Tyto kroky zvýší efektivitu práce, automatizaci rutinních úkonů, transparentnost a kontrolu, což povede ke zlepšení služeb pro občany.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Nová škoda Enyaq

Hlavní zprávy