Celkem 138 tzv. billboardů (reklamních poutačů) je u tuzemských dálnic umístěno načerno bez potřebných povolení Ministerstva dopravy a spojů. Rezort dává souhlas ke všem poutačům do 250 metrů od okraje dálnice.
Majitelé těchto billboardů neplatí státu žádné poplatky a státní pokladna tím ročně přichází zhruba o miliardu korun. Billboardy navíc ohrožují bezpečnost jízdy, protože odvádějí pozornost řidičů a při větrných poryvech hrozí jejich zřícení.
Ministerstvo zatím proti černým reklamám nebojuje. Kromě toho, že na konci loňského roku bylo na jeho příkaz zakryto plachtou 15 neschválených billboardů, nepodnikl proti černým reklamám nic.
V červenci vstoupí v platnost novela zákona, která umožní úřadům zbavit se nepovoleného billboardu do čtyřiceti dnů. Se stejnými potížemi jako u dálnic se potýká reklama na dalších veřejných místech.