Rekonstrukce nádraží v Klatovech odstartovala

Správa železnic v pondělí slavnostně zahájila celkovou rekonstrukci nádražní budovy v Klatovech. Obnovou projde jak odbavovací hala, tak i obě křídla památkově chráněného objektu.


Stavba přinese účelnější využití vnitřních prostor, cestující ocení také bezbariérový přístup do budovy i na všechna nástupiště. Práce potrvají dva roky.

Současná nádražní budova v Klatovech slouží cestujícím od roku 1959, jejím autorem je známý železniční architekt Josef Danda. 

„Klatovské nádraží plní významnou roli v regionální dopravě, prochází jím mimo jiné i turisticky atraktivní trať do Železné Rudy. Obnovu zdejší památkově chráněné budovy ocení nejen cestující z vlaků, ale i z autobusového terminálu, který vznikne v přednádražním prostoru díky investici Plzeňského kraje,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Jak dodává, ve zrekonstruované budově najdou potřebné zázemí i řidiči autobusů z připravovaného terminálu. 

„Cestující nejvíc ocení úpravu vnitřních prostor, které budou navíc bezbariérově přístupné. To se týká i přístupů na nástupiště, z podchodu na ně povedou výtahy. Celá stanice získá také přehledný orientační systém,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.    

V rámci rekonstrukce odbavovací haly vybudují stavbaři nová veřejná WC. V sousedství budovy pak vznikne zděný přístřešek pro jízdní kola.

Zhotoviteli prací jsou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Berger Bohemia, které předložily nabídku v hodnotě 337 360 411 korun. Předpokládaná hodnota stavební zakázky přitom byla 393 milionů korun.

„Na rekonstrukci nádražní budovy naváže velká investice Plzeňského kraje do přestupního terminálu v ceně 167 mil. KČ bez DPH. Budou postavena nástupiště pro autobusy, chodníky, cyklostezky, provedeny parkové úpravy a vybudováno parkoviště pro osobní automobily,“ doplnil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek. 

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Nová škoda Enyaq

Hlavní zprávy