Ford oznámil ceny nového Focusu ST pro ČR!

Ford ?zveřejnil české ceny pro nový Focus ST, vyvinutý divizí Ford Performance.

Jarní servisní akce AUTO CB

Jde o stylový, komfortní a praktický rodinný vůz, zároveň však nabízející vysoký dynamický potenciál a intenzivní zážitky ze sportovní jízdy.

Nový Focus ST staví na vynikajících jízdních vlastnostech čtvrté generace Focusu. Nová platforma C2 byla pro tento model vylepšena o specifický podvozek, brzdy i hnací ústrojí. Výsledkem se stává nejlepší zážitek z jízdy v dosavadní historii Focusu ST, ať už jedete po silnici nebo po závodní dráze. Nový Focus ST se bude opět nabízet jako pětidveřový hatchback a prostorné kombi.

Nové pohonné jednotky mají až o 12 procent vyšší výkon a o 17 procent vyšší točivý moment. Zážehový motor 2.3 EcoBoost o výkonu 206 kW i vznětový agregát 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW se vyznačují příznivým průběhem výkonu i točivého momentu napříč celým rozsahem pracovních otáček. Stabilitu a ovladatelnost zážehové varianty dále zlepšuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD). Stabilitu a ovladatelnost zážehové varianty dále zlepšuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD), zabudovaný přímo do převodovky. Pomocí hydraulicky ovládaných spojek dokáže nasměrovat až 100 procent dostupné hnací síly na kolo, mající v daném okamžiku lepší záběr. Díky tomu nedochází k protáčení protějšího kola, čímž by se jinak mařil výkon motoru. Výsledkem je efektivnější přenos hnací síly na vozovku při průjezdu zatáček a zejména při akceleraci během vyjíždění z nich.

Jako první model značky Ford s pohonem předních kol disponuje nový Focus ST elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Šestistupňová manuální převodovka nabízí funkci dorovnání otáček při podřazování (tzv. meziplyn).

Namísto sériově dodávané osmistupňové samočinné převodovky u „běžného“ Focusu se zákazníci u verze ST budou moci rozhodnout pro upravenou samočinnou skříň se sedmi rychlostními stupni, jež bude k dispozici od listopadu 2019. Do Focusu ST rovněž poprvé přicházejí přepínatelné jízdní režimy. Volba režimu ovlivňuje funkci mnoha systémů vozu včetně elektronického posilovače brzd a elektromechanického řízení. Pětidveřový Focus ST s motorem EcoBoost je standardně vybaven elektronicky řízeným podvozkem s detekcí výmolů.

Díky možnosti přepínání jednotlivých velmi odlišných jízdních režimů v sobě nové „estéčko“ skrývá vlastně dvě různá auta: kultivovaného cestovatale i ostré sportovní náčiní pro nekompromisní jízdu po závodní trati. 

Suverénní výkon
Nová generace celohliníkového motoru 2.3 EcoBoost přináší dosud nejvýkonnější pohonnou jednotku v historii Focusu ST. Dosahuje nejvyššího výkonu 206 kW. Ford předpokládá akceleraci z nuly na 100 km/h za méně než šest sekund. 

Motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW představuje nejvýkonnější diesel, jaký kdy Ford v modelu Focus nabízel. 

Motor je opatřen turbodmychadlem s proměnnou geometrií; ocelovými písty, které mají menší tepelnou roztažnost; a integrovaným sacím traktem s vysoce leštěnými povrchy kanálů. Výsledkem je o deset procent vyšší výkon a více než dvojnásobný točivý moment v porovnání se zážehovým motorem 2.0 Duratec ST v první generaci Focusu ST.

Šestistupňová manuální převodovka má oproti běžným verzím nového Focusu o sedm procent kratší dráhy řazení. Jako součást sady Performance, nabízené coby výbava na přání pro vozy s motorem 2.3 EcoBoost, dostanou zákazníci funkci automatického dorovnání otáček při podřazování, která umožňuje velmi rychlé, přitom však hladké změny rychlostních stupňů. Ford poprvé představil tuto technologii v modelu Mustang. Zkušení, sportovně založení řidiči mohou funkci kdykoliv deaktivovat a dorovnávat otáčky sami klasickým způsobem, hranou chodidla na pedálu plynu.

Intuitivní jízdní vlastnosti podpořené moderní technikou
Nový Focus ST staví na vynikajících jízdních vlastnostech čtvrté generace Focusu. Záměrem vývojového týmu bylo navrhnout vůz, kombinující potěšení z jízdy na klikatých silnicích, přesvědčivý výkon na závodním okruhu a praktičnost v každodenním provozu lépe než konkurenční modely. Záměr byl naplněn!

Dojem z jízdy i cestovní komfort zlepšují sportovní sedadla Recaro a vyspělá konstrukce zadní nápravy. Na přání jsou k dispozici adaptivní tlumiče pérování s plynule proměnnou charakteristikou.

První Ford Focus ST se na českých silnicích objeví koncem června tohoto roku a bude nabízen ve dvou stupních výbavy: jako Focus ST a Focus ST Plus.

Cena nového Fordu Focus ST začíná částkou 779 900 Kč u benzinového motoru a 751 900 Kč pro verzi s motorem vznětovým, přičemž součástí ceny vždy zůstává i pětiletá záruka.

Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.

Fotogalerie
Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
út 14.05.2019 11:19



1 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka