Koncert Ventolina nebo výstava Malého prince. I to je Finále Plzeň

Jan Svěrák, Michael Kocáb, Žena filmového kritika a jejich knihy, koncerty Muchy či VENTOLIN DJ SET & GUESTS.

Jarní servisní akce AUTO CB

Úspěšná výstava Elišky Podzimkové, vystoupení buskerů, venkovní projekce a animační dílna pro děti – 33. ročník filmového festivalu Finále Plzeň rozhodně nebude jen o filmech. Uskuteční od 16. do 22. dubna 2020 v Měšťanské besedě a dalších prostorách.

Rozhýbejte Malého prince

Po mimořádném úspěchu v Praze přijede do Plzně představit ilustrace ke knize Malý princ úspěšná výtvarnice Eliška Podzimková. Její fotografie doplněné kresbami vytváří unikátní svět s jedinečnou vizuální podobou. Instalace je výjimečná i tím, že návštěvníci pomocí aplikace v telefonu mohou jednotlivé obrazy rozpohybovat. „Výstavu přivezeme přímo z Vídně a diváci si ji budou moci v DEPO2015 užít od 17. dubna až do konce května,“ prozrazuje Podzimková, která byla letos zvolena časopisem Forbes jako jedna z osobností 30 pod 30, spolupracovala s kuchařem Jamie Oliverem a její ilustrace vyšly v americkém Vogue či na titulce newyorkského magazínu Metro. Vernisáž uvede Jan Cina, který byl loni za roli Malého prince nominován na cenu Thálie.

Autorské čtení slavných mužů a Ženy filmového kritika

Ve spolupráci s knihkupectvím Luxor vznikne v Měšťanské besedě odpočinková zóna s knihami a uskuteční se čtyři autorská čtení. Jan Svěrák bude číst ze svého prvního románu Bohemia, Michael Kocáb představí své vzpomínky na rok 1989 v knize Vabank, herec a komik Petr Vydra zalistuje humornými texty ve sbírce Hlas a jiné povídky. Číst se bude i z oblíbeného blogu Žena filmového kritika, který před nedávnem vyšel v knižní podobě. S tím nejvybroušenějším přednesem můžete počítat v podání filmových publicistů, dramaturgů, kritiků a ředitelů kin.

Hudba vevnitř i venku

Protáhnout se po celém dni v kinosále se návštěvníci budou moci na koncertech v Anděl Music Baru. Ve čtvrtek 16. dubna zde vystoupí brněnská pseudopunková formace MUCHA, v pátek slovenské duo MARTIN MATYS & KENNY ROUGH a v sobotu bude hlavním lákadlem v Plzni tolik oblíbený VENTOLIN DJ SET & GUESTS. „Ventolin se tentokrát zaměří na tracky producentů, které respektuje a má rád. V Plzni pravidelně vyprodává své koncerty, takže doporučuji koupit si lístky včas,“ radí ředitelka festivalu Finále Plzeň Eva Veruňková Košařová. Ale to není vše 17. dubna se v baru MooVEMENTu odehraje vinylová přehlídka toho nejlepšího, co zaznělo na stříbrném plátně nazvaná SOUNDRTACK MOVIE NIGHT. V Kopeckého sadech před Měšťanskou besedou budou od pátku do úterý odpoledne vystupovat pouliční umělci tzv. buskeři. „Navázali jsme novou spolupráci s Pilsen Busking Fest, abychom do festivalových aktivit více zapojili lokální kulturní aktéry. Představíme místní akrobaty, hudebníky i divadelníky. Po nich pak v sadech bude zdarma probíhat tradiční projekce silent kina,“ láká na doprovodný program Eva Veruňková Košařová.

Malé velké Finále

Festival si chce vychovávat své diváky již od nejútlejšího věku. Společně s rodiči mohou navštívit na Českých lvech oceněnou pohádku Hodinářův učeň, čeká na ně i Princezna zakletá v čase, oblíbený Pat a Mat – kutilské trampoty, české animované Mlsné medvědí příběhy, německý animovaný Fany a pes nebo pro starší českoněmecký film Uzly a pomeranče. Školáci, kteří plánují hvězdnou kariéru filmařů nebo jen rádi zkoušejí něco nového, se budou moci od 17. do 20. dubna zúčastnit animačních workshopů na téma ekologie a hospodaření s vodou v Galerii Vestředu v Martinské ulici. O ty nejmenší účastníky festivalu bude postaráno v dětském koutku v Měšťanské besedě.

Venkovní projekce pod divadlem

Mnohaletá spolupráce festivalu se Západočeskou univerzitou se letos rozroste o projekci krátkých animovaných snímků studentů ZČU. Promítat se budou na budovu Velkého divadla před kavárnou Walter. Každý držitel festivalové akreditace bude mít navíc 10% slevu na konzumaci v kavárně.

A dál?

V plzeňské Papírně se v pondělí 20. dubna již tradičně uskuteční osvětově – zábavná akce AUTISMUS NA STOJÁKA, při které si návštěvníci vyzkouší, jaké je to být v kůži autisty a své stand-upy předvedou Arnošt Frauengerg, Adéla Elbel a Nela Berg.

Veškeré informace o doprovodném programu, nákupu vstupenek či místě konání jsou na webu filmového festivalu Finále Plzeň www.festivalfinale.cz.

ilustrační foto finále plzeň

The Loop Jazz Club