Tipy na cyklotrasy v okolí Plzně pro malé i velké

V okolí Plzně najdete celou řadu cyklotras, které si užijete sami i s rodinou. Díky menší náročnosti jsou vhodné pro malé i velké cyklisty. Díky našim tipům si můžete naplánovat skvělý (nejen) nedělní výlet.

Cílená propagace v Plzni

Plzeň - Rokycany

Jedná se o středně těžkou cyklotrasu, jež měří celkem 43 km. Terén je vhodný i pro dětské kolo.

Cesta začíná na Denisově nábřeží v Plzni, kde vede podél řeky Radbuzy cyklostezka. My pojedeme proti jejímu proudu. Cyklostezka označená jako trasa 31 nás zavede až do městské části Koterov. Odtud se dostaneme po silnici do Starého Plzence a dále do Šťáhlav, kde vás trasa dovede až k zámku Kozel. Trasa vede dále po modré turistické značce, kdy projedeme po lesní cestě až k zemědělskému statku, kde najedeme na silnici a poté až do Mirošova.

Po pravé straně můžete obdivovat krásu Brdských hřebenů. Cesta vede dále do Dobřívi, kde odbočíme na první ulici vlevo a modrá TZ a cyklostezka 3 vedou k místním památkám. Vrátíme se zpět k rozcestníku a po stezce 2157, po mostě přes říčku Klabavu se vydáme mírným stoupáním k lesu a odbočíme ze silnice vlevo. Lesní cestou pokračujeme dále, následně po vyjetí z lesa odbočíme vpravo. Na dalším rozcestí odbočíme vlevo a po polní cestě, kudy nás vede červená turistická značka, dojedeme na okraj Rokycan. Značka nás dovede až k vlakovému nádraží.

Plzeň – rozhledna Krkavec

Další oblíbená cyklotrasa o délce 34 km nás zavede na stezky vedoucí nad řekou Berounkou. Z Bílé hory se sem dostaneme po žluté značce. Tato stezka patří mezi lehké cyklotrasy a bez obav tak můžete vzít i menší děti. Rozhledna na Krkavci se nachází zhruba 4 km od čtvrtí Bolevec a Košutka.

Z Plzně sem vede několik cest. My však můžeme vyrazit kolem obchodního centra Plaza po cyklostezce podél řeky Mže do Radčic. Zde přejedeme po hlavní silnici vedoucí z Malesic. Zde vede cesta do kopce přes pole až k hlavnímu tahu ve směru na Karlovy Vary. Po odbočení doleva dojedete k Chotíkovskému rybníku. Po najetí na polní cestu se napojíte na červenou turistickou značku. Odtud je to nahoru už jen kousek.

Další možností je vyjet z městské části Doubravka po žluté značce na Bolevec, kde je řada rybníků. Odtud je možné po žluté z Krkavce pokračovat do Malesic a zpět po zelené do Plzně.

Výlet na hrad Radyně a zámek Kozel

Tento výlet je vhodný pro všechny věkové kategorie cyklistů. Trasa měří 35 km. Vydáme se směrem k Tyršovu mostu, který přejedeme a za ním odbočíme doleva. Cesta vede chatovou oblastí na Slovany a Hradiště. V Hradišti se můžeme zastavit na plovárně, kde je mimo jiné restaurace či letní kino. Z Hradiště se dál přes řeku Úhlavu dostaneme do Radobyčic. Zde se vydáme do Černic ulicí Podhájí, kdy zhruba v její polovině odbočíme vlevo a pojedeme polní cestou a v Černicích se napojíme na hlavní silnici a odbočíme doprava, kde je po zhruba 500 metrech odbočka na hrad Radyně. Pojedeme stále rovně, podjedeme dálniční přivaděč a lesní cestou vystoupáme až k hradu Radyně. Dále vede naše trasa do Šťáhlav, kde se nachází zámek Kozel. Okolo zámku je nádherný park, také je zde kavárna. Lesní cestou můžeme pokračovat do obce Sedlec, kde lze navštívit malý pivovar. Z Plzence se kolem řeky Úslavy dostaneme do Koterova, kde se stejnou cestou dostaneme zpět k Tyršovu mostu.